Britanski proizvođač teške mašinerije i opreme, kompanija JCB, trenutno se nalazi u misiji podizanja svesti o ogromnoj vrednosti vodoničnih i alternativnih pogonskih sklopova u poređenju sa budućnošću električnog transporta...
Naravno oko vodonika se ne vrte velike pare, tako da je interesovanje magnata i onih koji okreću svetski kapital veoma malo, posebno u poređenju sa kopanjem litijuma i zgrtanjem ogromnih novčanih sredstava u okviru lažne borbe za očuvanje životne sredine, ali to nije sprečilo ovu kompaniju da već razvije budućnost vodonično pokretanih vozila, izbacujući preko sedamdeset prototipova agregata za buduće traktore i građevinske mašine.
Međutim, poslednji poduhvat ovog britanskog brenda istakao je sve prednosti ovog novog energetskog izvora u poređenju sa njegovim drugim interesentnim takmacima, istovremeno veoma lako modifikujući dva vozila iz svoje lične flote.
Nakon što je prvobitno ugradio vodonični agregat u svoj lični sedmoipotonski Mercedes kamion, ovaj proizvođač svoju pažnju okrenuo je ka dizel pokretanom Mercedes Sprinter kombiju. Iako specifikacije po pitanju kapaciteta i izlazne snage ovog motora nisu javno objavljene, izvršni direktor kompanije JCB, lord Entoni Bamford, tvrdi da su karakteristike obrtnog momenta i snage na istom nivou tipičnog dizel agregata.
Međutim, kupci ne mogu očekivati od kompanije JCB da ponudi ovu retro ugradnu opremu javnosti, sa Bamfordom koji tvrdi da ponuda konverzija nije na njegovom brendu da ponudi, tako da oni umesto toga samo žele da dokažu po stoti put da zapravo postoje zdrave i daleko ekološki ispravnije opcije od baterijske snage.