Kompanija Toyota patentira manuelne menjače za svoja hibridna vozila

Više slika

Više slika

Uzdizanje elektrifikovanih vozila zakucalo je još jedan ekser u kovčegu manualnih menjača, ali kompanija Toyota se trudi da svojim budućim radom osigura da vožnja hibridnih modela ne znači kraj izbora naših željenih brzina...

Japanski proizvođač je nedavno ispunio papire za prijavu patenta sistema koji koristi manualni menjač u hibridnim vozilima. Ovaj sistem bi trebalo da bude u mogućnosti da balansira između jedinice sa unutrašnjim sagorevanjem, električnog motora i njihovih zahteva po pitanju transmisije.

Iako je ovaj patent zvanično kreiran avgusta meseca 2021. godine, njegov zahtev je podnet prošlog februara i tek je sada po prvi put stigao u uredništvo The Drive publikacije, a njegov glavni fokus se bazira na upravljanje kvačilom.

Prilično komplikovana transmisija uključuje šatl ventil sa višestrukim cilindrima kvačila. Ovakva kombinacija bi prema nacrtima trebalo da bude spojena sa pedalom kvačila i kontrolnom jedinicom motora. Sve to bi omogućilo vozaču izbor brzina manje – više kao onaj koji možemo očekivati od standardne manualne transmisije.

U međuvremenu, kvačilo će ići direktno u kontrolnu jedinicu agregata kako bi pružilo automobilu smislen prelaz između ICE i električnog agregata. Kompjuter u okviru ovog sistema poseduje opciju uključivanja i efikasnog pritiskanja kvačila kada je kada se automobil zaustavi ili tokom njegovog kretanja, kako bi omogućio električnoj jedinici da priskoči upomoć kada je to potrebno.

Ovakav aranžman ventila znači da bi vozači uvek bili u mogućnosti da pritisnu kvačilo u zavisnosti od onoga što centralna jedinica želi. Ovaj patent pruža vozačima mogućnost moda u kome kompjuter ispada iz igre u potpunosti i transmisija osataje povezana samo sa pedalom kvačila.

Patent kompanije Toyota gotovo sigurno deluje prilično entuzijastično, posebno sada kada hibridni pogonski sklopovi postaju sve češći među modelima performansi. On takođe prati sistem simuliranog manualnog menjača za električne modele japanskog brenda, dodatno naglašavajući da ovaj velikan želi da nastavi tradiciju ljudskog uticaja tokom vožnje u eri u kojoj industrija hrli ka elektrifikaciji.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group