Novi Renault Scenic postaje električan

Više slika

Više slika

Originalna verzija Scenic modela iz 1996. godine predstavljala je veliki uspeh brenda i kreirala pravu revoluciju u C segmentu mini kombija u Evropi, koja je nažalost ipak počela da bledi nakon pristizanja krosovera i SUV modela sličnih veličina deceniju kasnije...

Dvadeset i sedam godina kasnije, Renault planira da nadoknadi izgubljeno, sa francuskim proizvođačem koji predstavlja novi Scenik kao električni model krosover stila, spreman da se takmiči sa glavnim rivalima kao što su VW’s ID.4, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6, Ford Explorer EV i ličnim rođakom, modelom Nissan Ariya.

Renault neće u potpunosti predstaviti Scénic E-Tech Electric sve do Munich Auto Show sajma automobila sledećeg septembra, ali je ipak sada objavio nekoliko fotografija umetnički kamufliranog modela, kako bi nam pružio uvid u proizvonu verziju prošlogodišnjeg Scenic Vision koncepta. Fotografije nam predstavljaju Scenic koji se odvojio od kutijastog miniven oblika i preuzeo dosta tradicionalniji krosover/hečbek dizajn, sa haubom u stilu regularnog automobila.

Još uvek ne znamo tačno šta se nalazi ispod haube ovog novog modela, ali nije teško pretpostaviti na bazi pogonski sklopova koji je ponudi dosta manje prostrani brat Scenic modela, Megane E-Tech Electric, ali i Ariya linija kompanije Nissan. Sva tri vozila smeštena su na CMF-EV platfromu, koja može biti konfigurisana u prednjoj vuči i pogonu na sva četiri točka, sa jedinicama koje pokreće jedna osovina koji svoj jedan motor smeštaju na prednju stranu radije nego pozadi, kao što je slučaj sa rivalskim električnim modelom VW ID.4.

Megane linija jedino je dostupna sa prednjom vučom i poseduje maksimalni izlaz od 215 ks, nudeći maksimalno baterijsko pakovanje od 60kWh, stoga, nema nikakve sumnje da će ponuda agregata novog Scenic modela biti uparena sa onom u Ariya ponudi, koja snagu podiže na 389 ks i poseduje baterijsko pakovanje od 90 kWh.

Ono što definitivno ne možemo očekivati jeste vodonični pogonski sklop koji se pojavio sa Scenic Vision konceptom, makar ne u modelima koji će se prodavati u Evropi tokom 2024. godine. Koncet je stigao sa prednje montiranim električnim motorom dobrim za 215 ks i pojačivačem opsega sa vodoničnim ćelijama koji gnereiše 21 ks u pratnji baterijskog pakovanja od 40 kWh. Ova hibridna postavka obezbeđuje vozilu dvaput lakšu bateriju sa istim prelaznim opsegom.

Renault nije objavio bilo kakve informacije od dimenzijama svog novog Scenic modela, ali ukoliko proizvodni model bude u potpunosti pratio koncept onda će imati 4,490 mm u dužini, što ga čini značajno većim od Megane linije, koja meri 4.199 milimetara, dok će viša krovna linija takođe dodati na volumenu enterijera. Za razliku od prethodnih, starijih Grand verzija Scenics modela, električne verzije biće dostupne samo u postavkama sa šet sedišta.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group