Mazda vraća rotacione motore u novoj liniji krosover modela

Više slika

Više slika

Nakon mnogo godina ispunjenih lažnom nadom, Mazda je konačno krenula sa masovnom proizvodnjom modela sa rotacionim motorima, što predstavlja pravi jubilej i nešto što se nije dogodilo više od jedne decenije i izbacivanja RX-8 modela, koji je završio svoju karijeru 2012. godine...

Nažalost, kompanija Mazda neće počastiti svet novi RX-9 modelima, jer će se njeni Venkelovi motori umesto toga pronaći u MX-30 e-SKYACTIV R-EV seriji. Ovo je linija krosover priključnih hibridnih modela, koji poseduju 17,8 kWh velika baterijska pakovanja koja pokreću 168 ks snažni električni motor. Ovaj sistem pruža novom modelu prelazni opseg od 85 kilometara na čistoj električnoj energiji, što je prema kompaniji više nego dovoljno za svakodnevne vozačke potrebe.

Kada je potrebno putovati dalje, tu je 0,8 litara veliki, 830 cc rotacioni agregat koji se aktivira i radi kao generator. Zahvaljujući ovoj postavci, krosover može putovati preko 600 kilometara pre nego što mu zatreba punjenje i tankanje. Ovo je prilično vleiko poboljšanje u poređenju sa potpuno električnim Mx-30 modelima, koji poseduju kombinovani prelazni opseg između dva punjenja od dvesta kilometara.

Po pitanju samog motora, Mazda tvrdi da je on adaptiran prema potrebama našeg vremena i da je 15 kilograma lakši od duplog rotornog Renesis agregata, koji se nalazi u RX-8 modelima. On je takođe daleko napredniji jer poseduje direktno ubrizgavanje i sistem recirkulacije izduvnog gasa.

Tokom godina, kompanija Mazda kreirala je gotovo dva miliona Venkelovih motora, dok će MX-30 podići ovu cifru čim stigne na evropsko tržište nešto kasnije ove godine.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group