ADAM je Opelovo prvo malo lifestyle vozilo. Sub-segment u koji ulazi je u početku bio oblikovan prema savremenim automobilskima tumačenjima ’’retro’’ tema, ali je Opel namerno išao svojim sopstvenim, inovativnim putem...
On je dao ADAM-u smele proporcije i jedinstven, moderan dizajn bez osvrta na prošlost. Da bi se dalje istakao, ADAM takođe dolazi sa više novih ideja nego bilo koji od njegovih konkurenata.
Prva i osnovna ideja je da se može individualizovati više nego bilo koji drugi automobil. Za tri godine razvoja, od prve skice do svetske premijere u Parizu, Opelovi dizajneri, inženjeri i stručnjaci razvili su izvanredne, nove, proizvodne karakteristike koje omogućavaju prilagođavanje ADAM-a daleko izvan poznatih granica. Malcolm Ward, direktor dizajna kaže: ’’Bio je tu izuzetan ’’mi to možemo’’ duh i sjajna energija u timu kada smo stvorili ADAM-a, a zadivljujuće je videti koliko je ideja koje su generisane u ranoj kreativnoj fazi realizovano u proizvodnji. Zahvaljujući ovom neverovatno svežem i hrabrom pristupu, ADAM se može personalizovati više nego bilo koji automobil u segmentu sa gotovo neograničenim brojem mogućih kombinacija boja eksterijera i enterijera, tkanina, dekora, točkova, itd.’’ Na primer, ADAM u automobilsku industriju prvi put uvodi tri karakteristike dizajna koje poboljšavaju njegov veliki potencijal za individualizaciju, kao što su: okviri točkova različitih boja, plafon sa printom i pozadinsko osvetljenje dekora na instrument tabli.
Smeo eksterijer sa originalnom siluetom i premijum enterijerom
ADAM uvodi Opelovu nagrađivanu dizajnersku filozofiju ’’vajarsko umeće sreće nemačku preciznost’’ u pomodni A-segment. On se izdvaja svojim mišićavim, originalnim izgledom, kao i smelim, moćnim razmerama: sa dužinom od 3,70 metara i širinom od 1,72 metara (bez retrovizora), ADAM ima istu dužinu, ali veću širinu nego MINI.
ADAM-ov upečatljiv i jedinstven ’’plutajući’’ krov koji je vizuelno odvojen od karoserije omogućava savršeno kombinovanje dve nijanse boja – osnovna karakteristika za individualizaciju. Znak sa imenom je, za razliku od većine drugih automobila, postavljen na zadnjem stubu, na kraju hromirane lajsne prozora, što dodaje jedinstvenu draž. Na širokoj prednjoj rešetki, ADAM je dobio novu hromiranu traku u obliku krila, na koju je utisnut Opelov znak, što je predstavljeno u novoj Astra porodici. Na bokovima, tipično izvajani Opelovi detalji, kao što je oštrica u donjem delu vrata i karakterističan oštar nabor oko kvaka na vratima, podesćaju na Astru GTC. Farovi imaju dnevna svetla (DRL) u obliku krila, takođe tipična za Opel. Po prvi put u segmentu, i farovi i zadnja svetla su dostupni sa najsavremenijom LED tehnologijom koja štedi energiju.
Enterijer donosi ono što ADAM-ov luksuzni eksterijer obećava: stil i vrhunski premijum ambijent u, za mali automobil, zapanjujuće prostranom okruženju. Sa oblikovanim, skladnim površinama i gracioznim tečnim linijama, baš kao njegova veća braća, Astra, Meriva i Insignija, ADAM zaokružuje Opelovu filozofiju u najnovijem i najmanjem modelu. Novi ADAM-ovi ekskluzivni okrugli, instrumenti u stilu hronografa i i hromirani prekidači prenose auru sportske preciznosti.
Prosto jedinstven - praktično nijedan ADAM ne izgleda kao drugi
Novi Opel ADAM privlači pažnju besprekornim dizajnom, a još više svojim, gotovo neograničenim, mogućnostima za prilagođavanje. ADAM je Opelov novi šampion personalizacije zahvaljujući širokom spektru boja eksterijera, širokom izboru dizajna točkova, plus mnogim opcijama unutrašnjeg uređenja, uključujući različite dekorativne panele, pakete ambijentalne rasvete i plafon koji je bez premca u automobilskoj industriji. Bezbroj mogućih kombinacija boja karoserije i krova, felni, konfiguracija enterijera i opcija uređenja, nude ADAM-ovim kupcima izbor koji nije dostupan ni u jednom drugom autu. Dakle, praktično nijedan ADAM ne izgleda kao drugi, što čini svaki automobil jedinstvenim.
