Poslednji model kompanije Stinger verovatno predstavlja najbolji 911 svih vremena

Više slika

Više slika

Svet nije u manjku kada je reč o firmama koje se bave proizvodnjom modela koji liče na slavnu 911 seriju, pa čak i starijih 911 jedinica koje se mogu voziti kao nove, ali kompanija Singer ostaje sinonim čitavog ovog pokreta koji jednostavno ne dozvoljava ovom predivnom komadu istorije da nestane...

Sada, baš kada je delovalo kao da ostali brendovi polako počinju da ga sustižu po pitanju dostignuća u ovom polju, Singer je napravio još jedan veliki iskorak napred, ili unazad, ako vam je tako lakše, ostavljajuči čitavu automobilsku javnost bez daha.

Poslednji projekat kompanije Stinger predstavlja fuziju svega što su Rob Dikinson i njegova ekipa naučili od Dynamic and Lightweight Study i Turbo Study projekata, pomešavši ih sa velikom ljubavlju prema klasičnim 934/5 modelima koji su nekada dominirali trkačkim stazama. Takmičeći se tokom druge polovine sedamdesetih godina, ova mašina zvana je DLS-Turbo i definitivno će biti na listi želja svih kolekcionara Porsche automobila.

Kao svi ostali Singer automobili, ovaj model je baziran na 964 generaciji 911 modela sa početka devedesetih godina, ali je to na prvi pogled veoma teško zaključiti, jer ni jedan ulično legalni 964 model u istoriji nikada nije izgledao ovoliko divlje i široko. Nova serija Stinger modela stiže u dve varijante, Blood Orange automobil na slici predstavlja Track konfiguraciju, dok je nešto suptilnija jedinica Moet Blanc pripremljena sa Road specifikacijama.

Obe verzije poseduju velike branike od ugljeničnih vlakana, još kockastije zadnje delove sa masivnim usisnicima vazduha, zadnje bočne prozore opremljene usisnicima vazduha zadužene takođe za hranjenje gladnog i 3,8 litara velikog turbo ravnog šestocilindraša pozadi. Međutim, dok ulična verzija modela stiže sa retro spojlerom pačiji rep pozadi, Track model dobija ogromno dvodelno krilo, zajedno sa još većim prednjim spliterom. Za sve kupce koji ne mogu da odluče koja im se verzija više sviđa, Singer pruža opciju opremanja oba modela sa velikim repnim krilima tako da mogu menjati izgled u dve konfiguracije i u zavisnosti od svog raspoloženja.

Duža prednja lajsna i produženi zadnji deo povećali su otisak automobila za dobrih 300 milimetara, tako da linija karoserije oba modela deluju potpuno brutalno posmatrana iz prednjeg ugla, ali oni deluju još luđe kada se posmatraju sa zadnje strane, ali ne samo zbog toga što deluju kao da će upravo odatle izaći G serija 911 modela iz osamdesetih. Enterijeri ovih mašina su podjednako zadivljujući i uprkos tome što se razlikuju po pitanju korišćenih materijala, boja i paketa opreme, obe verzije poseduju ista sportska sedišta i instrument satove koji kombinuju elemente iz era šezdesetih i osamdesetih godina kompanije Porsche.

Srce oba ova DLS-Turbo modela naravno predstavlja njihov turbo deo. Dve verzije poseduju iste agregate koji stižu sa 3,8 litara, duplim turbo punjenjem, ravnih šest cilindara i stvaraju 700 ks. Ovo je prilično veliko povećanje u poređenju sa 500 ks iz 4.0 agregata sa unutrašnjim sagorevanjem u DLS seriji i 500 ks sa kojima je stigao 911 Turbo Study. Nova mašina poseduje vodeno hlađene glave baš kao i 959, električno pokretani ventilator i uprkos posedovanju dodatnih turbina, on i dalje zaleće preko 9.000 rpm.

Sva snaga ovog agregata odlazi na zadnju osovinu putem šestostepenog manualnog menjača i točkove koji stižu u dva izdanja, poseduju centralno zaključavanje i mere devetnaest inča napred i dvadeset pozadi. Na ovim točkovima se mogu naći Michelin cup 2s ili Cup2Rs gume, sa zadnjim koje su široke 345 milimetara. Ova širina je ista kao ona sa kojom su stizale gume Countach modela sa kraja sedamdesetih godina prošlog veka.

Singer će prema izveštajima kreirati 99 DLS Turbo modela, a uprkos tome što kompanija nije predstavila cene svojih novih automobila, sa sigurnošću možemo tvrditi da će ona premašiti dvomilionsku cifru koju je potrebno izdvojiti danas za originalne DLS jedinice.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group