Italijanski Maserati na dobrom putu da postane samostalni proizvođač

Kada proizvođači autombila postanu dovoljno uspešni pod svojom roditeljskom kompanijom oni se konačno i osamostale...

Najnoviji primeri ovoga uključuju Ferrari koji je uspeo da se odvoji od italijanskog brenda Fiat, Porsche koji odlazi ličnim putem iz Volkswagen grupacije i rastanak Polestar brenda od kompanije Volvo. Ako je suditi prema poslednjim izveštajima, Maserati bi uskoro mogao da se priključi ovoj kasti proizvođača.

Informacije koje stižu od strane Automotive News Europe publikacije, koja je razgovarala sa Ričardom Palmerom, izvršnim direktorom matične kuće kompanije Maserati, Stellantis grupacijom, govore nam da će italijanski proizvođač okrenuti visok profit tokom predstojećih nekoliko godina koji je dovoljan kako bi ga potencijalno učinio nezavisnim.

U jednu ruku, čini se da nedavna evidencija kompanije Maserati vezana za preskupa, nedovoljno finiširana vozila sugeriše kako će ona imati veliki problema da kompletira tako nešto, ali sa blagim rastom koji beleži u poslednje vreme, makar sa finansijskog stanovištva, nešto se definitivno vraća u normalu po pitanju njenog poslovanja. Tokom prošle godine, prodaja Maserati modela porasla je za 41% i iznosila je 24.300 jedinica, što je prihod povećan za 47% i zarada veća od dve milijarde evra, sa operativnim profitom u iznosu od 103 miliona većim u poređenju sa gubitkom koji je iznosio 91 milion svega godinu dana ranije.

Ovo je kompanija izvela većim delom zbog predstavljanja nove Grecale srednje SUV linije, koja je konačno postavila Maserati u sferu najtraženijeg segmenta u industriji trenutno. Oni su takođe pripremili i poptuno novi portfolio modela koji uskoro stiže, što je najvažnije, onih koji više nisu bazirani na više od decenije starim platformama.

Na tržištu se već nalazi predivni MC20 superautomobil i pomenuta Grecale linija, dok će u skorijoj budućnosti italijanski brend predstaviti novu generaciju ikoničnog GranTurismo modela. Nešto kasnije, italijanski velikan planira da oživi Levante SUV i Quattroporte sedan linije u električnim izdanjima, sa MC20 i GranTurismo takođe dobiti iste verzije, koje će pratiti trenutne modele sa unutrašnjim sagorevanjem. Pored toga, poslednja Ghibli izdanja biće ukinuta krajem 2024. godine zbog promene klime na tržištu i ukusa kupaca.

Sveukupno, Maserati deluje kao brend koji poseduje dobru strategiju i plan za budućnost, čineći svoje najbolje proizvode još boljim istovremeno, oslobađajući se tereta koji se gomilao godinama u njegovom poslovanju i narušio njegovoj reputaciji. Ukoliko kompanija Maserati nastavi ovim putem, Stellantis će definitivno omogućiti da ona posluje samostalno u ne tako dalekoj budućnosti.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group