Slovenci kupuju kola od Italijana po niskim cenama, a onda prodaju nama krševe po mnogo vecoj ceni....
Poslednjih godina bivša jugoslovenska republika postala meka za uvoznike sumnjivih polovnih automobila u Srbiju
Podatak da je na drumovima Srbije 2,3 miliona vozila, čak 150.000 više nego godinu dana ranije, dobri poznavaoci prilika na tržištu automobila objašnjavaju ovo pojačanim uvozom polovnih vozila.
- U prošloj godini smo prodali oko 30.000 novih automobila, što je ogroman pad u odnosu na 2010. a katastrofalan u odnosu na 2008. u kojoj je prodato 57.000 vozila. Jasno je da su u situaciji kada su, uprkos neverovatnim popustima, i nikad nižim cenama, novi automobili za prosečnog kupca postali nedostižni, priliku iskoristili uvoznici polovnih vozila - kaže za "Novosti" Miloš Petrović, predsednik Srpske asocijacije uvoznika automobila i delova.
Iz ovog posla, ipak, najveću korist imaju Slovenci. Jer, prema nezvaničnim podacima, svako treće vozilo koje se uveze u Srbiju dolazi sa nekog placa polovnih vozila u Sloveniji. Svako drugo vozilo koje je poreklom iz Italije, takođe stiže preko „dežele“! Pri tome su ta vozila, koja prodavci nude "na ime kupca" kako najčešće stoji u oglasima, znatno jeftinija nego ista takva na primer na auto-placevima u Nemačkoj.
- Nije to nikakva zagonetka. Automobili koje Italijani ne mogu da prodaju Evropi zbog strogih ekoloških i poreskih zakona uzimaju Slovenci. Vozila se, zatim, doteruju i vizuelno i papirološki. Urade se limarijski radovi, malo se našteluje kilometraža, sve "kroz papire" sredi za carinu i to je to - objašnjava vlasnik kompanije "V8", koja se dugo godina bavi uvozom polovnih vozila, Jovan Radić. - Onaj ko kupi vozilo u Nemačkoj zna da je tamo svaka prepravka kilometraže, bilo kakva intervencija po papirima krivično delo i niko i ne pomišlja da rizikuje. Kada mi sve legalno, zakonski odradimo, platimo sve dažbine i troškove, jasno je, kaže, da smo nekonkurentni sa cenom.
To što prodavac u Srbiji tvrdi da je automobil "malo prešao", a kao dokaz nudi servisnu knjižicu i kompjuterski pregled automobila u nekom od servisa nije nikakva garancija.
- Kilometražu je vrlo lako "vratiti", još lakše nego što se "zamaže" neki mehanički kvar, oštećenje - tvrdi šef servisa "AK Balkan" Dragoslav Marković. - Sve se lako odradi kompjuterom. Čak se falsifikuje i godina proizvodnje, koja je inače "ukucana" u šasiji.
SVE JE LEGALNO
Tragom oglasa o "prodaji automobila na ime" po veoma povoljnoj ceni, stupili smo u kontakt sa prodavcem koji nije želeo da mu se objavi ime, ali ne krije da uvozi vozila isključivo iz Slovenije.
- Slovenci kupuju veliki broj vozila sa auto-placeva u Italiji, dobijaju i veliki popust i tu je "caka" - kaže naš sagovornik. - Sasvim je normalno da se ta vozila operu, da im se obave sitne popravke. Možda ima nekih nesavesnih koji muljaju sa kilometražom, ali verujte mi, to nije masovna pojava. Pa i tamo važe evropski zakoni.
Izvor: Novosti