Zvanični debi Alpine A110 R modela

Alpine A110 već poseduje reputaciju kao jedan od sportskih automobila koji su najviše fokusirani na vozača i svakodnevnu upotrebu, ali novi A110 R ovu priču prenosi na sasvim novi nivo…

Predstavljen danas nakon više tizera koji su nam otkrili brojne ključne detalje o najbržem ulično legalnom automobilu ovog brenda, uključujući izlaznu snagu i maksimalnu brzinu, A110 R koristi isti motor koji smo već videli u A110 S, ali je znatno brži kako na pravoj liniji i tako na na trkačkoj stazi, zahvaljujući manjoj kilaži i dodatnoj sili potiska.

A110 S je već lagan kao pero u poređenju sa Porsche Cayman modelom i teži 1.116 kg, ali je Alpine uspeo da skreše 34 kg sa te cifre, spuštajući ukupnu kilažu na 1.082 kg. Radi poređenja, Mazda MX-5 je samo 30 kilograma lakša i slabija je za 115 KS. Lotus Emira je 248 kilograma teži, ali ima prednost od 99 KS u odnosu na Alpine. Tajni sastojak koji pomaže laganom automobilu da bude još lakši, kao što ste mogli pretpostaviti, krije se u ugljeničnim vlaknima, koji su u novom modelu opsežno korišćeni.

Karbonska hauba, restilizovana tako da sadrži dva usisnika, uštedela je 2.9 kilograma, dok set karbonskih točkova, koji sadrže intrigantni otvoreni dizajn na prednjoj osovini zarad boljeg hlađenja i dizajn u formi diska na zadnjoj, odgovorni su za uštedu od 12.5 kg. Sabelt sedišta napravljena od karbona, sa vezivanjem sa šest tačaka doprinose dodatnih pet kilograma, a iako Alpine brend nije uračunao uštedu koju mu je doneo neobični karbonski zadnji prozor – koji više nije prozor budući da je napravljen od karbona – on ipak predstavlja najopčinjavajući element čitavog automobila.

Neki dodaci kreirani od ugljeničnih vlakana specifično su dizajnirani kako bi se poboljšala sila potiska pri velikim brzinama, uključujući širi difuzer sa većim perajima, koji sadrži šira krilca koja smanjuju aerodinamičnu turbulenciju, zajedno sa poklopcima na zadnjim polugama vešanja. Karbonske stranice šire se duž poda, opet smanjujući turbulenciju i štiteći zadnji točak od okolnog vazduha, dok spojler kreiran od ovog materijala, sa svojim elementima u formi labudovog vrata, dodaju 29 kg sile potiska, zajedno sa usisnicima napred koji doprinose sa 14 kg pri maksimalnoj brzini ovog modela.

I dok 1.8 litarski turbo motor R modela proizvodi istih 297 konjskih snaga i 340 Nm obrtnog momenta kao što to čini u A110 S varijanti, pokrećući zadnju osovinu uz pomoć sedmostepenog prenosa dualnog kvačila, lakši R može ubrzati do 100 km/h iz mesta za 3.9 sekundi, umesto 4.2. Iako su interni delovi motora isti, zvuk koji on proizvodi je znatno drugačiji kako obećavaju čelnici brenda, zahvaljujući novom izduvnom sistemu koji sadrži dvozidne cevi, bez ventila.

Najveći deo prednosti A110 R u odnosu na A110 S ne potiču od težine i aerodinamičkih prednosti, već od prilagođavanja točkova. Već niži za 10 mm u odnosu na S, R model može biti spušten dodatnih 10 mm kada se nalazi na trkačkoj stazi, dok su njegovi anti-roll barovi 10 i 25 % čvršći napred i pozadi, sa oprugama koje su 10 % tvrđe na oba kraja. Novi amortizeri mogu biti manuelno prilagođeni kroz 20 različitih programa, dok su deo paketa i kompozitni diskovi i Michelin Pilot Sport Cup 2 gume na sva četiri točka.

R model dobio je svoju boju za lansiranje, Racing Mat Blue, koju deli sa Alpine F1 bolidom, dok je enterijer akcentovan detaljima identiteta ovog automobila. Pored karbonskih kadica i potpunog nedostatka vidljivosti sa zadnje strane, ovde možemo videti ručke i tekstile koji nas svojim stilom podsećaju na Porsche RS.

Alpine brend nije nam dao nijedan nagoveštaj kada se radi o ceni ovog noviteta, ali, kada se knjiga porudžbina otvori ovog meseca, budući kupci će morati da izdvoje znatno više od 72.500 € koliko košta S model.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group