Neverovatni model iz devedesetih koji i danas pruža moderan osećaj

Tehnologija napreduje toliko brzo poslednjih decenija, da čak i modeli stari svega nekoliko godina mogu delovati potpuno prevaziđeno...

U jednom momentu moderne istorije dogodio se kvantni iskorak kada su u pitanju vozila kreirana danas i ona koja su izašla na ulice devedesetih godina prošlog veka. Međutim, uvek postoje neki izuzeci i modeli koji su bili ispred svog vremena, nudeći neverovatno vozačko iskustvo i karakteristike koje možemo smatrati modernim i danas.

Svi nešto stariji vozači dobro pamte svaku mašinu koju su u životu imali, a vozeći nove i stare modele takođe poseduju dobar uvid u ono što je svaka epoha kroz koju su prošli sa sobom donosila. Isto tako, svi mi nešto stariji dobro pamtimo da je kompanija BMW bila jedna od retkih koja je predstavljala moderne proizovde i kada se radi o prefinjenosti enterijera, vozačkom iskustvu i celokupnom dizajnu, peta seria E39 modela iz 1997. godine ovog brenda definitivno se može smatrati punim pogotkom od prvog dana.

Kožni enterijer E39 modela pete serije donosio je komfor za dve klase ispred svih i posedovao je velike podupirače koji su ljude držali na mestu, atraktivnu unutrašnjost krasio je i menjač koji je bio savršeno akcentovanog šalthebla i kratkog prenosa, dok su kočnice pružale podjednako dobar osećaj u sportskoj i u regularnoj vožnji.

Ispod haube ove prelepe serije 5 nalazio se četvorolitarski V8 motor kompanije BMW, ali uz pomoć brojnih inovacija po kojima je bavarski brend poznat to jednostavno nije moglo da se proceni iz putničke kabine. Ovome u prilog govori da čak i oni koji su skidali prigušivače sa izduvnih sistema kako bi njihov V8 pevao još glasnije, u enterijerima nisu pravili kompromise po pitanju komfora i tišine, oslobođene treskanja ili vibracija.

Naravno, poređenje E39 serije i nečega kao što je moderna petica ne može biti odrađeno u realnim okvirima, međutim, po pitanju prefinjenosti putničke kabine i komfora koji je stari model sa sobom donosio, danas ga možemo uporediti sa potpuno novim Hyundai Elantra ili Toyota Camry linijama, ali je ovaj stari Baravac ipak bio daleko zabavniji za vožnju od ovih današnjih koje smo pomenuli.

Jedina stvar koja je zaista odvajala BMW od divova današnjice jeste nedostatak elektronskih gluposti koje sada sasvim prirodno očekujemo, dok pojedini bez njih više ne umeju ni da voze. Određena izdanja ove slavne linije zapravo su posedovala rane verzije informativno-zabavnih sistema, ali su u nekim osnovnim varijantama ljudi jednostavno uživali u dobrim starim CD plejerima i dobrom ozvučenju.

Na nesreću, ova limuzina takođe je nosila i druge prepoznatljive BMW karakteristike u vidu neverovatno visokog računa za održavanje, popravke i sve moguće servise.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group