Izvršni direktor Forda, Džim Farli, direktno je opisao kineske EV modele kao "egzistencijalnu pretnju," naglašavajući njihov brzi napredak...
Šefovi Forda su prošle godine testirali Changan SUV kako bi procenili kinesku konkurenciju. Finansijski direktor Džon Loler navodno je rekao izvršnom direktoru Džimu Farliju da su Kinezi "ispred njih." Ovo otkriće dolazi ubrzo nakon što je Ford povukao neke od svojih ambicioznih planova za EV opcije.
Pre samo nekoliko godina, malo ko od industrijskih stručnjaka bi predvideo da će kineski proizvođači automobila redovno proizvoditi neka od najimpresivnijih i tehnološki najnaprednijih električnih vozila na tržištu. Ipak, upravo to se dešava. Ova realnost pogodila je izvršnog direktora Forda, Džima Farlija, i finansijskog direktora Džona Lolera poput tone cigli prošle godine, ostavivši ih u šoku koliko je brzo Kina dostigla — i u mnogim slučajevima nadmašila — zapadne proizvođače automobila.
Ford ima snažno prisustvo u Kini već godinama, a početkom 2023. Farli i Loler su otputovali u zemlju kako bi isprobali električni SUV kompanije Changan Automobile, lokalne firme sa kojom Ford ima zajedničko preduzeće. Nedavna priča u The Wall Street Journalu otkriva da je Farli seo za volan, dok je Loler bio na mestu suvozača. Obojica su bila veoma impresionirana onim što su otkrili.
„Džim, ovo nije ni slično onome što je bilo pre“, navodno je rekao Loler izvršnom direktoru Forda. Publikacija ne navodi tačno koji model Changan su vozili, ali očigledno je bio dovoljno impresivan da je Farli rekao članu odbora Forda i bivšem izvršnom direktoru Goldman Sachs, Džonu Torntonu, da je „ovo egzistencijalna pretnja“, navodi Wall Street Journal.
Carine na kineske EV modele će donekle zaštititi Ford od talasa električnih automobila koji dolaze sa Istoka. Međutim, uprkos tome što je svestan koliko su automobili u Kini napredovali, Ford i dalje oprezno ulazi u industriju električnih automobila.
Početkom jula, Farli je izjavio da će brend biti spreman da lansira EV od 30.000 dolara do početka 2027. godine. Ovaj manji model je dizajniran da se takmiči sa atraktivnim alternativama iz Kine i biće profitabilan za brend. Iako rad na ovom novom modelu traje, Ford je smanjio neke od svojih EV ambicija.
U trećoj nedelji jula, Ford je izjavio da planovi za prelazak na potpuno električna vozila u Evropi do 2030. godine više nisu ostvarivi, te će nastaviti da prodaje vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE), hibride i BEV opcije na tržištu. U avgustu, Ford je otkazao planove za električni SUV sa tri reda sedišta koji je trebalo da uđe u proizvodnju 2025. godine. Veliki električni kamion je takođe odložen sa 2025. na 2027. godinu.