Kompanija Scania uvodi revoluciju u sferi teškog saobraćaja

Životni ciklus baterija za električna vozila veoma je bitna stavka za sve kupce, ali je ona još značajnija za vlasnike komercijalnih mašina, koje su namenjene prevaljivanju daleko većih kilometraža...

Nove litijum-jonske baterijske ćelije kompanija Scania i Nortvolt u mogućnosti su da isporuče životni vek dizel pokretanih kamiona sa ciklusom koji prevazilazi 1,5 miliona pređenih kilometara.

Dva brenda predstavila su specifikacije novih prizmatičnih ćelija koje poseduju kapacitet od 157 Ah i nominalnu voltažu od 3.6 V. One se proizvode u Northvolt Ett gigafabrici u severnoj Švedskoj upotrebom fosilno oslobođene električne energije kreirane putem hidro i vetro turbina. Kao rezultat, karbonski otisak svake ćelije redukovan je u proseku za jednu trećinu. Tokom ove godine, kompania Scania otvoriće novu fabriku u Sordeteljeu, gde će nove ćelije biti postavljane u baterijska pakovanja namenjena električnim kamionima.

Saradnja između kompanija Scania i Nortvolt startovala je 2017, dok je njihov projekat konačno postao stvarnost ove godine, prevazilazeći inicijalna očekivanja po pitanju dugovečnosti tokom validacionih testiranja. Sudeći prema brendu Scania, konvencionalni teški kamioni imaju životni ciklus od 1.5 miliona pređenih kilometara, što znači da baterije neće biti menjane tokom ovog perioda. Ono što i dalje ne znamo doduše, jeste procenat prelaznog opsega baterija i da li on ostaje isti tokom čitavog perioda ili vremenom degradira.

Scania još uvek nije objavila tačan datum lansiranja svojih prvih električnih kamiona koji će koristiti njene nove i dugovečne baterije.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group