Za gašenje plamena na električnom vozilu vatrogasci potrošili gotovo 50.000 litara vode

Plamen koji je zahvatio jedan Tesla model zahtevao je nekoliko sati i hiljade litara vode kako bi bio obuzdan, nakon čega su vatrogasci mogli bezbedno ukloniti vozilo sa puta...

Na svu sreću, tokom ovog požara niko nije povređen, a plamen je startovao kada je Tesla Model S udario u krhotinu na putu. Sudeći prema ljudima koji su bili u električnom vozilu, nakon što je predmet sa puta udario u donji deo S modela pojavio se dim iz vozila. Vozač je brzo zaustavio i bezbedno napustio putničku kabinu zajedno sa još troje ljudi.

Oni su bili veoma srećni što su uspeli da izađu iz ovog incidenta bez posledica jer je Model S u nekoliko trenutaka potpuno progutao plamen, na kraju potpuno izgorevši sve do točkova. Sudeći prema vatrogasnoj službi koja je intervenisala, njihovi tankeri sa vodom su veoma brzo ostali bez 15.141 litara vode, ali kako se ispostavilo ova suluda količina je ipak nije dovoljna kako bi se plamen ozbuzdao.

Dodatne kamione poslala su još tri vatrogasna deljenja iz okoline za ukupni bilans utroška od 45.425 litara vode, koliko je bilo potrebno kako bi se vatra konačno ugasila. Ovo je značajno više u poređenju sa gašenjem vatre u normalnom automobilu, koje može zahtevati svega 1.893 litra vode kako bi njegov plamen nestao.

„Zbog litijum-jonskih baterija na vozilu, gašenje ove vatre zahteva dodatne rezervoare i vozila jer ona konstatno nastavlja da se iznova pali i gori neverovatnom silinom“, iznelo je vatrogasno odeljenje Morris Township Volunteer Fire Company. „Ukupno, ekipama je trebalo gotovo dva sata i konstantno polivanje vozila vodom jer su baterije nastavljale da se razbuktavaju i održavaju visoke temperature.“

Tesla modeli nisu jedini kada je reč o električnim vozilima po pitanju dodatnih napora kako bi se vatra obuzdala ukoliko planu. Litijum-jonske baterije mogu se stvrstati u nešto što se zovu termički beg, što dovodi do toga da vatra koju stvaraju zahteva ogroman napor kako bi bila ugašena. Ali kako istraživanja navode, električna vozila su daleko manje podložna incidentima koji uključuju požare nego vozila sa motorima unutrašnjih sagorevanja ili hibridima.  

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group