Ferrari po prvi put donosi ulično legalne 799 Stradale i Spider modele u XX varijanti

Više slika

Više slika

XX modeli kompanije Ferrari postoje još od kada je 2005. godine predstavljen FXX model baziran na Enzo seriji...

Međutim, ova oznaka, koja je isključivo rezervisana za ekstremne, isključivo trkačke specijale, sada će po prvi put izaći na ulicu u okviru ponude SF90 XX Stradale i Spider modela. Ovo će biti prvi ulično legalni automobili kompanije Ferrari od F50 serije iz 1995. godine koji će posedovati prominentna zadnja krila inspirisana motosportom, što će XX blizancima itekako pružiti poboljšanja po pitanju sile potiska.

Vazduh koji prolazi ispod automboila kroz posebne kanale u haubi i preko novog repnog krila, zajedno sa postojećim aktivnim krilom, koje će i dalje biti prisutno, omogućiće novim automobilima 530 kilograma potiska pri brzini od 240 km/h, što je značajno povećanje u poređenju sa 390 kilograma koliko stvara regularni SF90 Stradale pri istoj brzini.

Nisu samo poboljšanja u aerodinamici ono što XX modelima pruža drugačiji izgled, jer se novi modeli ističu farovima sa nižim gornjim profilom, zadnjim panelima karoserije koji su produženi u trkačkom long tail stilu i dve duple kockaste jedinice štop svetala zamenjene su horizontalnom svetlosnom trakom, koja se i može očekivati od novih autombila iz 2023. godine.

Iako je sila potiska uvećana značakjno, ukupna težina modela pala je za svega deset kilograma na 1.560 kada je vozilo prazno i u poređenju sa kupe verzijom fabričkog SF modela u njegovoj najlakšoj Assetto Fiorano specifikaciji.  

Uštede koje su dovele do smanjenja kilograma uiglavnom se baziraju na motoru i novim sedištima od ugljeničnih vlakana. Nova karbonska sportska sedišta izgledaju kao fiksirane kadice, sa elastičnim finišima koji skrivaju dve polovine i čine da putovanja u regularnim uslovima deluju daleko komfornije i udobnije, pružajući vozačima daleko širu selekciju izbora od klasičnih trkačkih modela. Ona takođe imaju i 1,3 kg manje od jednodelnih varijanti dostupnih u fabričkim SF90 modelima.

Trostruki hibridni pogonski sklop sa četvorolitarskim V8 agregatom predstavlja srce novih modela, dobijajući povećanje snage za trideset konja radi konačnog povećanja sa 986 na 1.016 ks. Motor sa unutrašnjim sagorevanjem poseduje polirane ulazne i izlazne vazdušne kanale, zajedno sa povećanjem kompresije zahvaljujući novim klipovima, redizajniranom i preoblikovanom komorom za sagorevanje, što mu pomaže da dostigne ovo masivno povećanje sa 769 ks na 786 ks. Za dodatnu snagu zadužene su dve električne jedinice napred i jedna pozadi koje sada zajedno stvaraju 230 ks umesto 217 kao ranije.

799 Stradale modeli u XX varijanti stižu sa cenom od 770.000 dolara, dok je za 599 Spider varjante u ovoj izvedbi potrebno izdvojiti čak 850.000 dolara, ali čak i kada bi neko poželeo sada da ih kupi nema potrebe da zove lokalno predstavništvo jer su vi modeli rasprodati pre nego što su napravljeni.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group