Punokrvni šampionski reli klasik kompanije Mercedes

Sa velikim interesovanjem za restmod i retro automobile reli stila, veoma je teško razlikovati šta je pravi reli model od onoga što predstavlja modifikovano ispunjenje nečijih snova, ali ovaj Mercedes-Benz 459 SLC 5.0 Rellywagen predstavlja pravu stvar...

Konstruisan od strane nemačkog brenda za reli trke 1979. godine, ovaj posebni primerak šasijskog broja 836, predstavlja jedinicu koja je osvojila drugo mesto na svom prvom 1979 Bandama Rally Côte d’Ivoire reliju. Vožen od strane Bjorna Valdegarda, sa navigatorom Hansom Torszeliusom, automobil je jedan od svega četiri koji su osvojili prve četiri istorijske pozicije na ovom događaju.

Pokretan potpuno novim aluminijumskim petolitarskim V8 agregatom kompanije Mercedes, 450 SLC 5.0 Rallywagen postao je prva V8 mašina koja je osvojila WRC događaj. Čudnu, ali ništa manje istorijsku činjenicu predstavlja i to što je ovo prvi model ikada koji je pobedio na jednom šampionskom događaju sa automatskim menjačem.

Kao što možete očekivati, ova transmisija specijalno je razvijana za reli trke, baš kao i ostatak ovog ovog Mercedes modela. Pripremljen od strane dr Eriha Vaksenberga, ovaj reli automobil poseduje aluminijumsku haubu i panele rezervoara radi smanjenja ukupne težine, sa dodatnim motornim hlađenjem, hladnjakom koji takođe služi i kao zaštitna maska servo sistema između brojnih drugih modifikacija.  

Svega devetnaest primeraka ovog modela kreirano je za internacionalni reli šampionat, od kojih je svega sedam označeno sa 450 SLC 5.0, što ovaj posebni primerak čini veoma posebnim i retkim automobilom i komadom istorije.

Nakon prve trkačke sezone ovog automobila, on je korišćen kao trenažna jedinica u Argentini, kako bi nakon dve godine prodat od strane Mercedes tima belgijskom entuzijasti H. Benkensu. On je zatim promenio nekoliko ruku i na kraju završio u kolekciji trenutnog vlasnika 1990. godine.

Tokom poslednje 32 godine, automobil je vraćen u svoju originalnu Bandama Rally Côte d’Ivoire liveriju i pažljivo čuvan. Ova prodaja biće zaključena sa originalnim nemačkim papirima, dokumentacijom kompanije Mercedes-Benz koja verifikuje njegov pedigre i trkačke rezultate.

Automobil će biti prodat putem pariske aukcije kuće RM Sotheby's, koja će se održati 1.februara, a kao istorijski i sportski dragulj kakav jeste, on će predstavljati savršen dodatak bilo čijoj motosport kolekciji.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group