Skupi ugovori sa sindikatima primoravaju proizvođače automobila da se okrenu robotima

Velika trojka mora povratiti neki novac, a opremanje fabrika mašinama može biti rešenje koje se sindikatima zaista neće dopasti...

Henri Ford je uveo revoluciju način konstrukcije automobila kada je uveo proces proizvodne linije, ali taj proces i dalje se potpuno oslanjao na ljude. Danas, ljudi i mašine dele radni teret u celoj industriji već decenijama, ali proizvođači automobila sada mogu biti na pragu promene ravnoteže i postepenog izbacivanja ljudskih operatera iz procesa.

Napredna tehnologija će omogućiti zamenu većeg broja ljudskih radnika mašinama u narednim godinama, ali to nije jedini razlog zbog kojeg bi proizvođači mogli krenuti tim putem. Prema navodima, zbog nedavnog sukoba sa trenutnom radnom snagom koja možda danas oseća zadovoljstvo svojim skoro povećanim platama, navodi proizvođače da što više ubrzaju uvođenje robota u svoje radne pogone i smanjenje potreba za ljudskim radom.

Wall Street Journal izveštava da će rastući troškovi rada ubrzati usvajanje automatizovane tehnologije u fabrikama automobila, objašnjavajući da će neočekivano visoki troškovi ponovnog pregovaranja o ugovorima u Americi dodati 900 dolara na cenu konstrukcije novog Forda tokom trajanja tih novih ugovora, koji će isteći za četiri godine, i oko 500 dolara na cenu izrade novog Chevy modela.

Globalna automobilska industrija instalirala je 136.000 novih industrijskih robota u 2022. godini, prema podacima Međunarodne federacije za robotiku, a ako vam se čini kao mnogo, jeste. Samo elektronska industrija je instalirala više. To je loša vest za članove UAW-a, iako izveštaj sugeriše da ljudski operateri u auto-fabrikama neće nužno biti otpušteni, već samo neće biti zamenjeni kada odu u penziju ili napuste posao.

Još jedan faktor koji bi mogao gurnuti industriju ka većoj automatizaciji jeste činjenica da se nalazimo usred ekspanzije izgradnje fabrika dok proizvođači automobila pokušavaju stvoriti nove fabrike baterija i električnih vozila. Jednostavnije je instalirati robote u novi objekat nego ih dodati u postojeći gde postoje značajni troškovi preuređenja.

Međutim, iako roboti ne traže odmore, plaćanje penzija ili pauze za toalet, oni (barem još uvek) nisu bez svojih nedostataka. Skupi su za kupovinu, i dalje im je potrebno osoblje za programiranje i održavanje, i mogu izazvati probleme sa kvalitetom u početku.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group