Kada je u pitanju spoljašnji izgled, kupci već mogu da biraju između 12 boja karoserije, čija imena evociraju kulturne reference sa kojima će se ljubitelji filmova odmah povezati: ’’I'll be Black’’, ’’Papa don't Peach’’, ’’Purple Fiction’’, ’’James Blonde’’, ’’Saturday White Fever’’ i ’’Buzz Lightgreen’’. Da bi se slagao sa svakom bojom karoserije, tu je i personalizovani ključ. Dakle, čak i kada je vlasnik parkirao svog ADAM-a, veoma originalan i personalizovan deo automobila uvek ostaje sa njim/njom. ADAM-ov krov može biti u istoj boji kao i karoserija. Međutim, zarad boljeg kontrasta, tri boje krova se mogu kombinovati sa svakom bojom karoserije: sjajna ’’I'll be Black’’, svetlo krem ’’White my fire’’ i tamna i bogata ’’Men in Brown’’.
Umesto da ponudi konvencionalnu hijerarhiju setova opreme, ADAM stupa na novi front sa tri različita modula opreme. Oni su postavili osnov za prvi nivo individualizacije: ADAM JAM je smeo i fanki, obraća se kupcima koji su modno veoma osvešćeni; ADAM GLAM je elegantan i stilizovan, namenjen ljudima sa prefinjenim ukusom; a ADAM SLAM je prilično mišićav, sportski, sa uličnom inteligencijom.
Na sledećem nivou podešavanja, vlasnici mogu da biraju između tri opcije za svaki od tri modula opreme: tako ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM mogu biti dodatno unapređeni i skrojeni prema individualnim ukusima sa crno-belim ’’Black Pack’’ ili ’’White Pack’’ setom koji kombinuje dve boje, kitnjastim ’’Twisted Pack’’ setom ili smelim ’’Extreme Pack’’ setom opreme. ’’Black Pack’’ nudi dodatnu eleganciju sa krovom, spoljnim retrovizorima i felnama u crnoj boji, dok ’’White Pack’’ ima iste detalje u beloj boji. ADAM sa ’’Twisted Pack’’ setom blista sa svojim šarenim spoljašnjim retrovizorima, rešetkom, felnama i unutrašnjom dekoracijom, koji mogu biti zeleni za ADAM JAM verziju, braon za ADAM GLAM ili crveni za ADAM SLAM varijantu. I ’’Extreme Pack’’ set sa upadljivim ukrasima na točkovima i retrovizorima, rešetkom, bojama i unutrašnjom dekoracijom, je apsolutno nepogrešiv izbor.
Opelov novi lifestyle automobil može imati tri dodatna različita paketa (ADAM JAM ’’Splat’’, ADAM GLAM ’’Fly’’ i ADAM SLAM ’’Stripes’’) za personalizaciju retrovizora i drugih delova automobila, na primer, sa strane i pozadi.
Sveukupno, ADAM nudi 31 različit dizajn i boje za felne, sa veličinama koje idu od 15 do 18 inča, uključujući i felne u "Vintage" ili "Horn" stilu, što je korak dalje od klasičnih formi i dizajna. Nekonvencionalni, neodoljivi stilovi kao što su "Boomerang", "Hurricane", "Turbine" i "Twister", sigurno će privući pažnju. Dodatni detalj među nepogrešivim ADAM-ovim karakteristikama: čak i nakon što je kupac poručio svog ADAM-a, pojedine felne od 18 inča, sa sasvim novim raznobojnim okvirima, mogu se dodatno personalizovati. Opel je prvi i jedini proizvođač na svetu koji je ponudio ovakve okvire koji su dostupni u šest različitih višedelnih setova boja, a postavljaju se na felne sa pet krakova. Kupci mogu da kombinuju boje okvira sa bojom karoserije, da prave velike kontraste ili da se poigravaju sa dvobojnim kombinacijama. ADAM je jedini automobil koji omogućava vlasnicima da individualno izaberu boje točkova prema sopstvenom ukusu.
Jedinstvena i sveža atmosfera sa unutrašnjim dekorom sa pozadinskim osvetljenjem
U kabini postoji veliki broj mogućnosti za personalizaciju. Dostupne su četiri osnovne boje: crna, kakao, ljubičasta i bela. One se kombinuju sa 15 različitih dizajna sedišta koji takođe uključuje širok izbor materijala i boja. Pored toga, na raspolaganju je 19 različitih kompleta dekorativnih panela na instrument tabli i vratima. Ove instrument table mogu se posebno naručiti, tako da unutrašnjost ADAM-a može biti stalno personalizovana i prilagođena promenljivom ukusu vlasnika - ili promenljivim vlasnicima. Među 19 ponuđenih panela, 11 je u boji i slažu se sa eksterijerom, 8 je prekriveno premijum folijom sa ukrasnim šarama - od kojih 2 imaju čak i pozadinsko LED osvetljenje, što stvara blagi, svetlucavi izgled koji je apsolutno jedinstven u automobilskoj industriji.
