Fiat 500L Living prošao test „Dizel-izazov“ kompanije Bosch

Upravo se završilo prvo izdanje testa „Dizel-izazov“, kojim je, kao njegov tvorac, kompanija Bosch dokazala izuzetan potencijal dizel-motora u pogledu visokih performansi, niske potrošnje goriva i niske emisije CO2

Flota automobila Fiat 500L Living sa MultiJet II motorom od 1,6 litara i 105 KS uspela je u ovom poduhvatu tako što je 1. oktobra krenula iz centra Mirafiori Motor Village u Torinu i sledećeg jutra stigla do centra Motor Village Fait Café u Parizu, udaljenog oko 800 km. 

Takmičarksi timovi su prešli razdaljinu s prosečnom potrošnjom od 27 litara dizela , što odgovara približnom proseku od pređenih 30 kilometara po litru. Štaviše, performanse profesionalnih vozača su bile zadivljujuće. Oni  su prešli celu razdaljinu s potrošnjom od samo 20,9 litara goriva, što je ravno potrošnji od više od pređenih 38 kilometara po litru. Isti izuzetni rezultati su registrovani kod timova koji su se vratili iz Pariza za Torino, opet se nezaustavljajući po gorivo. 

Ubrizgivač je jednostavniji i pouzdaniji, jer mu je građa jednostavnija i ima 40% manje delova. Ovaj novi tip ubrizgivača pravi put novim strategijama koje se fokusiraju na optimizaciju sve naprednijeg sagorevanja, poput oblikovanja stope otpuštanja ubrizgavanja koje podrazumeva dva uzastopna ubrizgavanja, toliko brzo jedno za drugim da stvaraju neprestan i izmenjen profil snabdevanja cilindara gorivom. Pomoću ove metode se proces sagorevanja unapređuje, pa su njegove prednosti tiši rad i emisija čestica i azot-oksida (NOx). Danas je motor MultiJet II u potpunosti usaglašen sa standardom Euro 5 i istovremeno predstavlja odlučan korak ka strožim regulatornim nivoima u budućnosti. Naravno, Start&Stop sistem je obavezan, dok motor i menjač koriste ulje za podmazivanje male viskoznosti kako bi se smanjilo trenje. 

Izvanredni rezultati postignuti u prvom izdanju „Dizel-izazova“ kompanije Bosch naglašavaju prednosti; pre svega manje troškove za automobile sa dizel-motorima, posebno kada su u pitanju duža putovanja, a naročito ako automobil može da smesti više putnika, pružajući pri tom mnogo udobnosti i prostora, svim putnicima. Baš kao Fiat 500L Living koji predstavlja savršenu kombinaciju efikasne iskorišćenosti prostora i nepogrešivog „Fiatovog dizajna“. Dodavanjem trećeg reda sedišta novi automobil postaje najkompaktniji automobil sa „5+2 sedišta“ MPV u svojoj klasi: u samo 4,35 metara, ovaj automobil ima prostora ili za sedam osoba ili za pet osoba i najmanje 638 litara prtljaga, što ga čini najvećim u svom delu tržišta. 

Fiat 500L Living predstavlja pravi „životni prostor“, novi koncept zasnovan ne samo na tehničkim karakteristikama, već pre svega na drugačijem načinu doživljavanja automobila. Štaviše, Fiat je uvek bio obrazac za inovativne modele koji donose sofisticirana, tehnička rešenja, jednostavna za upotrebu i sadržaje koji zadovoljavaju stvarne svakodnevne potrebe za mobilnošću i imaju odgovor za sve veću društvenu svest u pogledu komunikacije, zaštite životne sredine i bezbednosti. 

Nije slučajnost to što je Fiat 500L opremljen odgovarajućim pojednostavljenim interfejsima jednostavnim za upotrebu koji omogućavaju  pristup veb mreži, sistemu navigacije i sistemu za informacije i zabavu. Želite li primer? Model Fiat 500L Living koji je učestvovao u „Dizel-izazovu“ opremljen je Vodafone Mobile Wi-Fi 4G internet-vezom, inovativnim Wi-Fi priključkom za povezivanje i do 10 uređaja i pretraživanje interneta pri 4G brzini do 70 Mb/s istovremeno. Jednostavno i pristupačno rešenje za putnike kako bi ostali umreženi i dok su na putu. 

To nije sve: korišćenjem integrisane  Uconnect sprave koja je deo automobila, takmičarski timovi su imali koristi eco:Drive Live aplikacije koja je kreirana u Fiat-u da bi pomogla vozačima da smanje potrošnju goriva i emisije CO2 , tako što prati stil vožnje u realnom vremenu i obezbeđuej savete da bi voćnja bila što više u eko- osvešćenom režimu. 

Na događaju koji je organizovala kompanija Bosch, automobili Fiat 500L Living su bili opremljeni i Goodyear EfficientGrip pneumaticima, prvim koje primenjuju inovativnu tehnologiju uštede goriva i smanjuju otpor pri obrtanju, što je povezano sa potrošnjom goriva i emisije CO2.

Konačno, treba napomenuti da su inženjeri kompanija Bosch i Fiat unapređivali dizel-tehnologiju od 1990. godine i uspeli su da drastično smanje emisije (emisiju azot-oksida za 96% i emisiju čestica za 98%). Takođe, dizel-motori troše 30% manje goriva od tradicionalnih benzinskih motora, omogućavajući povećanje u opsegu i do 40%. U pogledu performansi, maksimalan obrtni momenat se već postiže pri niskom broju obrtaja u minuti, čime se obezbeđuje dinamično iskustvo vožnje. Zbog toga su dizel-motori i cenjeni širom sveta, naročito u Evropi gde svaka druga registracija podrazumeva automobil sa dizel-motorom. 

 

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group