Predstavljen novi Range Rover Sport uz istorijski uspon na prelivniku brane

Novi Range Rover Sport je nova definicija sportskog luksuza,  neprimetno objedinjuje energične i instinktivne performanse na putu sa prefinjenošću brenda Range Rover, sofisticiranošću progresivnog dizajna i povezanom praktičnošću. Model treće generacije je najpoželjniji, najnapredniji i dinamički najsposobniji ikada.

Niz moćnih i efikasnih pogonskih sklopova uključuje šestocilindrične Električne hibride povećanog dometa, moćan novi V8 i blage hibride sa šestocilindričnim benzinskim i dizel motorima Ingenium. Potpuno električni pogon bit će uveden 2024. godine, jer Land Rover nastavlja svoj put elektrifikacije.

Novi Range Rover dostupan je sa specifikacijama S, SE, HSE i Autobiography, uz ekskluzivni First Edition koji će biti dostupan tokom prve godine proizvodnje, a odlikuje se posebno projektovanim specifikacijama.

Dizajnerski detalji

Sofisticirani eksterijer nepogrešivo je Range Rover Sport sa zategnutom površinom, dinamičnim stavom i trenutno prepoznatljivim profilom, savršeno naglašenim mat detaljima i mišićavim proporcijama – što stvara utisak da je vozilo savršeno i spremno.

Upečatljive proporcije naglašavaju prepoznatljiv karakter Range Rover Sporta, sa kratkim ispustima, energičnim prednjim delom i strmo zakošenom zastaklenošću spreda i pozadi. Ovi brendirani elementi pružaju snažan i impozantan stav na putu koji odiše snagom i performansama.

Izvajani eksterijer sadrži detalje sa izvrsnim završnim slojevima, kao što su mat prednja rešetka i elementi rasvete Digital LED, koji stvaraju prepoznatljivo dnevno svetlo (DRL). Oku privlačnog dizajna, najtanji su ikada ugrađeni u Land Rover, a smešteni su iznad izvajanog donjeg branika sa dvostrukim otvorom koji uključuje horizontalni element u boji karoserije koji vizuelno povećava širinu, naglašenu crnim detaljima.

Savršeno izrađeni dizajnerski elementi odražavaju se i na zadnjem delu, a uključuju izvajan vrata prtljažnika sa elementom pune širine koji nosi natpis Range Rover. Neisprekidana grafika LED svetla po prvi put uvodi tehnologiju površinskog LED-a u proizvodno vozilo, pružajući noću jasan i savremen izgled, živopisan i ujednačen iz svakog ugla gledanja. Karakteristična linija ramena proteže se čitavom dužinom vozila, a naglašena je detaljima novog donjeg branika i najdužim spojlerom koji je ikada ugrađen u Range Rover.

Jasne linije eksterijera naglašene su lepo izvedenim zastakljenjem u ravni i kvakama na vratima, skrivenim završetkom šina u sredini i laserski zavarenim krovom za precizan, tehnički i sofisticiran izgled. Ove tehnologije koje podržavaju dizajn doprinose izvrsnim aerodinamičnim performansama, a Novi Range Rover Sport isporučuje koeficijent otpora od samo 0,29.

Novi model Dynamic donosi još oštriji fokus na svrsishodni karakter SUV-a visokih performansi sa jedinstvenim elementima dizajna eksterijera. Saten sive aluminijumske felne kombinovane su sa Saten Burnished Copper završnim slojem za lamele na poklopcu motora i bočne stabilizatore, dok prednja rešetka i natpis Range Rover imaju završni sloj Mat Graphite Atlas.

Uz jedinstvene prednje i zadnje branike i jedinstvenu donju oblogu u boji karoserije, Dynamic donosi najupečatljiviju interpretaciju formule Range Rover Sport.

Minimalistički dizajn Novog Range Rover Sporta proteže se na njegov potpuno nov enterijer, koji se odlikuje poznatim položajem vozača Range Rover Command Driving Position, najnovijim tehnologijama i najprefinjenijim materijalima, koji zajednički stvaraju upečatljivu ravnotežu savremene elegancije i iskonskih želja. Kabina koja liči na kokpit određuje ton za dinamično iskustvo vožnje, a pruža izvrsnu vidljivost dok istovremeno kao čaura okružuje vozača, sa visokom, nagnutom središnjom konzolom i intuitivnim tehnologijama.

