Group B čudovište super i turbo punjenja za regularnu uličnu vožnju

Jedan od predivnih aspekata relija predstavlja to što se pred proizvođače često postavlja zahtev da pretvore svoje trkačke verzije u regularna, ulično legalna vozila...

Sa druge strane, samo je nekoliko modela legendarno kao ekstremno ograničeno izdanje Lancia Delta S4 Stradale automobila. Ova mašina je značajno ređa od drugih homologacijskih specijala zbog navodnih lažiranja od strane italijanskog brenda, u okviru kog je, kako se veruje, kreirala svega sedamdeset ili osamdeset primeraka ikada, što je značajno manje od izdašnih dvesta koliko je bilo potrebno kako bi se izašlo u susret pravilnicima.

Međutim, moguće je u potpunosti shvatiti zbog čega je Lancia poželela da prekrši pravila, posebno kada se u obzir uzme činjenica da automobil deli samo prednju masku, šoferšajbnu i štopaljke sa Lancia Delta proizvodnom verzijom. U međuvremenu, spaceframe šasija i srednje montirani agregat iz takmičarskog modela, koga zasluženo prati reputacija jednog od najbržih reli modela svoje ere, predstavljaju ostvaranje sna obožavalaca automobila i ujedno jednog od najveličanstvenijih učesnika Group B relija svih vremena.

Uprkos svojoj surovoj reputaciji, Delta S4 Stradale je iznenađujuće civilizovan model iz vozačeve perspektive, što je Henr Kečpol i otrkio u svom novom video materijalu na kanalu Hagerty. Čak i sa svojim 1,8 litara velikim agregatom, super i turbo punjenja, koji stvara ’skromnih’ trista konja, ovaj automobil poseduje više nego dovoljno snage, ali ipak ne pruža utisak kao da će vam otkinuti glavu u svakoj krivini – mada ipak uživa u bljuvanju vatre, baš kao i njegov rođak iz Group B šampionata. 

Iako ovaj motor pruža obilje snage i obrntog momenta, otvoreni diferencijal na prednjoj strani znači da on pruža bezbedno podupravljanje, radije nego da okreće točkove pri različitim brzinama u stilu reli vožnje. Međutim, ono što zaista doprinosi civilizovanju ove mašine jeste njen enterijer, a kao automobil kreiran u manjem broju od zahtevanog i koji je primarno dizajniran kako bi predstavljao nužno zlo koje služi reli timu, njegova unutrašnjost uopšte ne deluje kao da je sastavljena i nabacana zajedno u poslednji čas.

Naravno, enterijer je bučan, malo škripav i zveckav, ali su njegova sedišta neverovatno komforna i udobna, na kraju pronalazeći put čak i do Aston Martin modela. Unutrašnjost putničke kabine je prekrivena alkantarom, koja dodatno pruža osećaj propisnog ulično legalnog modela i civilizovaniju prirodu ovom reli homologacijskom specijalu.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group