BMW već koristi veštačku inteligenciju ali još uvek ne može u potpunosti zameniti čoveka

Više slika

Više slika

Proizvođači automobila koriste robote kako bi automatizovali proces proizvodnje decenijama unazad, zavarujući panele karoserije zajedno i farbajući uz njihovu pomoć kompletirane školjke, ali finiširanje i uklanjanje bilo kakvih nepravilnosti na boji i dalje je ljudski posao...

Međutim, ovo više nije slučaj u rozenburškoj fabrici kompanije BMW. Ovaj nemački pogon odgovoran je za izgradnju prve serije X1 i X2 krosover modela, dok za nju proizvođač tvrdi kako je prva na svetu koja u potpunosti digitalizuje i automatizuje proces inspekcije i obeležavanja ofarbanih površina, identifikujući greške na finišima, koje potom popravljaju roboti.

Možda ste do sada imali priliku da vidite fotografije u fabrikama automobila u kojima tehničari koriste svetlost kako bi pronašli nesaobraznosti na finiširanoj karoseriji, crtajući krugove oko njih kako bi ih drugi -ljudski- radnici popravili. Međutim, fabrika u Rozenburgu nadgleda projekte crnim i belim obracima na površini vozila, koji se potom skeniraju kamerama kako bi se identifikovale bilo kakve promene u reflektivnim trakama. Kompjuter zatim digitalno obrađuje poziciju, oblik i dubinu greške, kreirajući njen 3D prikaz.

Nakon inspekcije i obeležavanja, vreme je za popravku identifikovanih nepravilnosti, ali umesto tima veštih limara i farbara koji izvode svoju magiju, ovaj posao izvode roboti koji mogu peskirati deo koji poseduje grešku i ponovo ga ispolirati. BMW tvrdi da čitavim procesom upravlja veštačka inteligencija, što rezuiltira kraćim vremenima izvršavanja zadataka i konstantno visokim nivoom kvaliteta površina, istovremeno planirajući da ovu tehnologiju uključi u svim svojim fabrikama širom sveta.

Međutim, roboti nisu nadljudi, makar ne još uvek. Oni ne mogu da odrade ivice karoserija automobila ili ivice panela koje se spajaju sa drugim panelima, kao što su stubovi na šasiji, odnosno bilo koja strana razmaka između prednjih i zadnjih vrata na jednom od SUV modela koji se kreiraju u ovoj fabrici. Stoga, BMW i dalje ima krajnju potrebu za ljudskom radnom snagom kako bi se finalni detalji na popravkama karoserije izveli, zajedno sa finalnom inspekcijom čitave šasije.

Tako će makar ostati za sada, dok ove poslednje vesti koje navode da BMW koristi prednosti veštačke inteligencije u svojoj proizvodnji stižu u isto vreme kada je ’otac’ veštačke inteligencije, Džefri Hinton napustio Google zbog bojazni vezanih za ovu tehnologiju, koja će u budućnosti ljudima oduzeti stotine miliona radnih mesta.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group