Španija naterala EU da odbaci planove za implementaciju Euro 7 standarda

U velikoj pobedi za proizvođače automobila, makar one koji prodaju vozila sa motorima unutrašnjeg sagorevanja, zakonodavno veće Evropske Unije zvanično je odustalo od novih Euro 7 standarda, koji su prema prvobitnom planu trebali da stupe na snagu 2025. godine...

Međutim, umesto njega biće primenjena nešto blaža verzija ovog pravilnika koja ipak neće zahtevati od automobila da emituju ništa manje štetnih izduvnih gasova iz svojih auspuha nego što je to slučaj danas.

Proizvođači automobila i nekoliko zemalja dobro poznatih po svojim autoindustrijama, uključujući Francusku i Italiju, potvrdili su da prošle godine predstavljeni Euro 7 standard nije neophodan i samo je ogroman izdatak koji će im samo otežati planove za izgradnju ličnih električnih portfolija u Evropi do konačne zabrane motora sa unutrašnjim sagorevanjem zakazane za 2035. godinu.

Španija je trenutno na kormilu EU i prošlog ponedeljka je odlučila da se donese neko srednje rešenje za novu regulatornu normu, dogovorivši se uspešno na kraju sa ministarskim telom svake zemlje, ali ovaj zakon još uvek nije zvanično potpisan. Pod ovim revidiranim predlogom, standardi emisija gasova za automobile ostaju u okviru Euro 6 regulative, dok će autobusi i teška komercijalna vozila i dalje morati da se povinuju novim i strožijim ograničenjima.

Tu su takođe i nova ograničenja emisija iz kočionih sistema i guma, što je nešto za je industrija tek nedavno počela da razmatra i što će nastaviti da predstavlja problem dugo nakon što standardni agregati sa unutrašnjim sagorevanjima postanu zabranjeni, osim ukoliko ne dođe do nekih promena.

Osam članica EU ističe da se dugo i naporno borilo kako bi se originalni Euro 7 zakon modifikovao ili odbacio, tako da su oni i više nego oduševljeni konačnim ishodom. Izvršni direktor Stellantis brenda, Karlos Tavares, prominentno je kritikovao zvanični predlog, upozoravajući da će troškovi koji su potrebni da se ove regulacije primene negativno uticati na cenu malih automobila i zbog toga će najviše pogoditi porodice sa nižim primanjima.

Međutim, Nemačka, kojoj je autoindustrija glavni igrač u čitavoj ekonomiji, odbija da pruži podršku revidiranom predlogu Španije. Nemačka državni sekretar i član Zelenih, Sven Gigol, izjavio je da su nova pravila ispod trenutnog tehnološkog stanja i da to znači da Evropa pada ispod internacionalnih standarda po pitanju kvaliteta vazduha.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group