Bentley proslavlja sedamdeseti rođendan svog neverovatnog klasika

Danas, baš kao i od kada postoji, sama srž ponude kompanije Bentley jeste Continental GT linija, što istorijski gledano ne predstavlja nikakvo iznenađenje...

Sve što je nastalo ikada do sada, direktno je inspirisano imenom i dizajnom R-Type Continental modela, legendarnog automobila koji ove godine proslavlja svoj sedamdeseti rođendan.

Prva isporuka R-Type Continental modela izvršena je 1952. godine i u to vreme, ovaj predivni četvorosed, prozvan je najbržim na svetu. Ovo je takođe bilo i najskuplje vozilo u proizvodnji, sa cenom od 6.928 funti, što je gotovo 140.156 funti u današnjem novcu uzimajući u obzir inflaciju tokom godina. Međutim, kako bismo imali pravu sliku o njegovoj ceni, bitno je napomenuti da je te 1952. godine ovaj model zapravo koštao četiri puta od prosečne kuće u Engleskoj.

Automobil koji su imućniji ljudi dobijali za ove pare, krajnje je impresivan doduše. Inspirisan predratnim eksperimentima u okviru aerodinamike kompnije Bentley, na tržište je stigao uglađeni kupe baziran na R-Type Bentley salon modelu. Ono što je rezultiralo na kraju projekta, predstavlja prvi model u istoriji koji nosi Contitnental ime.

Baš kao i R-Type Continental, Continental je napajala jedinica sa 4.566 kubika i šest cilindara u ravni. Novi model je tjuniran kako bi stvarao 153 ks umesto standardnih 140 konja, a njega je pratio menjač odlikovan većim odnosom krajnjeg pogona. Ove promene u kombinaciji, stvarale su model koji je bio u mogućnosti da razvije brzinu od 191.1 km/h, izmerenu u nekoliko krugova koje je ovaj prelepi klasik okrenuo oko Montlhery trkačke staze u okolini Pariza.

Tokom proizovdne kampanje, proizvođač je kreirao svega 208 primeraka R-Type Continental modela, što je ovu seriju činilo retkom i u njenoj eri, a kamoli danas. Od celokupnog broja modela, 194 karoserije kreirao je HJ Mulliner brend, za pet je bio zadužen Franay, tri su urađene u pogonu kompanije Graber, jedna je stigla u Farina izvedbi, dok je Park Ward kompanija kreirala četiri kabrioleta i dva kupea.

Bentley navodi da je prilikom rada na ulasku u novu eru svog poslovanja tokom 2003. godine, brend namerno izabrao Continental ime. Novi dizajn vozila nije inspirisan samo R-Type Continental modelima, već je takođe potvrđeno i da je najbrži četvorosed na planeti takođe direktan omaž modelu iz 1952. godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group