U Iran stiže nova Saipa Atlas linija pristupačnih i modernih modela

Kompanija Saipa, najveći proizvođač automobila u Iranu, poznat po svojim licenciranim proizvodima, lansirao je novi model koji stiže sa krosover/supermini stilom karoserije...

Saipa Atlas predstavlja usavršenu verziju Saiba Quick modela, iako se njegova šasija bazira na staroj arhitekturi modela Kia Pride iz 1986. godine. Atlas predstavlja osveženu verziju Quick modela, stoga im profili izgledaju gotovo identično, međutim, on stiže sa potpuno drugačijim prednjim delom koji sada donosi agresivne LED farove, prednju masku Ford stila sa vertikalnim otvorima, dodatne dinamičke linije na haubi i daleko kompleksnije usisnike vazduha na braniku. Zadnja strana je takođe osvežena modernim parom štopaljki, čistijim dizajnom gepeka i novim branikom.

Saipa je ponosna na paletu boja dostupnu za njen Atlas model, sa ponudom koja nudi različite kombinacije sa raznobojnim akcentima na retrovizorima i branicima. Iako je ovo pomenuto proširenje i sve što stiže u ponudi veoma impresivno, maleni četrnaestoinčni točkovi ispod plastičnih krila odaju već zastarelu šasijsku arhitekturu ovog vozila. Tačne dimenzije predstojeće linije nisu zvanično navedene, ali je veličina Atlas modela najverovatnije prilično slična Quick seriji koju će da zamene, što znači da stižu sa 3.989 milimetara u dužini.

Iranski brend nije podelio fotografije enterijera svoje nove linije, ali je potvrdio da u njemu stiže sedmoinčni ekran informativno-zabavnog sistema, verovatno istog kao i u slučaju Quick modela, kombinovan sa modernim audio sistemom. Ostala oprema uključuje automatske LED farove, automatske brisače, opciona električna sedišta, grejače u retrovizorima, šiber, ESC i sistem za detekciju mrtvog ugla. Nova linija poseduje i usavršenu izolaciju u odnosu na Quick modele, zaduženu za manje motorne buke u enterijeru putničke kabine.

Kada je reč o pokretačkom sklopu, očekuje se da će Atlas stići sa blago poboljšanom verzijom 1,5 litara velikog četvorocilindričnog agregata unutrašnjeg sagorevanja. Ovo je isti motor koji se već nalazi u brojnim Saipa modelima i stvara 87 ks i 128 Nm obrtnog momenta. U slučaju Atlas linije, ovaj agregat biće ispraćen manualnim ili CVT automatskim menjačima, zaduženim za slanje snage na prednju osovinu.

Nije poznato koliko su truda i rada inžinjeri kompanije Saipa uložili u besmrtnu platformu Kia modela iz osamdesetih, ali nema sumnje da novi modeli ne nude nivo bezbednosti, komfora i vozačke dinamike koja se može uporediti sa ponudama modernih urbanih automobila iz sab-kompakt segmenata. Sa svim tim na umu i uprkos tome što se automobilski pejzaž drastično promenio od osamdesetih do danas, što ovu platformu čini teškom za opravdati, to ipak znači da Saipa modeli mogu biti prilično pristupačni i sasvim dovoljni za sve potrebe, što je zapravo i ključna stavka na iranskom tržištu.

Saipa Atlas modeli će zvanično stići u Iran tokom sledeće godine, postepeno menjajući Quick modele na proizvodnoj traci lokalne fabrike. Svi kupci koji žele nešto modernije po pitanju vešanja i šasije, mogu se opredeliti za Saipa Sahin (sedan) i Saipa Aria (krosover) varijante, koje su bazirane na drugoj generaciji Toyota Yaris modela.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group