Ovaj ekskluzivan element dizajna je ukombinovan sa ambijentalnim paketom osvetljenja koji se sastoji od indirektnog svetla koje osvetljava džepove na vratima, središnju konzolu i pod. Kao deo seta ambijentalnog osvetljenja, kako bi se odredio ton unutrašnjosti, moguće je na dodir dugmeta izabrati 8 različitih boja koje se smenjuju, ili podesiti samo jednu. Moguće je izabrati crvenu, dve nijanse ćilibara, žutu, zelenu, plavu, ledeno plavu i belu. Ovo opet naglašava ADAM-ovo nenadmašno bogatstvo individualizacije.
I krov u kabini može da se personalizuje kako bi odgovarao svačijem ukusu. Veliki šiber može da ispuni ADAM-a prirodnim svetlom. Štampane grafike za prostor iznad glave su nešto što nikad do sad nije viđeno u automobilskoj industriji. Dostupna su tri motiva, ’’Sky’’ sa oblacima, ’’Fly’’ sa jesenjim lišćem ili ’’Go’’ sa šahovskom tablom. Međutim, ADAM-ov najspektakularniji plafon je ‘’Starlight’’, koji je osvetljen sa 64 LED sijalice tako da stvara utisak zvezdanog noćnog neba. Apsolutno je jedinstven u ovom segmentu vozila, ali i u svim drugim segmentima, izuzev najskupljih limuzina na svetu. Romantičari mogu da kombinuju Sky motiv sa Starlight osvetljenjem.
Kreativni paketi Opel ADAM-u dodaju posebnu draž
Pored ogromne raznolikosti boja i dekora, a nakon Black/White, Twisted, Extreme setova, dodatni različiti paketi daju ADAM-u poseban izgled. Kupci koji žele da svog ADAM-a učine sportskim, mogu se opredeliti za ’’OPC Line Pack’’ sa još agresivnijim izgledom branika i spojlera. ’’Extreme Carbon Pack’’, uključujući rešetku i retrovizore sa karbon dizajnom, stvara izuzetan izgled. A oni koji žele da u kabini dovedu boje do maksimalnog izražaja, mogu se opredeliti za ’’Color Pack’’ koji dodaje živopisne akcente na volanu i menjaču.
Konstruisan i razvijen u Riselshajmu, Opel ADAM donosi prvoklasne tehnologije i kvalitete iz viših kategorija u A segment. Većina ADAM-ovih tehničkih karakteristika je po prvi put predstavljena u malom, gradskom automobilu. One čine lakšim život i vožnju po modernim gradskim centrima, urbanim delovima, pa i dalje, a uključuju novu generaciju parking asistenta koji automatski navodi automobil na parking mesto, upozorenje na bočni mrtvi ugao (Side Blind Spot Alert), funkciju graničnika brzine u kombinaciji sa kontrolom krstarenja (Cruise Control) i servo upravljanje sa ‘’light touch’’ CITY režimom. Ali najveća novina je novi IntelliLink informativno-zabavni sistem, koji u automobil integriše vlasnikov pametni telefon (Android ili Apple iOS), čineći ADAM-a malim automobilom sa najboljom konekcijom. IntelliLink dodatno naglašava individualizaciju ADAM-a, jer donosi sa telefona u automobil vlasnikove omiljene zabavne funkcije i čini ih dostupnim preko komandi u automobilu. ADAM ne samo da nudi visok kvalitet, potencijal za individualizaciju bez presedana i vrhunska tehnološka rešenja, već ih čini i iznenađujuće pristupačnim: IntelliLink, na primer, košta samo 300 evra.
Pogonski sistem: 3 efikasna benzinca za početak – nova generacija stiže uskoro
ADAM će prvo biti ponuđen sa tri efikasna benzinska pogonska sistema – 1,2-litarski sa 51 kW/ 70 ks, 1,4-litarski sa 64 kW/87 ks i 1,4-litarski sa 74 kW/100 ks. Svi oni dolaze u kombinaciji sa petostepenim sistemom ručnog prenosa i mogu se upotpuniti ecoFLEX tehnološkim setom koji dodatno pojačava njihovu efikasnost. 1,4-litarske jedinice pružaju maksimalan obrtni momenat od 130 Nm pri 4.000 opm; verzija sa 74 kW/100 ks dostiže ubrzanje od 0 do 100 km/h za 11,5 sekundi i maksimalnu brzinu od 185 km/h. Tehnološki set opreme ecoFLEX uključuje Start/Stop sistem sa visokoperformantnim akumulatorom, HD starterom, optimizovanim generatorom i „Eco“ prekidačem koji dozvoljava aktivaciju ili deaktivaciju; pored toga, sadrži i Eco Drive Assistant sistem koji nadgleda potrošnju energije i ukazuje na to kada da promenimo brzinu. Sa felnama od 15 i 16 inča, specijalne gume sa nižim otporom kotrljanja u ecoFLEX setu dodatno doprinose uštedi goriva. Pri kombinovanom ciklusu, ADAM 1,2 ecoFLEX beleži potrošnju goriva od samo 5,0 litara na 100 km, i emisiju CO2 od samo 118 g/km. Oba 1,4-litarska ecoFLEX modela troše samo 5,1 litara i imaju emisiju od samo 119 g/km.
