Menjanje ulja predstavlja jednu od najvažnijih stavki kada je reč o održavanju motora sa unutrašnjim sagorevanjem...
Decenijama unazad servisni raspored je bio potpuno jasan i idealno bi bilo menjati ulje u intervalu od pet do petnaest hiljada pređenih kilometara ili na oko tri meseca. Naravno, ovo varira od upotrebe vozila, viskoznosti ulja i proizvođača modela, ali prosek koji se izvlači u okviru normalnih svkaodnevnih uslova vožnje i svih automobila u globalu iznosi pet hiljada kilometara. Međutim, danas, stvari su se dosta promenile i zbog toga neretko kod vlasnika dolazi do zabune. Koliko često je zapravo potrebno menjati ulje i zbog čega je potrebno paziti na redovan mali servis?
Prethodnih godina raspored za promenu ulja prilično je promenjen i standardna tri meseca sada su za mnoge zamenjena isključivo motrenjem kilometraže. Nakon toga, kompanije koje proizvode ulja krenule su da predstavljaju varijante za koje tvrde da mogu do petnaest hiljada kilometara ili čak duže bez potrebe za menjanjem. Naravno, ne želimo da kažemo da kompanije nisu u pravu, posebno zbog toga što se u razvoj rafinisanja i testiranja njihovih proizvoda ulaže svemirska tehnologija, dok su kontrole kvaliteta izuzetno striktne kada su ovakve stvari u pitanju, tako da one definitivno znaju šta njihovi proizvodi mogu ili ne.
Istovremeno, tu su brojne promenjive kada je u pitanju zamena ulja i mali servis, a one zavise od kvaliteta performansi samog agregata tokom vremena, nevezano za intervale promene njegovog ulja, na koji se način motor koristi, da li se vlasnik drži istog brenda i količine koja je propisana fabrički, da li menja filter regularno ili preskače nešto od ovoga sa vremena na vreme.