Apple CarPlay Ultra preuzima svaki ekran u kolima – jer zna bolje od tebe šta ti treba

Više slika

Više slika

Ako ste ikada sedeli u automobilu i pomislili: "Zar ne bi bilo divno da Apple preuzme kontrolu nad baš svim funkcijama, uključujući klimu, instrument tablu i verovatno brisače?" – imamo odlične vesti…

Stigao je Apple CarPlay Ultra – sistem koji više nije samo dodatak za puštanje muzike i gledanje Waze. Ne, Ultra dolazi da zauzme svaki ekran u vašem automobilu i da vas podseti da više ne živimo u eri vozača, već korisnika.

Aston Martin je prvi brend koji dobija CarPlay Ultra. Jer, što da ne? Marka koja je do skoro imala infotainment sistem koji je izgledao kao da je pozajmljen iz mikrotalasne iz 2004, sada dobija Apple digitalni interfejs koji izgleda kao da komanduje raketom Falcon 9. Modeli DBX, Vantage, Vanquish i DB12 su prvi na listi – ali samo ako ste u SAD ili Kanadi. Evropa? Strpite se. Balkanski putevi i Siri se još uvek ne razumeju.

Šta Ultra zapravo radi? Pa, sve. Kontroliše klimu, raspored aplikacija, instrument tablu, ekrane na sredini, verovatno i vašu pažnju. Više nije samo "preslikavanje telefona". Ovo je Apple pokušaj da elegantno preotme ono što su proizvođači automobila godinama pokušavali da zadrže – interfejs i identitet kabine. Sada vaš Aston Martin može imati isti meni kao i iPhone vaše tetke iz Beča. Možda čak i istu pozadinsku sliku.

Naravno, brendovi se različito nose s ovom invazijom. Mercedes, recimo, mudro je odbio da pusti CarPlay Ultra da zavlada svim ekranima. Jer ako si potrošio pola budžeta planete na dizajn MBUX, poslednje što želiš je da Siri upada u kadar.

Najveća promena? Ultra se više ne ponaša kao gost, već kao domaćin. Sve funkcije vozila – od temperature do osvetljenja, pa čak i nekih sigurnosnih podešavanja – sada mogu da se kontrolišu preko poznatog Apple interfejsa ili, još bolje, putem Siri komandi. Tako da sad možete reći “Hej Siri, otvori krov i ugasi parking senzore” – i auto će vas poslušati, ako već nije pre toga odlučio da zna bolje od vas.

Aston dodaje da će neki modeli, poput DBX S, ipak zadržati fizičke dugmiće za stvari koje vozači žele odmah da pritisnu – kao što su adaptivni amortizeri ili isključivanje Lane Assist kada im pomaže više nego što treba.

CarPlay Ultra neće ostati ekskluziva luksuzne elite. Već je najavljeno da uskoro stiže i u Ford, Volvo, Hyundai, Kia i Porsche. Biće zabavno gledati kako korisnici Focusa 1.0 EcoBoost pričaju Siri da uključi ventilaciju dok pokušavaju da nađu signal ispod mosta. Ali hej – barem će instrument tabla izgledati kao i na Aston Martinu. A to se računa, zar ne?

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2025. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group