Opel takođe razvija mali benzinski motor nove generacije koji će kasnije doživeti svoju permijeru u ADAM-u. Ova potpuno aluminijumska jedinica će imati direktno ubrizgavanje, turbopunjenje i Start/Stop tehnologiju zarad dodatno poboljšane efikasnosti i performansi. Biće ukombinovana sa novom generacijom šestostepenih manuelnih sistema prenosa.
Šasija: ADAM-a je zabavno voziti na gradskim ulicama i seoskim putevima
Sa šasijom koja nudi agilnu dinamiku vožnje, Opel ADAM se ne oseća kao kod kuće samo na gradskim ulicama već i na seoskim putevima. Kompaktno međuosovinsko rastojanje od 2.311 mm je ukombinovano sa impresivno širokim hodom točkova od 1.472 mm spreda i 1.464 mm pozadi, što ADAM-u daje čvrst stav na putu i obezbeđuje odličnu stabilnost. Šasija je razvijena tako da ponudi oštru agilnost i optimalno upravljanje u gradu bez pristajanja na kompromis kada je u pitanju dinamika tokom vožnje po seoskim putevima. Mekfirson vešanje je postavljenjo na prednju osovinu. Geometrija prednjeg vešanja sa optimizovanim prednjim zglobom ADAM-u obezbeđuje odlično kotrljanje i reakciju volana. Zadnja osovina ima compound crank osovinu sa torzionom polugom i obezbeđuje snažnu stabilnost.
U isto vreme, ADAM-ov nizak centar za gravitaciju čini da se ovaj automobil lepi za put, posebno pri većim krivinama. Amortizeri su podešeni da odgovore na izazove vožnje u gradu. Veličina felni ide od 15 do 18 inča, a automobili koji su opremljeni felnama od 17 ili 18 inča standardno dolaze sa zategnutom Sport šasijom koja pruža još oštriji osećaj pri upravljanju.
Individualizovan sistem za informisanje i zabavu: IntelliLink dovodi dom i prijatelje u Opel ADAM-a
IntelliLink, Opelov sistem za informisanje i zabavu nove generacije, debituje u ADAM-u, čineći ga najbolje umreženim malim automobilom na tržištu. Nudeći vozačima visok stepen pogodnosti i fleksibilnosti, IntelliLink je napravljen da pruži bežičnu podršku novim medijima – kao što su pametni telefoni i njihove aplikacije – preko Bluetooth ili USB konencije. Jedna novina kod IntelliLinka je to što može da radi kako sa Android tako i sa pametnim telefonima koji koriste Apple iOS. IntelliLink sistem za informisanje i zabavu donosi lične mogućnosti i okruženje, dom, prijatelje i zabavu vlasnika pametnog telefona u ovaj automobil; to čini ADAM-a jednako personalizovanim kao i sadržaj sa pametnog telefona, što je sasvim u skladu sa tvrdnjom da je Opelov šampion individualizacije.
Kompaktan i potpuno integrisan, Opelov IntelliLink sistem za informisanje i zabavu prenosi sadržaj sa pametnog telefona na 7-inčni ekran visoke rezolucije u boji, koji je osetljiv na dodir. Konekcija je obezbeđena preko USB ili Bluetooth veze za uređaje sa masovnom memorijom, uključujući i MP3 plejere, iPod, iPad, itd. Pored USB porta, obezbeđuje i pomoćni ulaz od 3,5 mm/1/8 inča. Tako da vozač ADAM-a može, na primer, da odabere njegov ili njen lični spisak pesama preko ekrana osetljivog na dodir bilo kad i bilo gde. To znači da pametni telefon ustvari funkcioniše na isti način kao i hard disk ugrađen u sistem za informisanje i zabavu. Određene opcije su dostupne čak i preko daljinskih kontrola u automobilu koje se nalaze na volanu. IntelliLink se koristi veoma lako. U ponudi je pet menija:
- Audio: Korisnik može da bira između AM/FM/Digital Radio DAB radija ili njegove/njene muzike i ličnih plejlista koje se nalaze na pametnom telefonu ili na nekom uređaju za spremanje informacija. Audio meni sadrži kontrole dostupnih audio izvora preko USB porta, pomoćnog ulaza i Bluetooth audio veze; maksimalna kontrola dolazi sa USB konekcijom. IntelliLink koristi muzičku organizaciju Gracenote za USB muzičke uređaje, koja pruža informacije o pesmi i omotu albuma. Gracenote je glavna stanica u memoriji radija.
