Francuska kampanja poziva muškarce da „voze kao žena“ za bezbednije puteve

Podaci pokazuju da je osam puta manje verovatno da će žene za volanom imati fatalnu nesreću u odnosu na muškarace...

Sećate li se zastarelog stereotipa da su muškarci navodno superiorniji vozači? Pa, Francuska je upravo dolila ulje na vatru seksizma sa novom kampanjom jedne asocijacije za bezbednost u saobraćaju. Oni pozivaju ljude da „voze kao žene“ – znate, sa oprezom, pristojnošću i možda zdravom dozom izbegavanja rizika – u cilju poboljšanja bezbednosti na putevima.

Kampanju podizanja svesti pokrenula je asocijacija za bezbednost u saobraćaju Victimes & Citoyens. Poruka koju žele da prenesu je da „da bi ostali živi za volanom, najbolje što muškarci mogu da urade je da usvoje isto ponašanje kao žene.“ Grupa veruje da bi ovaj pristup doveo do manje nesreća i smanjenja broja poginulih na putevima.

Ova smela izjava, koja će sigurno privući pažnju muških vozača, zapravo je potkrepljena podacima. Najnoviji podaci francuskog instituta za bezbednost na putevima pokazuju da muškarci statistički predstavljaju veći rizik za volanom u poređenju sa ženama.

Preciznije, muškarci su odgovorni za zapanjujućih 84% fatalnih nesreća u Francuskoj. Takođe čine nesrazmeran udeo ozbiljnih povreda (75%) i incidenata vožnje u pijanom stanju (93%) među mladim vozačima. Nasuprot tome, žene počinjavaju znatno manje saobraćajnih prekršaja i osam puta su manje verovatno uključene u fatalne nesreće.

Neki bi mogli tvrditi da su ovi statistički podaci pristrasni jer muškarci čine veći deo vozača. Međutim, podaci pokazuju da žene čine 42% primarnih vozača u Francuskoj, a starije studije pokazuju da je njihova godišnja pređena kilometraža (11.200 km) prilično bliska muškoj (12.500 km). Ovo sugeriše da razlika u bezbednosti na putevima nije zbog učestalosti vožnje.

Serija plakata od strane Victimes & Citoyens već se može pronaći u francuskim metro stanicama, sa QR kodovima za one koji žele da provere podatke i izvore online. Kampanja takođe uključuje chatbot na X (nekada Twitter) koji automatski odgovara na svaki tvit sa hashtagom #femmeauvolant relevantnim podacima.

Reli vozač Mišel Mouton, poznata po tome što je završila druga u WRC šampionatu 1982. godine, podelila je svoje mišljenje o novoj kampanji. Govoreći za RTL, rekla je da žene imaju tendenciju da budu opreznije u vožnji, navodeći faktore kao što su briga o drugim učesnicima u saobraćaju, manja verovatnoća za vožnju u pijanom stanju i jači osećaj samoočuvanja.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group