Izbor inovativnih i održivih materijala uključuje taktilne i lagane premijum tkanine Ultrafabrics™ izrađene u privlačnoj novoj paleti Duo Tone, a također je dostupna opcija jedinstvenih tkanina koje se protežu i do detalja na komandnoj tabli i vratima. Alternative uključuju opcionu luksuznu zrnatu kožu, kožu Windsor i mekanu Poluanilinsku kožu.

Ovi taktilni materijali neprimetno se objedinjuju sa novim završnim slojevima enterijera Moonlight Chrome, dok elementi kao što su integrisani audio zvučnici, razvijeni sa firmom Meridian i skriveni iza tkanine zadnjih vrata, doprinose pročišćenoj, elegantnoj i savremenoj estetici.

Fokusiran na vožnju na svakom putovanju

Novi Range Rover Sport uvodi najnaprednije tehnologije šasije, pružajući sveobuhvatan dinamičan paket za iskustvo vožnje koje je najfokusiranije i najdinamičnije.

Inherentna krutost i čvrstoća fleksibilne arhitekture legura (MLA-Flex) – koja pruža do 35 posto veću torzionu krutost od prethodnog Range Rover Sporta – u osnovi je ove tehnologije. Skladno sarađuje sa nizom sistema kojima upravlja Integrisani sistem kontrole šasije – a sve je posebno podešeno za Novi Range Rover Sport.

Nik Kolins, izvršni direktor za programe vozila, Jaguar Land Rover, rekao je: “Land Roverova revolucionarna fleksibilna arhitektura MLA i najnoviji sistemi šasije objedinjavaju se kako bi pružili najviše nivoe dinamike koju smo ikada videli na Range Rover Sportu. Integrisana kontrola šasije upravlja sveobuhvatnim nizom inovacija, koordinirajući sve - od najnovijeg sistema vazdušne suspenzije sa promenljivim volumenom do našeg elektronskog aktivnog upravljanja diferencijalom Dynamic Response Pro. Rezultat toga je najfokusiraniji i najuzbudljiviji Range Rover Sport ikada.”

Novi Dynamic Response Pro radi ruku pod ruku sa najnovijom generacijom Dinamičke vazdušne suspenzije, koji po prvi put uvodi vazdušne opruge sa promenljivim volumenom.

Dynamic Response Pro pruža vrhunsku kontrolu diferencijala putem 48-voltnog elektronskog aktivnog sistema kontrole diferencijala, sposobnog za primenu do 1400 Nm okretnog momenta na svaku osovinu, za doživljaj vožnje koji uliva poverenje i nove nivoe kontrole karoserije i staloženosti u krivinama.

Dinamička vazdušna suspenzija ugrađena je u svaki Novi Range Rover Sport, a inteligentni sistem povećava područje frekvencija suspenzije. Ovo funkcioniše promenom pritiska u kugli (veći pritisak pruža kruću amortizaciju) radi pružanja tradicionalne udobnosti Range Rovera uz dinamično upravljanje koje se očekuje od Range Rover Sporta. Za optimizaciju odgovora, vozilo prati put pred sobom upotrebom navigacijskih podataka eHorizon kako bi se unapred pripremilo za nadolazeće krivine.

Tehnologija Adaptive Dynamics 2 doprinosi sposobnosti dinamike kontinuiranom kontrolom Aktivnih amortizera sa dva ventila kako bi bili smanjeni neželjeni pokreti tela automobila. Nadzire spoljne faktore do 500 puta u sekundi kako bi pružio savršen odgovor i, u skladu sa drugim tehnologijama šasije, pruža precizniju i staloženiju dinamiku vožnje od bilo kog Range Rover Sporta.

Okretnost Novog Range Rover Sporta u krivinama podignuta je na novi nivo uz Upravljanje na svim točkovima, Vektorsku raspodelu momenta kočenja i Elektronski aktivni diferencijal. Upravljanje na svim točkovima  omogućava upravljanje zadnjim  točkovima do 7,3 stepena van faze ss prednjim točkovima radi postizanja poboljšane okretnosti i upravljivost pri malim brzinama, dok vraćaju u istu fazu radi vrhunske stabilnosti pri velikim brzinama. Oov Novom Range Rover Sportu daje krug okretanja SUV-a i okretnost na putu kao mnogo manjem automobilu.

Ono najbolje iz sistema šasije  Novog Range Rover Sporta objedinjeno je u Paketu za upravljanje Stormer, koji uključuje Dynamic Response Pro, Upravljanje na svim točkovima, Elektronski aktivni diferencijal sa Vektorskom raspodelom momenta kočenja i Programe koji mogu biti konfigurisani. Potonji sistem pruža mogućnost individualizacije načina vožnje, čime se prilagođava doživljaj vožnje kako na putu tako i izvan njega. Svi elementi ovog paketa predstavljaju standard uz pogonske sklopove P510e Electric Hybrid i P530.

