Galant AMG Type 1 - Predivna avantura nemačkog tjunera

AMG predstavlja sinonim ispred imena Mercedes i to iz veoma dobrog razloga...

Osnovana 1967. godine, kompanija je provela više od trideset godina tjunirajući Mercedes automobile, pre nego što Daimler napravio potpuno razuman korak i prebacio je kompletno pod svoju kontrolu.

Međutim, pre nego što je Mercedes izašao sa svojom ponudom, AMG je bio slobodan brend, koji je sarađivao i sa drugim proizvođačima, kreirajući retke mašine kao što je ovaj pravi jednorog Mitsubishi Galant AMG Type 1. Konstruisan 1990. godine, ovaj automobil trenutno se nalazi u Hong Kongu i predstavlja jedan od svega 500 modela kreiranih za japansko tržište.

Međutim, svako ko sada odluči da kupi ovu mašinu na aukcijskoj prodaji, mora znati da se ovde ne radi ni o čemu što ova tri slavna slova predstavljaju danas, tako da ispod haube, umesto urlajućeg V8 motora zaduženog za dranje zadnjih guma, dolazi četvorocilindraš unutrašnjeg sagorevanja, koji svoju snagu šalje na prednju osovinu putem petostepenog manualnog menjača.

Ali, dvolitarska 4G63 jedinica u fabričkom izdanju poseduje klipove visoke kompresije, titanijumske opruge ventila, zvučnije vratilo, nove usisnike vazduha, izduvni sistem i ECU tretman koji je donosio 168 ks i 191 Nm obrtnog momenta. Iako ovo možda ne znači previše danas, ali ova mašina nije nikakva šala i njena snaga je potpuno zavidna za 1990. godinu, vreme kada je 190E automobil kompanije Mercedes iz 2.5-16 agregata izvlačio 201 ks, istovremeno zahtevajući pola litra kapaciteta više kako bi ih isporučio. Pored toga, ova neobična saradnja kupcima je predstavila mašine sa limitom na visokih 8.000 rpm, što ih čini više nego zabavnim za vožnju.

Uprkos tome što Galant nije toliko lep ili prepoznatljiv kao 190 model, on uopšte nije ružan automobil i izgleda odlično u Gunmetal Grey boji, koja se proteže na petnaestoinčne točkove, koji prate čitavu priču. AMG oznake nalaze se na obe strane vozila, na blatobranima, čepovima točkova, pored još jedne na kožom presvučenom volanu, dok se još jedna tablica sa naptisom 'Tuned by AMG' nalazi na poklopcu motora.

Ovo možda nije najbrži niti najglasniji automobil koji nosi AMG oznaku, ali on svakako može biti daleko interesantniji za vožnju od bilo kog drugog modela, tako da bi bez sumnje predstavljao glavnu zvezdu na bilo kom sajmu automobila pored predstojećeg AMG One hiperautomobila.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group