Kada biste imali 200.000€ koji bi od ova dva surova modela bio vaš?

Više slika

Više slika

Samo nekoliko dana ostalo je do RM Sotheby’s aukcije u Monaku, kada će najboljim ponuđačima biti prodate neke od najboljih mašina na svetu...

Među njima su i ova dva srebrna, oprostite, “Argento Nurburgring”, Ferrari modela, a posmatrajući ih onako sa strane, jednostavno ne možemo, a da se ne zapitamo, koji od njih bismo pre izabrali.

Sekvencijalni prethodnici današnjeg modela 488 Pista, 360 Challenge Stradale i 430 Scuderia predstavljali su prva dva modela u Maranelovoj postavci hardkor osmocilindričnih superautomobila. Oba modela evoluirali su iz istog, sa V8 jedinicama, trkački tjuniranim vešanjem i vrlo malo toga što nije bilo neophodno.

Njihovi kokpiti su potpuno ogoljeni. Stakleni prozori, osim vetrobranskog stakla, zamenjeni su pleksiglasom. Manualna opcija je otkazana u korist sekvencijalnih menjača. Kočnice su zamenjene karbonsko/keramičkim rotorima, a njihovi motori su dobili po 20 ks više.

Daljom evolucijom, 430 je postao brži i moćniji od svog rođaka. Njegov atmosferski V8 motor zapremine 4,3 litre, tjuniran je kako bi isporučivao 503 ks i 470 Nm obrtnog momenta. Ovaj automobil razvija stotku iz mesta za 3,7 sekundi i maksimalnu brzinu od 315 km/h.

Radi poređenja, model 360, proizvodi nešto manjih 420 ks i 373 Nm obrtnog momenta, dok mu je za sprint do stotke potrebno četiri sekunde okruglo i dostiže maksimalnu brzinu od 283 km/h. Međutim, u našim očima, Challenge Stradale ipak ostaje model koji bolje izgleda, iako je relativno sporiji.

Isporučen tadašnjem direktoru kompanije Ferrari, sadašnjem predsedniku FIA, Džinu Todtu, 360 CS posedovao je još tri vlasnika tokom svog veka. Svi oni su na odometru ostavili ukupno 35.000 kilometara, dok ga aukcijska kuća ceni negde između 190 i 210.000€.

430 Scuderia, sa druge strane, poseduje svega 2.000 pređenih kilometara ispod kaiša i procenjena je negde između 200 i 240.000€, što ova dva modela, u suštini, postavlja na isti teren. Sada ostaje da uživamo u njihovom neprikosnovenom dizajnu, maštamo i odlučimo šta bismo uradili, odnosno, koji bismo od ova dva ultimativna Ferrari modela izabrali.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group