Švedski Volvo predstavlja novu i potpuno električnu EX90 liniju

Više slika

Više slika

Novi Volvo EX90 predstavlja vrhusku SUV ponudu švedskog bredna i automobil koji nastavlja njegovu pošteno zasluženu reputaciju pionira bezbednosti...

Vrhunska ponuda opsega dolazi u sedmosed električnoj varijanti, sa Lidar tehnologijom koja je u okviru standardnog paketa u svim Volvo vozilima i omogućuje detekciju pešaka na 250 metara udaljenosti, zajedno sa trećim stepenom autonomne tehnologije, obezbeđene zahvaljujući senzoru montiranom iznad šoferšajbne.

Međutim, EX se brine o ljudima i unutar svoje kabine, u kojoj poseduje enterijerni radarski sistem za sprečavanje ostavljanja dece i životinja u automobilu tokom vrelih letnjih dana.

Novi model poseduje duplu motornu postavku, pogon na svim točkovima i nudi prelazni opseg od 600 kilometara, dvostruko usmereno punjenje koje omogućuje korisnicima da šalju energiju nazad u mrežu. Dve verzije ove linije biće ponuđene tokom lansiranja, od kojih obe poseduju 107 kWh velika baterijska pakovanja i mogu koristi standardne punjače kako bi se dopunili od deset do osamdeset posto za pola sata.

Međutim, dok standardni EX90 dolazi sa 408 ks i 770 Nm obrtnog momenta, Performance serija će kupcima doneti 510 ks i 910 Nm obrtnog momenta, osiguravajući da se ova tvrđava od 2.818 kilograma ubrza do stotke iz mesta za 4,9 sekundi, odnosno oko sekund brže od prvopomenute verzije.

Na vizuelnom planu, prednji deo sa LED svetlima koja trepću kao kapci i repni segment dizajnirani su blisko po uzoru na Volvo Concept Recharge izložbeni model iz 2021. godine, dok postoje sličnosti i sa novim 3 modelom sestrinskog brenda Polestar, sa kojim deli i svoju SPA2 električnu platformu.

Relativno ’klizav’ dizajn sa svega 0,29 koeficijenta vuče, obezbeđen je putem plitke staklene kupole, aerodinamične krovne linije i vertikalnog zadnjeg prozora, iako je veći deo istaknutih detalja sa koncept modela, uključujući zadnji krovni spojler, zadnja vrata i četiri nezavisna sedišta u enterijeru, dobio nešto skromniji dizajn za potrebe proizvodnog vozila.

Međutim glavne dizajnerske teme enterijera prenete su na proizvodnu seriju u netaknutom izdanju, uključujući i veliki portretni 14,5 inča veliki ekran osetljiv na dodir, smešten na centralnoj konzoli, na kome se nalazi gotovo svaka funkcija modela, oslobađaju enterijer fizičke dugmadi skoro u potpunosti.

Kompanija Volvo tvrdi da ovaj čistiji, nenatrpani raspored čini EX90 bezbednijim za vožnju, mada nikada nećete otići predaleko kada biste pronašli nekoga ko misli sasvim suprotno. Bilo kako bilo, ovaj sistem poseduje Google Android Automotive operativni sistem, što znači da poseduje glasovnu kontrolu i prima bežična ažuriranja.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group