- Telefon: Hands-free telefonski pozivi se mogu obavljati bez ukucavanja broja: vozač može da odabere ime iz memorisanog direktorijuma koji može da primi do 1000 kontakata koji su vidljivi na ekranu osetljivom na dodir, pritisne funkciju „poziv“ i projektuje poziv preko zvučnika vozila. Možete se pristupiti i listi poslednjih i propuštenih poziva, mogu se proveriti i uzvratiti pozivi. Funkciji telefona i audio opcijama zajedno se može pristupiti i kontrolisati preko Bluetooth veze bez obzira na tip pametnog telefona.
- Galerija: Ličnim foto galerijama, slajdovima, video sadržajima i ostalim sačuvanim dokumentima se lako može pristupiti preko USB porta (i Aux-in ulaza za video sadržaje za pametne telefone sa iOS sistemom) i gledati kada ADAM stoji u mestu. Slika se, naravno, pojavljuje na 7-inčnom ekranu osetljivom na dodir, a zvuk dolazi iz zvučnika automobila.
- Aplikacije: Aplikacije u pametnom telefonu pojačavaju sposobnosti IntelliLink sistema. Pri lansiranju, BringGo navigaciona aplikacija Stitcher, koja dozvoljava pristup radio podkast kanalima, biće dostupna (dodatne informacije u daljem tekstu). Više opcija će biti dostupno u kasnijim fazama. Dileri mogu konstantno da ažuriraju softver IntelliLinka kako nove aplikacije budu predstavljane.
- Podešavanja automobila: Isto tako je moguće pristupiti osnovnim podešavanjima automobila i mogu se podešavati preko IntelliLinka: jezik (ponuđena su 23 jezika), vreme, datum, radio podešavanje (jačina zvuka, balans, utišavanje, itd.) i podešavanja konektivnosti se mogu kontrolisati u skladu sa individualnim ukusima vozača. Pored toga, podaci o kontroli klime, Park Pilot parking sistemu, parking asistentu su takođe prikazani na IntelliLink ekranu od 7 inča.
Odabrane aplikacije su kompatibilne sa pametnim telefonima koji koriste Android i Apple iOS operativne sisteme, a mogu se preuzeti na internetu. Na primer, BringGo navigacioni sistem koji će uskoro biti ponuđen u App Store online prodavnici i koji se može preuzeti u obliku mape za Istočnu i Zapadnu Evropu. Kada se aplikacija preuzme, podaci o mapi ostaju instalirani u pametnom telefonu. To znači da vlasniku ADAM-a nije potrebna boradband konekcija da bi koristio BringGo navigacioni sistem te stoga ne mora da plaća troškove rominga dok je u inostranstvu. Pošto BringGo uvek ostaje u telefonu, nakon što vozač ADAM-a parkira svoj automobil, može peške ili na biciklu da nastavi svoje putovanje koristeći svoj navigacioni sistem. Dodatna prednost BringGo sistema je ta što, ako je potrebno, može se povezati sa internet pretraživačem. Na primer, ako vozači ADAM-a žele da nađu restoran ili hotel, mogu da ukucaju pojam u pretraživač i rezultati će automatski biti prikazan na BringGo mapi.
Još jedna korisna aplikacija koja će biti ponuđena za IntelliLink sistem je Stitcher, globalni internet radio sa podkast kanalima koji dozvoljava korisnicima da slušaju programe uživo ili nakon što su emitovani. Kada se Stitcher preuzme na pametni telefon, ADAM-ov vlasnik će imati pristup preko 10.000 podkast kanala po narudžbini, radio emisijama, i stanicama uživo širom sveta preko IntelliLink ekrana osetljivog na dodir.
IntelliLink je pristupačna opciona oprema: košta samo 300 evra. Standardna oprema za informisanje i zabavu u ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM modelima je CD 3.0 BT sistem sa radiom i CD plejerima, sa Bluetooth i USB konekcijom kao i sa hands-free funkcijom. Za IntelliLink kao i za ovaj sistem, dupli AM/FM radio tjuner se može kombinovati sa DAB digitalnim radiom i nudi veliki izbor opcija za slušanje.
A za one koji žele vrhunsko zvučno iskustvo u svom ADAM-u, u ponudi je Infinity zvučni sistem. On se sastoji iz osam zvučnika koji imaju pet jedinica od 45 vati i kutiju sa subvuferima od 90 vati postavljenu u odeljku za prtljag.
