Proizvođači automobila koriste robote kako bi automatizovali proces proizvodnje decenijama unazad, zavarujući panele karoserije zajedno i farbajući uz njihovu pomoć kompletirane školjke, ali finiširanje i uklanjanje bilo kakvih nepravilnosti na boji i dalje je ljudski posao...
Međutim, ovo više nije slučaj u rozenburškoj fabrici kompanije BMW. Ovaj nemački pogon odgovoran je za izgradnju prve serije X1 i X2 krosover modela, dok za nju proizvođač tvrdi kako je prva na svetu koja u potpunosti digitalizuje i automatizuje proces inspekcije i obeležavanja ofarbanih površina, identifikujući greške na finišima, koje potom popravljaju roboti.
Možda ste do sada imali priliku da vidite fotografije u fabrikama automobila u kojima tehničari koriste svetlost kako bi pronašli nesaobraznosti na finiširanoj karoseriji, crtajući krugove oko njih kako bi ih drugi -ljudski- radnici popravili. Međutim, fabrika u Rozenburgu nadgleda projekte crnim i belim obracima na površini vozila, koji se potom skeniraju kamerama kako bi se identifikovale bilo kakve promene u reflektivnim trakama. Kompjuter zatim digitalno obrađuje poziciju, oblik i dubinu greške, kreirajući njen 3D prikaz.