Kompanija Toyota se najverovatnije nadala da će bezbednosni skandal vezan za nameštene kreš testove njene Daihatsu podružnice do sada već biti rešena stvar...
Međutim, zahvaljujući otkrićima nezavisne istraživačke komisije, sve isporuke vozila brenda Daihatsu do daljeg su obustavljene. Proizvodnja ovih modela takođe će biti stavljena na čekanje, dok bi ovaj potez za Daihatsu vozila u Japanu mogao da se proširi i na druge proizvođače koji dele istu tehnologiju i platformu, uključujući kompanije Mazda, Perodua i Subaru.
Tokom prošle godine, ova kompanija prodala je 1,1 milion vozila, od kojih je 40% bilo za inostrana tržišta. Toyota je najavila da skoro svaki model Daihatsu ponude može biti pogođen neregulatornostima unutar kompanijinih bezbednostnih testiranja, datirajući još od 1989. godine. Ranije se smatralo da je svega nekolicina modela pogođena ovim problemom, ali je ta cifra revidirana na 174 slučaja u 64 vozila.
Poslednje otkriće predstavlja težak udarac u podružnicu koja je u punom vlasništvu, donoseći 4% od ukupnog dohotka u prodaji kompaniji Toyota godišnje. Daihatsu je vodeći proizvođač Kei automobila, klase modela malih kapaciteta, dizajniranih kako bi se uklopili u uske fizičke dimenzije koje se kvalifikuju za poreske i parking dozvole u Tokiju. Ova kompanija drži 30% Kei tržišta, sa Cast opsegom koji se pokazao veoma popularnim, zajedno sa njihovim Toyota rođacima u formi Pixis linije.