Lancia će se po pitanju profitabilnosti ugledati na Mercedes-Benz

Dok se kompanija Lancia priprema za svoju renesansu sa tri nova modela potvrđena u narednih nekoliko godina, direktor kompanije, Luka Napolitano, tvrdi da će se ona odnositi prema brendu Mercedes-Benz kao glavnom merilu tokom fokusiranja na profitabilnost...

Kako je Napolitano izjavio za Automotive News Europe: „I dalje imamo dosta posla i potrebno je da imamo pravi uzor kako bismo uporedili svoje uspehe, što je za nas naravno, Mercedes. Kada ovo kažem ne mislim kako mi možemo i kako bi trebalo da se borimo protiv ove kompanije kao konkurenti, to bi bilo prilično naivno, već jednostavno želimo da je koristimo kao primer na koji se možemo ugledati“.

Pre nego što je svoje poslovanje spustila na samo jedan model, Lancia je nudila Thesis seriju od 2001. do 2009. godine, koja je u klasi predstavljala direktnog rivala Mercedes-Benz E-Class, BMW 5 Series i Audi A6 linijama. Uprkos tome što prodaja nikada nije zaživela, ova linija kompanije Lancia je sa svojim modelima nudila visok nivo luksuza po dobroj ceni u segmentu.

Lancia, zajedno sa kompanijama Alfa Romeo i DS, predstavlja premijum ekipu sačinjenu od 14 brendova unutar Stellantis grupacije. Deljenje troškova proizvodnje i transporta, omogućuje proizvođačima automobila da poboljšaju stanje po pitanju kvaliteta i opreme, što upravo čini mogućim da se kompanija Lancia ugleda na tradicionalne premijum proizvođače kao što je Mercedes-Benz.

Za razliku od Alfa Romeo i DS brendova, koji su definitivno globalna imena, Lancia se potpuno povukla na svoje matično tržište tokom poslednjih godina. Međutim, od 2024. godine, legendarni proizvođač planira proširenje i vraćanje na Evropsko tržište, sa premijernim izbacivanjem modela u Nemačkoj i Francuskoj, nakon čega će uslediti Španija, Belgija, Austrija i nordijske zemlje.

Izvršni direktor kompanija Lancia izjavio je da, uprkos tome što je volumen veoma bitan, glavni cilj predstavlja profitabilnost. Inicijalni targeti kretaće se od 25 do 30% u prodajnim stopama modela koje će doći izvan Italije, što bi na kraju trebalo da dostigne polovinu od ukupnog broja prodaja kako u Evropi, tako i na domaćem tržištu.

Cilj kompanije Lancia jeste kreiranje 100 prodajnih tačaka u okviru 60 evropskih gradova, postavljajući jak akcenat na prodaju putem interneta. Luka Napolitano dodao je da će budući Lancia modeli posedovati značajne količine recikliranih materijala, kako bi se istakao ekološki ispravan profil brenda u kombinaciji sa potpuno električnim pogonskim sklopovima.

Vezano za buduće opsege njegove kompanije, Napolitano je rekao: „Naša agresivna elektrifikaciona strategija i naš fokus na tržišne segmente koji su jaki u Evropi, definitivno će nam pomoći u daljem i bržem razvoju“. Ponovno aktiviranje brenda startovaće sa potpuno novim Ypsilon modelom, koji će biti predstavljen 2024. godine u potpuno električnoj i hibridnoj varijanti.

2026. godine, kompanija Lancia predstaviće potpuno električni krosover za koji se govori da će ponovo oživeti Aurelia ime. Na kraju, tu je i ponovo rođena Delta serija, u formi „uzbudljivog“, potpuno električnog hečbeka, koji će stići na tržište 2027. ili 2028. godine.

Kao i svi drugi brendovi na svetu, Lancia uprkos tome što tek ustaje iz pepela, obavezana je desetogodišnjim rokom u okviru kog je potrebno da dokaže da je vredna i profitabilna, kako bi osigurala svoje mesto u Stellantis portfoliju. Iako inicijalni planovi ne uključuju širenja dalje od Evrope, ukoliko sve prođe kako treba, Napolitano tvrdi da bi oni mogli razmotriti modele sa volanom na desnoj strani za druga tržišta kao što je japansko, južnoafričko i australijsko.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group