Svi modeli Novog Range Rover Sporta opremljeni su sa osmostepenim automatskim prenosom ZF i Inteligentnim pogonom na svim točkovima, koji intuitivno predviđa potrebu za vučnom silom, kada se efikasno uključuje kako bi obezbedio najefikasniji napredak u svim uslovima, uz optimizaciju efikasnosti.

Za unapređenje off-road performansi izrađen je Land Roverov najnoviji sistem Terrain Response 2®, koji inteligentno primenjuje postavke najprikladnije za teren. Novi Prilagodljivi off-road tempomat ima svoju premijeru na Novom Range Rover Sportu i pomaže vozačima u navigaciji na zahtevnom terenu održavajući stabilno napredovanje u skladu sa uslovima na tlu. Vozači mogu da izaberu jednu od četiri postavke udobnosti, a sistem u skladu sa tim inteligentno prilagođava brzinu, omogućavajući vozaču da se usredsredi na upravljanje. 

Jedinstven sportski luksuz

Novi Range Rover Sport svako putovanje pretvara u događaj. Može se podesiti da bude dinamičan upravo koliko vozač želi, nudeći unapređene nivoe prefinjenosti i udobnosti. Ova sposobnost kombinovanja dvostrukih karaktera, uz pružanje povećanog luksuza i fokusiranosti vozača, omogućena je opsežnim nizom tehnologija i funkcija.

Podesiva, grejana i ventilisana električna prednja sedišta sa memorijom, podesiva na 22 načina, sa funkcijom masaže i naslonima za glavu sa krilcima, pružaju savršenu podršku za privlačnu vožnju sa podrškom. Vrhunska sedišta pružaju jedinstvenu podršku za duža putovanja i fokusiranu vožnju po krivudavim putevima, dok putnici pozadi mogu da uživaju u ergonomski optimizovanoj geometriji sedišta, sa povećanjem prostora za noge od 31 mm, kao i 20 mm većim razmakom za kolena, za veću udobnost i podršku.

Nova generacija sistema za Pročišćavanje vazduha u kabini Pro dostupna je za stvaranje i održavanje savršena životne okoline za vožnju. Kombinuje filtraciju PM2,5 i tehnologiju nanoeTM X za značajno smanjenje mirisa, bakterija i alergena, uključujući i virus SARS-CoV-24. Drugi uređaj nanoeTM X ugrađen je u drugi red sedišta kako bi obezbedio ujednačeni kvalitet vazduha u celoj kabini. Napredna funkcija upravljanja emisijama CO2 omogućava vlasnicima da pročiste kabinu prije putovanja ili u toku vožnje – čime se obezbeđuje povećana budnost za svaku vožnju, kao i poboljšana dobrobit svih putnika.

Dostupne su moćne opcije zvučnog sistema Meridian, dok je zvučni sistem Meridian Signature najnapredniji i najsnažniji zvučni sistem koji je ikada ugrađen u Range Rover Sport. Predstavlja sveobuhvatan zvučni doživljaj upotrebom 29 zvučnika, novog sabvufera, uz snagu pojačala do 1.430 W – uključujući četiri zvučnika u naslonima za glavu koji putnicima na četiri glavna sedišta u vozilu omogućavaju da uživaju u individualnim zvučnim zonama.

Sledeća generacija sistema Aktivne eliminacije buke2 ovde također ima svoju ulogu, jer smanjuje efekat buke sa puta i od guma koja ulazi u kabinu radi postizanja vrhunske prefinjenosti kabine ili omogućavanja putnicima da uživaju u pročišćenom zvuku koji pruža pogonski sklop novog Range Rover Sporta. Ovo iskustvo je pojačano ako je vozilo u Dynamic modu, kada napredni sistem u prvi plan stavlja zvuke motora. U normalnoj vožnji, mikrofoni i akcelerometri unutar svakog luka točkova neprestano prate zvuke koji prolaze u vozilo, dok digitalni procesori izračunavaju nivo zvuka za poništavanje buke potrebnog za njegovo filtriranje iz kabine – slično paru vrhunskih slušalica.