Inovativna hands-free priključna stanica nazvana FlexDock je takođe dostupna na Opel ADAM-u. FlexDock se sastoji iz dve jedinice: osnovna ploča i kutija koja povezuje pametni telefon na osnovnu ploču i sistem za informisanje i zabavu ovog automobila. Sve žice su sakrivene ispod instrument table. FlexDock omogućava upotrebu pametnih telefona sa aplikacijom za navigaciju u automobilu i puni ih dok su u upotrebi. Takođe omogućava hands-free pozive, upravljanje muzikom i USB konekciju. Aplikacijama za pametne telefone se može pristupiti preko ADAM-ovih daljinskih kontrola na volanu kao i preko ekrana telefona koji je osetljiv na dodir. Pošto se priključna stanica nalazi tačno tamo gde treba da bude – na panelu prednjeg, srednjeg zvučnika pri dnu šoferšajbne – vozači ne moraju da sklanjaju pogled sa puta da bi proverili informacije prikazane na ekranu njihovog pametnog telefona. Zbog toga FlexDock ne samo da je pametno rešenje za konekciju, već dozvoljava vozačima da svoje pametne telefone koriste na bezbedniji način. Priključna stanica je nezavisna od IntelliLink sistema za informisanje i zabavu. FlexDock priključna stanica je lako dostupna i ima podesiv ugao gledanja. Mogu se izabrati dva uloška: jedan za iPhone telefone i univerzalni uložak koji se prilagođava prema 70% svih dostupnih pametnih telefona. FlexDock priključna stanica se nudi za samo 90 evra.
Bezbednija i opuštenija mobilnost zahvaljujući vrhunskim pomoćnim sistemima
Novi Opel ADAM ne samo da tokom vožnje nudi obilje zabave svojom oštrom šasijom i živahnim motorima, već vožnju čini lakšom i bezbednijom sa svojim modernim pomoćnim sistemima. Ovo pomaže vozaču na mnogo načina, posebno u uslovima gradske vožnje koja je često haotična.
ADAM je prvi mali automobil na tržištu koji nudi drugu generaciju sistema za pomoć pri parkiranju (Park Assist) koji identifikuje prostore za parkiranje i automatski parkira vozilo. Ultrasoničan sistem baziran na senzorima, Park Assist II sistem meri odgovarajuće paralelne ili uspravne tačke parkiranja, izračunava putanju i automatski upravlja ADAM-om kako bi ga parkirao na to mesto. Vozač samo kontroliše ubrzanje, kočenje i menjanje brzina. Ovaj sistem ojačava ADAM-ovu urbanu prirodu.
Park Assist sistem uvek dolazi sa opcijom za upozorenje na bočni mrtvi ugao (Side Blind Spot Alert) koja takođe koristi ultrasonične senzore da upozori vozače o neizbežnom sudaru kada menjaju trake. Ovi ultrasonični senzori imaju domet do 3 metra levo i desno od vozila i detektuju predmete ili druga vozila u vozačevom mrtvom uglu. Čim drugo vozilo uđe u domet senzora, pali se LED svetlo na otgovarajućem spoljnom retrovizoru. Ako vozač i dalje hoće da promeni traku u kojoj je opaženo vozilo, LED svetlo počinje da treperi. Sistem na taj način aktivno pomaže da se izbegnu udesi u opsegu brzina između 10 i 140 km/h. Opciono kombinovani paket koji uključuje funkcije više klase Park Assist II (podrška parkiranju) i Side Blind Spot Alert (upozorenja na bočne mrtve uglove) nudi se za ne više od 580 evra.
ADAM-ovo električno upravljanje (EPS) uključuje CITY režim koji na klik prekidača povećava snagu pri nižim brzinama. Ovaj sistem je standardan u svim modelima ADAM-a, a naročito je pogodan za manevrisanje u zagušenom gradskom saobraćaju.
Sadržajna funkcija ESP Plus najnovije generacije je takođe standardna na svim modelima ADAM-a. Dolazi u kompletu sa mnogim korisnim podfunkcijama, poput ABS-a i kontrole vuče, kao i elektronske raspodele kočione sile, kontrole kočenja pri ugaonom kretanju i podrške pri kretanju uzbrdo. Podrška kretanju uzbrdo zadržava vozilo sekundu do dve kako bi se sprečilo njegovo kretanje unazad, i time olakšava kretanje na uzbrdici, na primer na semaforima ili prilikom izlaska sa parkinga na strmoj ulici.
Kontrola krstarenja (Cruise Control) koja je standardna u verzijama ADAM JAM, ADAM GLAM i ADAM SLAM uključuje novu funkciju graničnika brzine koja je od naročite pomoći u gradskom saobraćaju, a koja omogućava podešavanje maksimalne brzine od 30 km/h naviše. Ona upozorava vozača pomoću displeja kada dođe do prekoračenja izabrane brzine. Ovo vozačima olakšava da se pridržavaju ograničenja brzine od 30 ili 50 km/h u urbanoj sredini.
Retrovizor sa automatskim zatamnjivanjem integrisan u Light & Sight paketu je prednost za bezbednost. Fotoelektrični senzori podešavaju nivo odbijanja svetlosti na retrovizoru, kako bi se smanjio odsjaj svetlosti koja dolazi sa vozila iza. Čim senzori prestanu da opažaju jako svetlo, retrovizor se automatski vraća u normalan stepen osvetljenosti i odraza. Light & Sight paket koji se nudi za svega 145 evra uključuje još i senzore za kišu koji automatski aktiviraju brisače, te automatsku kontrolu farova koja, kada je to potrebno, pali svetla.
