Kao i većina italijanskih proizvođača automobila, Maserati je takođe nastao kao porodični biznis, rođen iz čiste strasti za automobilima i vožnjom. Osnovali su ga braća Maserati - Alfieri, Bindo, Carlo, Eltore, Ernesto i Mario.
Godine 1914., Maserati je osnovan u Bolonji, Italija, i ubrzo nakon toga je počeo sa izgradnjom različitih trkačkih automobila. Maserati automobili brzo postaju moćniji, unapređenjem svojih motora od 4 do 6 cilindara, onda 8 i na kraju 16 (dva 8 cilindrična motora montiran paralelno).
Logo trozubca kreirao je Mario, koji je važio za umetnika u porodici.
Godine 1937., braća Maserati su prodali svoje akcije porodici Adolfo Orsi, ali su zadržali svoja radna mesta u kompaniji. Jedna od važnijih promena koje su se desile pod menadžmentom Orsija je izmeštanje kompanije u Modenu, Italija, gde se i danas nalazi.
Maserati automobili su pokazivali svoj uspeh na trkačkoj stazi, držeći se protiv imena poput Mercedesa, što je kulminiralo pobedom 1939. godine u Indianapolisu 500 i ponovo sledeće godine. Njihovi napori su prekinute ratom, tokom kojih je najznačajniji poduhvat bio plan da se izgradi V16 gradski automobil za Benita Musolinija, brži nego što bi Porsche mogao da napravi za Hitlera.
Posle rata, proizvodnja je nastaviljena sa A6 serijom koja je bila takođe namenjena za trkačke staze. Sledeći korak bio je da okupi ekipu koja će izraditi automobile za rivale Ferrari-a i Alfa Romeo-a. Bio je to tim koji će na kraju doći do jednog od najuspešnijih automobila -Maserati A6GCM.