Instinktivna praktičnost doprinosi osećaju savremenog luksuza, a novi Range Rover odlikuje se Uvlačivim kvakama na vratima sa senzorom blizine, Mekim zatvaranjem vrata i Prilaznim otključavanjem, za ulazak u vozilo bez napora uz očuvanje čistih linija eksterijera. Automatizovana brava Walkaway garantuje očuvanje bezbednosti.

Besprekorna tehnologija

Land Roverova moćna Električna arhitektura vozila (EVA 2.0) podržava ekosistem besprekorno povezanih tehnologija, uključujući Bežični softver (SOTA). Pametna tehnologija omogućava daljinsko ažuriranje za 63 elektronska modula, čime se obezbeđuje da Novi Range Rover Sport ostane na vrhuncu inovacija, savremenih tehnologija i usluga u toku svog životnog veka.

Aleks Heslop, direktor Elektro-inženjerskog odeljena, Jaguar Land Rover, rekao je: „Život sa Novim Range Rover Sportom ne može biti lakši zahvaljujući nizu njegovih povezanih tehnologija. Naš nagrađivani sistem za informisanje i zabavu Pivi Pro u središtu je tog iskustva, a njegov taktilni, zakrivljeni plutajući ekran na dodir pruža intuitivnu kontrolu nad sistemima vozila. Kako bismo pomogli vozačima da zadrže usredsređenost, pri ruci je ugrađeni Amazon Alexa glasovni AI, tako da kupci mogu da zadrže pogled na putu i ruke na upravljaču dok rade bilo šta – od postavljanja navigacije i upućivanja poziva do izbora medijskih izvora“.

Nagrađivani sistem za informisanje i zabavu Pivi Pro opremljen je plutajućim 13,1-inčnim zakrivljenim ekranom na dodir visoke rezolucije koji je smešten u sredini modernističke komandne table. Dok upravlja svime – od navigacije do medija i postavki vozila – uči navike korisnika i inteligentno individualizuje iskustvo u vozilu, postajući zaista intuitivni lični asistent.

Pivi Pro odlikuje se interfejsom koji se lako koristi, a njegov početni ekran može se individualizovati tako da uključuje najčešće korišćene funkcije, dok se većini funkcija pristupa unutar samo dva dodira na glavnom ekranu. Taktilna povratna informacija unapređuje sistem davanjem reakcije na ulazne podatke, čime se smanjuje potreba da vozač skreće pogled sa puta da potvrdi svoj izbor. Ekran Pivi Pro dopunjen je 13,7-inčnim Interaktivnim vozačevim ekranom, sa grafikom visoke rezolucije, koji odražava glavni sistem Pivi, i izgledom koji se može konfigurisati tako da vozači mogu da vide informacije koje su im najvažnije.

Amazon Alexa donosi5 nove nivoe praktičnosti, jer pruža mogućnost upravljanja raznim postavkama i funkcijama korišćenjem naredbi prirodnim glasom dok istovremeno smanjuje mogućnost ometanja. Alexa je ugrađena u Pivi Pro i može jednostavno da se aktivira izgovaranjem reči „Alexa“ ili dodirivanjem dugmeta Alexa na ekranu na dodir. Pametni glasovni AI čak integriše korišćenje uređaja Alexa u kući putem aplikacije za pametne telefone Land Rover i sistema Remote Skills.

Alexa radi bez pametnog telefona – vlasnici samo treba da se prijave putem svog korisničkog računa Amazon da bi ugrađeni eSIM-ovi vozila omogućili povezivanje. Bežični Apple CarPlay® i Bežični Android Auto™ ugrađeni su kao standard3, što znači da pametni telefoni mogu neometano da se smeste na namenskom Punjaču za bežične uređaje od 15 W, ispod ekrana Pivi, bez potrebe za povlačenjem žica.

Dinamične performanse i poboljšanu prefinjenost Novog Range Rover Sporta podržavaju najnoviji Napredni sistemi pomoći vozaču (ADAS) usmereni na bezbednost. Svi modeli opremljeni su sistemima Kočenja u nuždi, kamerom 3D Surround, uključujući i prednje i zadnje parkirne senzore, Wade Sensing, ClearSight Ground View7 i Usmeravajućim svetlima – Tempomat, Sistemom za praćenje stanja vozača, Pomoć pri zadržavanju u saobraćajnoj traci i Prepoznavanje saobraćajnih znakova.  

Električne performanse

Sveobuhvatna linija električnih pogonskih sklopova pruža uobičajene performanse Range Rover Sporta. Asortiman uključuje dva Električna hibrida povećanog dometa, šestocilindrične benzinske i dizel motore Ingenium koji koriste blagu hibridnu tehnologiju, kao i potpuno novi V8 Twin Turbo. Linija Novog Range Rover Sporta biće razvijena 2024. godine dodatkom potpuno električnog modela.