Radi veće udobnosti pri vožnji u hladnim vremenskim uslovima, ADAM može biti opremljen i volanom sa grejanjem – što je još jedna inovacija u A-Segmentu. Upravljač zagreva ruke za jedan minut; kada je grejanje uključeno, čitav obruč upravljača se zagreva, ali se toplota brže raspoređuje u glavnim oblastima hvatanja rukama, oko bočnih kraka. Temperatura upravljača dostiže oko 32°C za svega nekoliko minuta. Zagrevani upravljač uvek dolazi u kombinaciji sa zagrevanim prednjim sedištima. Ovaj paket se nudi za svega 350 evra.
Fleksibilna urbana mobilnost - Opel ADAM sa FlexFix nosačem bicikala
ADAM koristi jedinstvenu opciju koja čini gradsku mobilnost opuštenijom i lakšom nego ikada pre, opcioni, potpuno integrisani FlexFix nosač bicikala. Ova pametna sprava je ekskluzivna za Opel i vlasnicima ADAM-a nudi mogućnost da se oprobaju u modernoj gradskoj mobilnosti, bilo za volanom automobila ili na biciklu. FlexFix nosač za bicikle pomaže da užurban gradski život bude još manje stresan sa ADAM-om. Može da se koristi spontano, sasvim u skladu sa nečijim ukusom, vremenom, uslovima saobraćaja i okolinom.
FlexFix nosač za bicikle je integrisan u zadnji branik, te je stoga uvek na raspolaganju. Veoma se lako koristi i ne trebaju mu alati niti dodatni uređaji. Kada se ne koristi, on nestaje kao fioka u zadnjem braniku. Sa Opel ADAM-om, sistem sa zaključavanjem može da ponese bicikl težine do 30 kg tako da se čak i e-bicikli mogu prenositi. Opcioni adapter koji se zakači obezbeđuje da drugi bicikl težine do 20 kg može da se nosi. U tom smislu, FlexFix postaje fleksibilno rešenje za mobilnost koje dvoje ljudi mogu da dele.
Zahvaljujući niskom pragu utovara nosača, bicikli se mogu lako pričvrstiti za stabilne držače unutar rešetki na zadnjem delu, koji se lako koriste. Ovako je zadatak obezbeđivanja bicikala pre transporta ergonomičan i lak za kičmu, za razliku od krovnih nosača, gde teret mora da se podigne visoko iznad glave. Čak i kada je potpuno natovaren, FlexFix se može nagnuti tako da vrata prtljažnika na ADAM-u opet mogu da budu otvorena, dozvoljavajući lak pristup prtljažniku. Pored toga, FlexFix se može kombinovati sa sistemom za pomoć pri parkiranju, sprečavajući udubljenja i ogrebotine pri parkiranju.
Sa FlexFix sistemom, oni koji vole vožnju biciklom na brzaka će moći da ga voze bilo gde i bilo kada, ne samo u gradskim sredinama, već i na selu. Opelov FlexFix sistem nosača za bicikle je već dostupan u različitim verzijama u čitavoj Opelovoj ponudi. Opel je i dalje jedini proizvođač automobila koji nudi takav, potpuno integrisan sistem, koji dodatno unapređuje ADAM-ovu već ogromnu sposobnost da odgovori na svaki lični ukus i stil života.
Pasivna bezbednost: Dobro zaštićeni prilikom vožnje u ADAM-u
Putnici u ADAM-u su zaštićeni u vrlo rigidnoj putničkoj kabini koja je uglavnom napravljena od veoma jakog čelika. Oni mogu da uživaju u novoj konstrukciji prednjih sedišta koja imaju poseban fokus na odličnoj udobnosti i bezbednosnim performansama. Ove sedišta, koja takođe karakteriše jednostavan Easy Entry uređaj sa memorijom, imaju posebne produžetke u dužini od 220 mm i visini od 57 mm prilagođene za putovanja. Ovo omogućava vozačima svih visina i težina da uživaju u najvećoj bezbednosti u vožnji u najprikladnijoj poziciji. Sva četiri sedišta imaju pojase sa tri bezbednosne tačke. Sigurnosni pojas sa graničnikom sile i pirotehnički sigurnosni pojas su standardni, a prednja sedišta poseduju čak i dvostruke pojase. Kombinacija pojasa preko krila sa kopčom, omogućava maksimalno zadržavanje karlice i kontrolu pokretanja gornjeg dela tela u slučaju sudara.
ADAM-ov sveobuhvatan sistem vazdušnih jastuka se sastoji od dva prednja vazdušna jastuka, dva grudni koš/karlica bočna vazdušna jastuka za vozača i suvozača, kao i dve vazdušne zavese za glavu u prednjem i zadnjem delu. U slučaju sudara sistem za oslobađanje pedala štiti stopala i noge vozača od ozbiljnih povreda.
