Novi način krađe modernih automobila ostavio proizvođače u čudu

Kako bezbednost automobila postaje sve sofisticiranija, pokušaji njihove krađe dosežu umetničku brilijanciju...

Poslednji metod koji je neko izmislio uključuje uređaje oblikovane kao bluetooth zvučnike, pristup farovima i poverenje elektronske kontrolne jedinice koja jednostavno ovako nešto ne očekuje.  Dr Ken Tindel, izvršni tehničar u britanskoj kompaniji Canis Automotive Labs, koji je radio elektroniku za proizvođače automobila kao što je Volvo, pružio je objašnjenje na koji se način ove krađe izvršavaju, bazirano na sličnom incidentu doživeo njegov prijatelj Ian Tabor.

Nešto što je krenulo kao očigledan vandalizam, sa lopovom koji je skinuo prednji branik Toyota RAV4 modela sa njegovih nosača, dovelo je do potpunog nestanka velikog terenskog vozila. Međutim, prva naznaka onoga što se zapravo desilo bilo je to što je telemetrijski MyT sistem njegovog prijatelja registrovao brojne greške nakon što je branik uklonjen sa svog mesta. Tindel i Ian Tabor su istraživali problem i otkrili da je najnovija tehnika za krađu automobila uključila povezivanje uređaja radi zaobilaženja njegovih bezbednosnih sistema.

Kako je Tindel objasnio, moderni ključevi su dovoljno bezbedni kako bi odvratili kradljivce, ali su takođe podigli stopu štafetnih napada koji se oslanjaju na specijalne uređaje za proširenje njihovog efektivnog opsega i omogućuju otključavanje vozila, ali rešenja koja su razvijena u cilju odbrane uključuju i tipove ključeva koji odlaze u neaktivni mod nakon određenog perioda ne pomeranja.

Napredak u ovom polju doveo je do stvaranja nečega što se zove ’CAN Injection’ i koristi uređaj koji preuzima interni komunikacioni sistem autombila i obara njegovu odbranu. Mana ovog sistema jeste što mora biti fizički povezan u vozilu, zbog čega je upravo i uklonjen branik sa Taborovog automobila. U slučaju ovog Toyota RAV4 modela, sa Tindelom koji je potvrdio da ovakve naprave postoje i za automobile drugih proizvođača, najlakša pristupna tačka bila je putem farova.

Upotrebom uređaja koji liči na JBL bežični zvučnik, koji u potpunosti ne izaziva bilo kakvu sumnju, lopovi mogu pronaći put do ožičenja farova, koje je naravno spojeno sa ostatkom automobila. Kada jednom stignu do željene tačke, ovaj uređaj šalje signal da je ključ prisutan i pošto se automatski nalazi iza najjačeg zida odbrane automobila, on ga sa lakoćom može prevariti i učiniti da on otvori vrata i startuje motor. Čitav proces zapravo zahteva nešto više koraka od navedenog, ali je dobra vest da za ovakve napade postoji jednostavno rešenje i moguće ga je implementirati putem bežičnog softverskog ažuriranja.

Iako je to samo privremena pomoć radije nego pravo rešenje, Tindel tvrdi da proizvođači mogu odgovoriti sistemom koji će prepoznavati ovakve napade koji izazivaju haos i omogućuju otvaranje vrata, pružajući dodatni sloj bezbednosti i zaključavanja. Drugi metod zaštite trebalo bi da uključi nešto što Tindel naziva pristupom ’nultog poverenja’, u okviru kog čak i poruke koje se dele putem interne mreže vozila moraju biti šifrovane. Naravno, ni ovaj sistem nije bez svojih mana, ali bi svakako predstavljao dugoročnije rešenje ovog novonastalog problema.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group