Dame i gospodo, Range Rover je upravo prešao na stranu tišine – ali ne očekujte da će zato biti manje brutalan…
Novi Range Rover Electric, još uvek u prototipskoj fazi, zvanično ima više snage nego njegov twin-turbo V8 brat. I sve to uz tišinu elektro pogona i osmeh koji govori: "Nema buke, ali ima moći."
Sa 542 konjske snage i 849 Nm obrtnog momenta, ovaj električni aristokrata nije tu da zameni V8, već da ga — elegantno pregazi. Pokreće ga potpuno novi dual-motor AWD sistem, a energiju mu daje ogromna 117 kWh baterija koju je Land Rover razvio sopstvenim snagama. Ako vas brojke ne impresioniraju, setite se da je to više snage nego kod P530 verzije sa 4.4 litarskim V8 motorom. A sada dodajte tišinu, trenutno ubrzanje i tehnologiju koja reaguje 100 puta brže nego kod klasičnih motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Ali Range Rover Electric nije stvoren samo da dominira pravcem – tu je i ThermAssist, termalni sistem koji štedi energiju tako što reciklira toplotu iz okoline da zagreje kabinu i pogon, čak i pri -10°C. Jer nema ničeg luksuznijeg od toplog automobila na -10, a da niste potrošili ni kap energije više nego što je trebalo.
Kao šlag na tortu dolazi i potvrda da automobil koristi najnapredniju inteligentnu raspodelu obrtnog momenta, sposoban da se prilagodi gubitku trakcije za svega 50 milisekundi. U prevodu: kada stvari postanu klizave, vi to nećete ni primetiti – ali vaš Range Rover hoće.
Iako detalji o enterijeru još uvek nisu poznati, jedno je sigurno: kada se Land Rover odluči za tišinu, to ne znači povlačenje. To znači napad bez najave.