Kako izgelda vožnja klasičnog F1 McLaren bolida Ajrtona Sene

Vožen do čak šesnaest pobeda, dva Formula 1 šampionska pehara u kategoriji konstruktora i dva vozačka šampionata, McLaren MP4/5 poseduje legendarni status zbog svojih trkačkih uspeha...

U ovom vrhunskom takmičenju ovim bolidom upravljalo je svega tri vozača i tri legende - Ajrton Sena, Alan Prost i Džerard Berger – tako da je iskustvo stvarnog sedanja za njegov volan odavno najveći san brojnih ljudi širom sveta.

Sada je uz pomoć najmodernije tehnologije snimanja i Arrow McLaren Indycar vozača, Pato O’Varda, moguće da makar virtuelnim putem priđemo nešto bliže onome što bi vožnja ove mašine mogla predstavljati. Mladi vozač dobio je priliku da upravlja slavnim bolidom po prvi put na poznatoj WeatherTech Raceway Laguna Seca trkačkoj stazi.

Model koji je on vozio predstavlja 1990 MP4/5B jedinicu, kojom je upravljao legendarni Ajrton Sena. Njegov Honda V10 agregat sa 3.490 kubika i unutrašnjim sagorevanjem, specijalno je tjuniran kako bi sišao ispod 700 ks za tu sezonu 1990. godine, donoseći neopisivu vrisku crvene linije na 13.500 rpm i definitivno predstavlja nešto što svakome može uzburkati dušu.

Vožen do pobede u SAD, Monaku, Kanadi, Nemačkoj, Belgiji i Italiji, zajedno sa podijumima u Brazilu, San Marinu, Francuskoj, Britaniji i Portugalu, ovaj osveženi model je predstavljao ogroman uspeh još od svog izlaska i prve trke.

Kreiran u fabrici kompanije McLaren, dok je ona još uvek vođena od strane legendi kao što su Gordon Muri, Nil Outli, Stiv Nikols i drugi, automobil je imao velike cipele da popuni zamenivši gotovo nepobedivu MP4/4 seriju, koja sada može biti viđena u Gran Turismo 7 igrici.

Iza točkova ovog bolida, iskustvo vožnje deluje zadivljujuće stimulativno zahvaljujući urlajućoj mašini, menjaču, nepopustljivom vešanju i otvorenom kokpitu, stoga je više nego impresivno da mladi O’Vard uspeva da vozi na način na koji to čini, posebno kada se uzme u obzir da mu je ovo prvi put za volanom ovog modela.

Kao podsetnik na to koliko su žestoki F1 bolidi ove ere bili, kamera za kacigu pruža nam novi uvid u to koliko je zapravo teško vozačima iz osamdesetih i devedesetih godina bilo da dostignu velike brzine. O’Vardova reakcija na automobil tokom njegovog kruga za hlađenje, u međuvremenu nam otkriva i uvid u to koliko je njegova vožnja pre svega zabavna.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group