Von Koenigseg objašnjava na koji način će moćni 5.0 V8 stati u novi Gemera model

Više slika

Više slika

Svega nekoliko automobila obećava performanse i vrhunsku tehnologiju kao Koenigsegg Gemera...

Prilikom lansiranja koncepta, švedski proizvođač je izjavio da će proizvodna verzija stići sa 1.700 ks i konfiguracijom sa četiri sedišta, zajedno sa prtljažnim prostorom. Međutim, početkom meseca stigli su izveštaji da ovaj model obećava kupcima 2.300 ks, što se ispostavilo potpuno tačnim, sa osnivačem i vlasnikom kompanije Kristijanom von Koenigesgom koji je sada lično objasnio na koji način će sve to biti omogućeno.

Ono što Gemera donosi kupcima deluje potpuno neverovatno, jer elektrifikovani V8 pogonski sklop, sedišta za četiri odrasle osobe i prtljažni prostor zvuči kao nešto što danas možemo videti samo u SUV modelima. Međutim, u slučaju ovog modela sve je ovo izvedeno u pakovanju superautomobila srednjeg motora sa dvoje vrata. Kako bi izveo prosto neverovatnu stvar, Koenigsegg je ponovo projektovao brojne komponente i izmislio nove.

Neverovatni LightSpeed Transmission sistem prevrnut je naopako kako bi kreirao nešto što inžinjeri brenda zovu Tourbillon Transmission menjač. „Nismo mogli da odolimo mogućnosti uključivanja ovih neverovatnih karakteristika i prednosti u Gemera proizvodnim modelima, što nas je dovelo do uzbudljivog novog razvojnog puta i stvaranja Light Speed Tourbillon Transmission (LSTT) prenosnog sistema“, objasnio je Kristijan.

Dodajući inovaciji, Koenigsegg je razvio i novi Radial Flux E-motor koji naziva specijalnim imenom – Dark Matter. Kao prvi šestofazni automobilski E-motor na svetu, on razvija masivnih 800 ks i 1.250 Nm obrtnog momenta. Kupci ovog modela dobiće šansu da Dark Matter jedinicu upare bilo sa Tiny Friendly Giant opcijom, trocilindričnim motorom duplog turbo punjenja ili brutalnim petolitarskim V8 agregatom duplog turbo punjenja pozajmljenim iz Jesko modela.

Ovo je veoma kompleksna zamena i ostala je pod znakom pitanja šire javnosti zbog toga što je standardni V8 agregat Jesko modela zaista teško uklopiti u motorni prostor manjeg trocilindraša, ali je to Koenigsegg regulisao redizajniranjem turbo punjača i izduvnog sitema postavljajući ih u “hot-vee” konfiguraciju. Shodno tome, izduvne grane izlaze iz zadnjeg poklopca i maksimalna snaga je podignuta na sumanutih 2.300 ks i 2.750 Nm obrtnog momenta.

Naravno, TFG nipošto nije slaba mašina, osim kada je uporedite sa njenim većim bratom, onda vidite da su njenih surovih 1.400 ks i 1.850 Nm obrtnog momenta prilično skromni. Bilo kako bilo, za normalnog čoveka ovo su cifre od kojih zastaje dah, dok je mogućnost prenošenja prtljaga u ovakvom jednom vozilu i dodatni komfor u njegovom enterijeru nešto što definitivno menja igru u polju superautomobila i prosto će biti pravi melem za oči gledati ga u fabričkom izdanju tokom jurnjave trkačim stazama.  

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group