Iako je napajan V12 motorom smeštenim sa prednje strane, 2+2 grand-tourer nije bio najglamurozniji, najbrži ili najuspešniji propinjući konj ikada.
Ovaj automobil je tokom godina počeo da pada u zaborav, međutim, sada ima svoj povratak u velikom stilu. U poređenju sa ostalim modelima kompanije Ferrari iz te ere, 400i je bio smiren i elegantan, pa čak i pored činjenice da je posedovao od 306 do 311 ks, uvek spremnih za igru i obezbeđenih iz V12 motora zapremine 4,8 litara.
Njegov izgled je skicirao Pininfarina, dok njegov opcionalni automatski menjač sa tri stepena prenosa može biti viđen u različitim modelima brendova kao što su Jaguar, Rolls-Royce i Bentley, ali mu ni sve to nije pomoglo da postane popularan.
Zapravo, Džeremi Klarkson je opisao ovaj automobil kao nešto toliko loše da gore ne može biti, s tim što bi verovatno promenio svoje mišljenje kada bi seo u ovu zver.
Posvećen nekome ko dobro zna i veruje da V12 mora da razvija više od 300 ks, ovaj poseban model Ferrari 400i, za čije je modifikovanje bila zadužena kuća IAG, dolazi sa twin - turbo konverzijom i GM 4L60 četvorostepenim menjačem, radi boljeg kontrolisanja novodobijene snage.
Dodatna konjaža je učinila da Tipo F 101 Colombo V12 motor bude izgrađen iz početka, sa glavnim fokusom na procesu odgovornog postavljanja dva Garrett T3 turbopunjača i ugrađivanja MegaSquirt sistema kontrolisanja motora za koje je bio zadužen Greg Armstrong, čovek koji je kreirao seriju od 7 twin-turbo Lamborghini Diablo automobila početkom devedesetih godina.
Čak je i struja ovog modela dobila osveženje kako bi njena instalacija obezbedila bolji komfor, dok je samonivelišuće vešanje kompanije Ferrari zamenjeno mnogo pouzdanjim sistemom.
Nepotrebno je isticati da je automobil daleko od svog originalnog stanja, ali ovo verovatno predstavlja pravi način pomoću kog 400i može da ispliva na površinu. Ovaj model je trenutno u prodaji i poslednji put kada smo proveravali neko je pokušao da ga kupi za 25.000 $ na eBay - u.
N.Đ.