U velikoj pobedi za proizvođače automobila, makar one koji prodaju vozila sa motorima unutrašnjeg sagorevanja, zakonodavno veće Evropske Unije zvanično je odustalo od novih Euro 7 standarda, koji su prema prvobitnom planu trebali da stupe na snagu 2025. godine...
Međutim, umesto njega biće primenjena nešto blaža verzija ovog pravilnika koja ipak neće zahtevati od automobila da emituju ništa manje štetnih izduvnih gasova iz svojih auspuha nego što je to slučaj danas.
Proizvođači automobila i nekoliko zemalja dobro poznatih po svojim autoindustrijama, uključujući Francusku i Italiju, potvrdili su da prošle godine predstavljeni Euro 7 standard nije neophodan i samo je ogroman izdatak koji će im samo otežati planove za izgradnju ličnih električnih portfolija u Evropi do konačne zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem zakazane za 2035. godinu.
Španija je trenutno na kormilu EU i prošlog ponedeljka je odlučila da se donese neko srednje rešenje za novu regulatornu normu, dogovorivši se uspešno na kraju sa ministarskim telom svake zemlje, ali ovaj zakon još uvek nije zvanično potpisan. Pod ovim revidiranim predlogom, standardi emisija gasova za automobile ostaju u okviru Euro 6 regulative, dok će autobusi i teška komercijalna vozila i dalje morati da se povinuju novim i strožijim ograničenjima.