Na koji način čak i najmanja sitnica može stvoriti velike probleme vašem automobilu

Filter ulja je verovatno jedan od najprostijih delova u autombilu, stoga mu gotovo niko ne posvećuje previše pažnje jer smatramo da su oni svi isti i nebitni su skroz jer ih svejedno bacamo pri svakoj promeni ulja, ali bitno je znati da su lažni filteri ulja itekako prisutni i da oni zapravo postaju sve veći problem za vlasnike automobila...

Sve ovo zvuči gotovo kao loša šala, ali je realnost nažalost daleko od toga. TCCN Automotive Inc. pojašnjava ovaj fenomen u svom nedavnom snimku objavljenom na YouTube platformi i pokazuje nam slučajeve u kojima su se vlasnici automobila susreli sa ovim više nego ozbiljnim problemom. Kako je u videu objašnjeno, jedan Toyota Highlander model iz 2008. godine, sa samo jednim vlasnikom i dobrom istorijom održavanja, stigao je u radionicu ovog brenda sa veoma primetnim kucajućim zvukom u gornjem delu motora.

Iako je ovo dobro poznata slabost 3,5 litara velikog V6 motora kompanije Toyota i izazivaju je problemi zupčanika sa varijabilnim vremenskim razvodom ventila, do kojih najčešće dolazi zbog niskog pritiska ulja, tu postoji još potencijalnih uzročnika. Na primeru ovog vozila, tim TCCN brenda otkrio je da je da sistem varijabilnog otvaranja ventila uopšte ne radi na zadnjem delu agregata, što je indiciralo da će ova mašina zahtevati kompletan servis i veliku popravku.

Pre početka rada na ovom agregatu, tim ovog brenda odlučuio je da proveri ulje i njegov filter, a kao što je predstavljeno u njihovom videu, oni su bili potpuno šokirani kada su saznali da su unutrašnji delovi filtera ubačenog u automobil potpuno izgubili svoj strukturni integritet i da su se doslovno raspali. Mehaničari su posumnjali da je ugrađeni filter obična krivotvorina i lažni deo, demonstrirajući ubrzo sve razlike između njega i pravog dela.

U okviru zakazivanja filtera, motor nije bio u mogućnosti da razvije pravilnu stabilnost u pritisku ulja, dovodeći do toga da sistem varijabilnog otvaranja automobila ne može da funkcioniše na način na koji je dizajniran. Na nesreću za ovog posebnog vlasnika, njegov VVT sistem je pretrpeo ozbiljna oštećenja zbog toga što je, uprkos tome što se kucajući obrazac u startu izgubio nakon promene ulja i filtera, posle kraćeg rada automobila on se ponovo vratio. TCCN ističe kako su savetovali svom klijentu da tokom dalje upotrebe vozila prati zvuk i da će oni dalje istražiti ukoliko se on pogorša.

Kupac je obavestio ljude ovog servisa da je sporni filter za ulje kupio od nekoga za koga je smatrao da je proveren dobavljač. Gotovo sigurno najpouzdanije rešenje da se ovakav deo kupuje u originalnom izdanju od pouzdanog dobaljvača kao što je Toyota i iz nekog predstavništva japanske kompanije, što ovde definitivno nije slučaj. Na kraju, ovaj mali i često zanemareni deo u automobilu, doveo je do velikog previda i veoma krupnog kvara koji je zahteva prilično skupu popravku.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group