Seat će reći zbogom svetu i ustupiti svoje mesto kompaniji Cupra

Seat će obustaviti proizvodnju većine svojih linija, sa predsedavajućim upravnog odbora Volkswagen Group brenda koji je potvrdio da trenutni modeli nakon završetka svojih životnih ciklusa neće biti zamenjeni...

Umesto toga, zaveštanje Seat brenda živeće u Cupra imenu, koje će takođe dobijati velike investicije od VW Group. Međutim, tu su i planovi da se Seat u nekom obliku ipak zadrži u životu.

Autocar prenosi da je, kada je upitan o budućnosti Seat brenda na sajmu automobila Munich Motor Show, predsedavajući grupacijom, Tomas Šafer, izjavio: „Seat budućnost je Cupra“. Ovo je visilo nad glavom španskom proizvođaču već neko vreme, zato što je uprkos sjajnim rezultatima u prve dve decenije dvehiljaditih, mladi brend nemačkog konglomerata ipak počeo da pokazuje prezasićenost, sa rastom Cupra kompanije, koja je nastala iz Seat pogona 2018. godine, sa istovremenom proizvodnjom koja za njih više jednostavno nije održiva.

Svi oštrog oka odmah su imali priliku da primete zbunjenost po pitanju identiteta ova dva brenda jer je Cupra posvetila svoje postojanje sportskim i premijum vozilima, tako da je bilo veoma teško zamisliti na koji način Seat, čak i sam jednom prilikom sportski orijentisana marka, ima bilo kakvog smisla u današnjem svetu. Pored toga, bez posvećenih električnih automobila u kompanijskoj ponudi, ovakva najava ne predstavlja nikakav šok.

Međutim, postoji slamka spasa za legendarni Seat, tako da njegovo ime neće nestati u potpunosti, sa Šaferom koji je izjavio da Volkswagen grupacija planira da mu pronađe drugu namenu. Prethodni izveštaji sugerišu da će ovaj brend svoje poslovanje okrenuti ka rešenjima mobilnosti kao što su skuteri. Mo opseg skutera ove kompanije već se nalazi u tom prostoru, a tu je i potencijal da Seat proširi svoju ponudu u skorijoj budućnosti, dok istovremeno ostaje mogućnost da španski proizvođač nastavi da pravi mala vozila.

Još jedna potencijalna kampanja za korišćenje ovog brenda jeste kreiranje kvadrociklova, sličnih Citroen Ami modelima. Seat je predstavio svoj Minimo koncept sa promenjivom baterijom koja može pokretati mikroautomobil sto kilometara. VW će nastaviti da proizvodi automobile u Španiji, sa grupacijom koja investira dodatnih deset milijardi evra u novu gigafabriku baterija u Valensiji. Nemački proizvođač takođe planira i proizvodnju VW ID.2 modela u svojoj Martolerl fabrici.

Cupra, koja je trenutno najbrže rastući brend u Evropi, nastaviće da dobija podršku nemačke matične kuće, sa kompanijom VW koja će zbog ogromnog interesovanja nastaviti da u njega upumpava investicije.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group