911 GT1 Straßenversion - još jedan zaboravljeni sportista devedesetih

Više slika

Više slika

Posmatranje Džej Lenoa kako se vrti na trkačkoj stazi u svom Jaguar XJR-15 modelu, evocira uspomenu na još jedan superautomobil iz devedesetih godina prošlog veka...

911 GT1 Straßenversion predstavlja model potpuno zanemaren od strane svih ljubitelja McLaren F1, Ferrari F40, Jaguar XJ220 i Porsche 959 linija, kreiranih u isto vreme. Dodatno, ovaj model dolazi sa Weissach opremom, baš kao i 959.

Kada razmišljamo o Porsche automobilima srednjih motora, Carrera GT predstavlja prvo ime koje pada na pamet. Iako je ovo linija koja je zauzela mesto u istoriji kao najbolji Porsche ikada kreiran, postoji još brutalnija varijanta ovog superautomobila nemačkog brenda, a to je upravo 911 GT1 Strassenversion.

Poslednje decenije prošlog veka, proizvođači su morali da kreiraju određeni broj ulično legalnih modela kako bi ostvarili pravo da se takmiče u trkama izdržljivosti nalik 24 Hours of Le Mans. 911 GT1 serija kreirana je 1996. godine i iste godine, Ferdinandov tabor ušao je zajedno sa njom u FIA GT šampionat. Za razliku od brojnih brendova koji su prvo kreirali svoje sportske automobile i potom ih prilagođavali regularnoj vožnji, Porsche je stvari radio obrnuto, gradeći ulično legalne trkačke automobile u samom startu.

Kako bi se 911 GT takmičio na trkačkoj stazi, kompanija Porsche morala je da kreira oko 25 911 GT1 Strassenversion kupe jedinica. Ova ekstremno ograničena proizvodna serija donekle je zaslužna što su ovi modeli relativno ostali ispod radara.

To što je ovaj automobil gotovo suviše ekstreman i orijentisan jedino ka sportskoj vožnji sigurno nije pomoglo, ali ni činjenica da fabrika nije na najbolji način promovisala njegovu liniju, kao što je to uradila sa Carrera GT, na primer.

Kao što i njegovo ime implicira, Straßenversion je specijalno prilagođen ulični model. Automobil poseduje viši razmak od tla, mekše vešanje, različit prenos brzina i drugačije tjuniran motor, zajedno sa čeličnim kočnicama. Sve ove karakteristike su ga učinile daleko lakšim za upotrebu, posebno kada se upredi sa ostalim punokrvnim trkačima, ali i dalje nije ništa manje opasan od njih.

Usred vozila smešten je šestocilindraš zapremine 3,2 litre, sa duplim turbo punjenjem, koji generiše 544 ks. Sa ovim moćnim agregatom i trkačkim dizajnom, 911 GT1 Strassenversion ubrzava do stotke iz mesta za svega 3,7 sekundi i poseduje maksimalnu brzinu od 309 km/h. Ovo je možda manje od 918 Spyder modela, ali je i dalje više nego što je potrebno prilikom vožnje po regularnim putevima. Pored toga, moramo zapamtiti da su pomenuti modeli razdvojeni decenijama evolucije.

911 GT1 Strassenversion možda nije čistokrvan kao Ferrari F40, niti brz kao McLaren F1, ali je u svakom slučaju ekskluzivniji od oba automobila. Pored toga, ova mašina je imala mnogo manju kampanju i pažnju javnosti, pa čak je i 959 imao više članaka od nje zbog jakog futurističkog pristupa kompanije Porsche prilikom kreiranja superautomobila, a u to vreme, 911 GT1 je predstavljao klasičan pristup poznatom receptu.

Kako biste izbliza doživeli ulično legalni LeMans automobil i čuli njegov izvanredni šestocilindraš, pogledajte video koji sledi.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group