Novi Električni hibrid P510e inženjerski je projektovan da ispuni zahteve vozača koji traže vožnju visokih performansi, zadivljujuću efikasnost i više od 100 km dometa električne vožnje sa nultim emisijama. Besprekorno objedinjuje Land Roverov 3,0-litreni šestocilindrični benzinski motor Ingenium sa moćnim električnim motorom od 105 kW i baterijom od 38,2 kWh, proizvodeći ukupnu izlaznu snagu sistema od 510 KS.

Sposoban je za ubrzanje 0-100 km/h za samo 5,4 sekunde, domet električne vožnje do 113 km (70 milja) i očekivani stvarni domet od 88 km (54 milje) – dovoljno da većina vlasnika pređe do 75 posto putovanja sa električnom energijom6 – i emisijama CO2 od samo 18 g/km.1 Za duža putovanja, plug-in hibridni pogonski sklop obezbeđuje kombinovani domet od 740 km (460 milja) benzinskog i električnog pogona.

Dostupan je i Električni hibrid P440e, koji proizvodi ukupno 440 KS iz svog pogonskog sklopa uz isti domet potpuno električne vožnje i niske emisije CO2. Takođe pruža i ubrzanje bez napora i prefinjenost, ubrzavajući 0–100 km/h za samo 5,8 sekundi (0–60 mph za 5,5 sekundi).

Alternativno, novi vrhunski V8 Twin Turbo proizvodi 530 KS za najuzbudljiviji karakter Range Rover Sporta, ubrzavajući 0–100 km/h za samo 4,5 sekundi (0–60 mph za 4,3 sekunde) sa uključenim Dynamic Launch i pružajući ovoj liniji dodatni nivo instinktivnog uzbuđenja.

Sveobuhvatni izbor pogonskih sklopova uključuje moćne blage hibride P360 i P400 sa rednim šestocilindričnim benzinskim motorima Ingenium, i blage hibride D250, D300 i D350 sa šestocilindričnim dizel motorima.

Sposobnost bez premca

Novi Range Rover Sport je dinamički najsposobnija verzija Land Roverovog luksuznog SUV-a ikada, i najkompetentnija van asfaltiranih puteva. Inteligentni pogon na svim točkovima (iAWD) objedinjen je sa najnovijim inovacijama i tehnologijama za sve terene kako bi obezbedio svoj raspon dinamičkih sposobnosti.

Rori O’Murču, direktor linije vozila, Jaguar Land Rover, izjavio je: “Napredna dinamika šasije Novog Range Rover Sporta doprinosi njegovoj  ogromnoj sposobnosti van asfalta, upotrebom hardvera i softvera radi postizanja potpunog efekta. Ovo je prvo vozilo koje ima naš novi Prilagodljivi off-road tempomat, koji je inženjerski projektovan tako da pomogne vozačima da se usredsrede na upravljanje vozilom, pružajući ujednačeno i udobno kretanje na zahtevnom terenu“.

Prilagodljivi off-road tempomat je evolucija sistema Nadzora kretanja na svim podlogama, a omogućava vozaču da na grubim površinama izabere željenu brzinu i nivo udobnosti među četiri postavke. To je prvi Land Rover koji se odlikuje ovom sposobnošću, te donoseći ovoj liniji poboljšane off-road performanse omogućavajući vozaču da se usredsredi isključivo na upravljanje vozilom na zahtevnom terenu.

Terrain Response 2® automatski detektuje površinu i teren kako bi prilagodio šasiju da najbolje odgovara na situaciju, obaveštavajući vozača putem ekrana na dodir Pivi Pro. Funkcioniše u skladu sa sistemima celovite šasije kako bi ostvario najefikasnije off-road kretanje.

Novi Range Rover Sport proizvodiće se isključivo u proizvodnom pogonu Solihal u Ujedinjenom Kraljevstvu uz Novi Range Rover, na najsavremenijoj proizvodnoj liniji smeštenoj u istoj zgradi koja je korišćena za proizvodnju ranih serija Land Rovera. Ta istorijska lokacija je duhovni dom Land Rovera, a njena nadogradnja u novi, ultramoderni centar proizvodnje Range Rovera i Range Rover Sporta oličava način na koji kompanija čuva i slavi svoju jedinstvenu baštinu.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2022. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group