Vazdušni jastuk se može deaktivirati sa suvozačevog sedišta kako bi se postavilo dečje sedište. Dva zadnja sedišta imaju ISOFIX nosač i TOP TETHER anker kako bi se dečje sedište lako zakačilo u ADAM-u, kako bi čak i mlade majke mogle da voze, a njihova deca budu vožena, bezbedno i sa stilom.
O.R.
Engines |
1.2 / 1.2 ecoFLEX |
1.4 / 1.4 ecoFLEX |
1.4 / 1.4 ecoFLEX |
Emission classification |
EURO5 |
EURO5 |
EURO5 |
Fuel |
Super |
Super |
Super |
Number of cylinders |
4 |
4 |
4 |
Displacement cm3 |
1229 |
1398 |
1398 |
Bore / stroke in mm |
73,4 / 72,6 |
73,4 / 82,6 |
73,4 / 82,6 |
Max. output in kW (hp) / at rpm |
51 (70) / 5600 |
64 (87) / 6000 |
74 (100) / 6000 |
Max. torque in Nm / at rpm |
115 / 4000 |
130 / 4000 |
130 / 4000 |
Compression |
10,5 : 1 |
10,5 : 1 |
10,5 : 1 |
Final drive ratio |
3,74 |
3,94 |
3,94 |
Fuel tank capacity in l |
38 |
38 |
38 |
Weight and axle loads in kg |
|
|
|
Curb weight incl. driver (according to 70/156/EEC) |
1086 |
1120 |
1120 |
Permissible gross vehicle weight |
1455 |
1465 |
1465 |
Payload |
369 |
345 |
345 |
Permissible axle load, front |
805 |
805 |
805 |
Permissible axle load, rear |
680 |
690 |
690 |
Permissible roof load 1) |
50 |
50 |
50 |
5-speed manual |
Maximum speed in km/h |
Acceleration from 0 – 100 km/h in s |
Elasticity 80-120 km/h in 5th gear in seconds |
Fuel consumption (l/100 km) |
CO2 emissions in g/km (combined) |
Efficiency rating |
||
Urban |
Extra-urban |
Combined |
||||||
1.2 (51 kW) |
165 |
14,9 |
26,8 |
7,1 |
4,2 |
5,3 |
124 |
D |
1.2 ecoFLEX (51 kW) with Start/Stop |
165 |
14,9 |
26,8 |
6,5 |
4,2 |
5,0 |
118 |
C |
1.4 (64 kW) |
176 |
12,5 |
17,8 |
7,3 |
4,4 |
5,5 |
129 |
D |
1.4 ecoFLEX (64 kW) with Start/Stop |
176 |
12,5 |
17,8 |
6,6 |
4,2 |
5,1 |
119 |
C |
1.4 (74 kW) |
185 |
11,5 |
17,8 |
7,3 |
4,4 |
5,5 |
129 |
D |
1.4 ecoFLEX (74 kW) with Start/Stop |
185 |
11,5 |
17,8 |
6,6 |
4,2 |
5,1 |
119 |
C |
All data are subject to alteration and refer to the European base model with standard equipment. Fuel consumption data and CO2 emissions data are determined according to regulation 2007/715/EC, taking into consideration the vehicle curb weight, as stipulated by the regulation. Additional equipment can lead to slightly higher fuel consumption and therefore CO2 exhaust emissions than the declared values. In addition, they can raise the vehicle’s curb weight and in some cases also increase the gross vehicle weight, the maximum allowable axle loads and respectively reduce the permitted trailer load. Therefore the maximum speed may be decreased while acceleration time can be increased. The published performance figures are possible with the vehicle’s curb weight excluding driver plus a 200 kilogram load allowance.
Dimensions and Weights |
|
Vehicle dimensions in mm |
|
Length |
3698 |
Width including / excluding door mirrors |
1966 / 1720 |
Height (at curb weight) |
1484 |
Wheelbase |
2311 |
Track, front |
1472 |
Track, rear |
1464 |
Turning circle in m |
|
Wall-to-wall |
10,17 - 11,06 |
Curb-to-curb |
9,80 - 10,74 |
Luggage compartment dimensions in mm |
|
Floor length to rear seat backs |
462 |
Floor length with rear seat backs folded forward |
1041 |
Width measured at wheel housing |
954 |
Max. width |
963 |
Height of sill |
808 |
Max. aperture height |
544 |
Max. aperture width measured at waistline |
853 |
Luggage compartment in liters (according to ECIE) |
|
Luggage compartment only |
170 |
With rear seat backs folded forward up to front seat backs |
484 |
With rear seat backs folded forward up to ceiling |
663 |
Reduction of luggage compartment with |
|
- Infinity Sound System |
75 |