PHEV modeli su ipak veći zagađivači nego što se procenjivalo

Evropske vlade potrošile su oko 350 miliona evra na subvencionisanje priključnih hibridnih (PHEV) modela samo prošle godine, ali su ljudi iza novog istraživanja izvedenog na Tehnološkom univerzitetu u Gracu otkrili prave vrednosti emisija ovih sistema, koji bi navodno trebalo da budu ekološki, zaključivši da su propala investicija...

Istraživači na ovom univerzitetu testirali su tri priključna hibridna modela u realnim uslovima u Gracu i došli do podataka da BMW 3-Series, Peugeot 308 i Renault Megane jedva ostaju u granicama električnog opsega između dva punjenja, ujedno zagađujući daleko više nego što je indicirano procenama, bilo da su njihove beterije pune ili ne.

U gradskoj vožnji na pedeset kilometara samo je Renault Megane PHEV model uspeo da se poklopi sa procenjenim nultim emisionim opsegom, dok je BMW 3-Series model jedva dostigao 74% od navedenog, sa Peugeot 308 modelom koji je zabeležio samo polovinu od onoga što bi trebalo da bude njegov prelazni opseg samo na električnoj energiji.

Zbog svega ovoga i mnogo toga drugog, čak i onda kada su baterije na vozilima potpuno napunjenje, istraživači su otkrili da Megane emituje 20% više CO2 od reklamiranog, Peugeot prema merenjima 70% više, dok je BMW izbacio za vrtoglavih 300% više od onoga što bi trebalo da bude slučaj prema procenama između dva punjenja.

U međuvremenu, kada su baterije ispražnjene, rezultati postaju još gori, jer automobili postaju između pet do sedam puta veći zagađivači nego što bi trebalo u ovakvim uslovima. Iako je ovo potpuno očigledno, ipak ostaje veoma važan test, posebno zbog toga što je 71% priključniuh hibrida prodatih u Evropi u kompanijskom vlasništvu, a upravo ovo istraživanje pokazuje da se oni voze gotovo isključivo na snazi motora sa unutrašnjim sagorevanjem i veoma se retko pune.

Kako deluje, za rešavanje ovog problema ne mogu pomoći ni poslednje tehnologije. BMW 3-Series modeli koriste ’geofencing’ tehnologiju koja radi na pametnom očuvanju baterije na autoputevima i njene aktivacije u gradskim sredinama gde je ona, makar u teoriji, daleko korisnija. Istraživanje je navelo da ovaj sistem ne garantuje da bi se vozilo prebacilo samo na svoje baterije u gradu, samim tim rizikujući veće CO2 emisije u drugim delovima.

Rezultati ove ograničene studije predstavljeni su evropskim čelnicima kako bi došlo do promene zakona koji subvencionišu kupovine PHEV modela, a kako Transport & Energy organizacija navodi, ovakve inicijative bi u najmanju ruku trebalo da budu bazirane na pravim vrednostima zagađenja u svakom slučaju.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group