Kompanija Lotus predstavila je svoj četvorocilindrični Emira model, originalno najavljen pre dve godine u okviru i4 serije kao najmoćnija četvorocilindrična Lotus trkačka mašina, sa srednje montiranim dvolitarskim turbo motorom, dobijenim iz pogona Mercedes-AMG brenda...
Međutim, ovaj model poseduje i nekoliko unapređenja, uključujući nove usisnike vazduha i redizajnirani izduvni sistem. Po pitanju performansi, ovaj model razvija 360 ks i 430 Nm obrtnog momenta, što je za oko 40 ks manje od onoga što stvara 3,5 litara veliki V6 agregat sa super punjenjem, ali četvorocilindrični motor poseduje 9Nm više.
Ovaj četvorocilindraš predstavlja finalni proizvodni motor sa unutrašnjim sagorevanjem koji će biti korišćen u Lotus dvosedima i stiže uparen sa osmostepenim menjačem duplog kvačila sa specijalnom kalibaracijom mapiranja brzina. Ovo je prvi put da je Lotus opremljen menjačem duplog kvačila i kompanija je navela da on nudi brži prenos brzina od šestostepenog automatika koji se nalazi u Emira V6.
Ova postavka obezbeđuje Emira i4 modelu ubrzanje do stotke iz mesta za 4,4 sekunde, pre nego što dostigne maksimalnih 290 km/h. Ovo nije preterano manje od V6 modela i kupci u putničkoj kabini mogu pronaći kontrolu starta, e-Diff funkciju i pedale menjača montirane na upravljaču.
Automobil je postavljen na Lotus Sports Car Architecture platformu i poseduje vešanje sa ojačanim, aluminijumskim aluminijumskim kontrolnim rukama, dok četvorocilindrična varijanta takođe poseduje izuzetno lagani aluminijumski ram sa zadnje strane, koji pomaže da smrša za dvanaest kilograma u poređenju sa čeličnim zadnjim segmentom korišćenim u Emira V6.