Evropske vlade potrošile su oko 350 miliona evra na subvencionisanje priključnih hibridnih (PHEV) modela samo prošle godine, ali su ljudi iza novog istraživanja izvedenog na Tehnološkom univerzitetu u Gracu otkrili prave vrednosti emisija ovih sistema, koji bi navodno trebalo da budu ekološki, zaključivši da su propala investicija...
Istraživači na ovom univerzitetu testirali su tri priključna hibridna modela u realnim uslovima u Gracu i došli do podataka da BMW 3-Series, Peugeot 308 i Renault Megane jedva ostaju u granicama električnog opsega između dva punjenja, ujedno zagađujući daleko više nego što je indicirano procenama, bilo da su njihove beterije pune ili ne.
U gradskoj vožnji na pedeset kilometara samo je Renault Megane PHEV model uspeo da se poklopi sa procenjenim nultim emisionim opsegom, dok je BMW 3-Series model jedva dostigao 74% od navedenog, sa Peugeot 308 modelom koji je zabeležio samo polovinu od onoga što bi trebalo da bude njegov prelazni opseg samo na električnoj energiji.
Zbog svega ovoga i mnogo toga drugog, čak i onda kada su baterije na vozilima potpuno napunjenje, istraživači su otkrili da Megane emituje 20% više CO2 od reklamiranog, Peugeot prema merenjima 70% više, dok je BMW izbacio za vrtoglavih 300% više od onoga što bi trebalo da bude slučaj prema procenama između dva punjenja.