Ultimativni automobil za plažu od koga je čak i njegov bogati vlasnik odustao

Više slika

Više slika

Postoje ljudi koji su dovoljno bogati kako bi uvek imali lepe stvari, ali postoje i oni koji su toliko bogati da prave veoma čudne izbore kako bi ohladili svoje lepe igračke...

Upravo je ovo bio slučaj sa šeikom Al Tanijem, Emirom Katara sa sredine sedamdesetih godina prošlog veka, koji je poželeo ovaj čudni V12 Ferrari Beach Car. Tradicija automobila za plažu je prilično bogata, sa većinom ljudi koji je odmah vezuju za Fiat Jlly modele, dok su veoma čest prizor na plažama francuske i italijanske rivijere bili modeli Fiat 500 linije, čija su vrata, krovovi, pa čak i sedišta bili uklanjani ili zamenjeni kako bi im se pružio otvoreniji i prozračniji osećaj.

Istovremeno, modeli kompanije Fiat bili su jeftini, tako da njihovo seckanje i modifikovanje, radi pretvaranja u modele za plažu nije toliko bolelo i imalo je smisla. Međutim, nezadovoljan takvim običnim modelima za običnu sirotinju, šeik Al Tani je poželeo da kreira automobil za plažu od nečega mnogo ređeg i specijalnijeg, za svoj projekat odabravši ni manje, ni više nego Ferrari. Kako bi svoj san pretvorio u realnost, šeik se obratio švajcarskom uvozniku luksuznih automobila i butik proizvođaču, kompaniji Willy Felber.

Švajcarski brend je uposlio vrhunskog proizvođača karoserija Đovanija Mikelotija iz Torina, zatraživši od njega pomoć radi kreiranja ovog veoma posebnog Ferrari 365 GTC/4 izdanja. Dizajnerski proces trajao je tri meseca, dok je njegov rezultat predstavljao ekstravagantan, potpuno unikatan dvosed bez vrata koji vidite u našoj galeriji. Ovaj ultimativni letnji model se ispostavio toliko preteranim automobilom za plažu da ga u jednom trenutku ni njegov vlasnik nije mogao priuštiti.

Ono što je sredinom sedamdesetih gurnulo čep u naftovode predstavljalo je najveću krizu po pitanju goriva svih vremena, koja je ujedno imala uticaja i na šeikovu likvidnost, nateravši ga da povuče svoju porudžbinu. Ovo je dovelo do toga da automobil, originalno poručen u svetloplavoj metalik boji, sa denim eksterijerom, bude prefarban u Bronze Metallic nijansu i krene put ženevskog sajma automobila Geneva Motor Show 1976. godine. Tokom godina, ova mašina promenila je vlasnika nekoliko puta i postala popularan gost na brojnim događajima pokraj jezera u Švajcarskoj.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group