2025 Dacia Bigster: šta možemo očekivati od vodećeg budžetskog SUV modela

Produžena verzija sledeće generacije Dustera će nuditi prostranost i praktičnost sličnu većem segmentu, dok održava cenu uporedivu sa manjim modelima…

Duster možda jeste sjajna zvezda asortimana kompanije Dacia, ali slavni brend je odlučio da razvije veći i slično robusni SUV, koji će postati vodeći model rumunske marke. Dacia Bigster, predstavljen konceptom 2021. godine sa istim imenom, biće lansiran 2025. godine, kombinujući prednosti Duster modela sa prostranijom kabinom za konkurentni C-SUV segment.

Očekuje se da će serijski model odražavati stil Dacia Bigster koncepta, samo sa nekoliko umanjenih karakteristika. Treba napomenuti da je koncept uveo evoluirani stilski jezik marke, kao i "Dacia Link" amblem i novu rešetku koja je već usvojena od strane čitave linije.

Kako je prikazano, promene od studije do proizvodnje će verovatno biti ograničene na konvencionalnije LED grafike, različite aluminijumske točkove i nekoliko detalja na braniku. S druge strane, očekuje se da će model zadržati izražene blatobrane, kutijaste lukove točkova, prevelike zaštitne ploče i veliki klirens koncepta, u skladu sa sledećom generacijom Duster automobila. Zapravo, dva SUVa će navodno deliti nekoliko panela karoserije, uključujući celokupni prednji deo i možda zadnja svetla, čineći Bigster starijim i većim bratom Duster modela.

Prostran enterijer

Praktičnost je ključni aspekt identiteta kompanije Dacia, i Bigster će nuditi obilni unutrašnji prostor. Verovatno će dolaziti u obe konfiguracije sa tri reda sedišta za 7 putnika i standardnom verzijom sa 5 sedišta, zadovoljavajući one koji prioritet daju prostoru za prtljag. To bi ga učinilo drugim modelom brenda sa 7 sedišta, pored Jogger crossover karavana. Takođe, očekuje se da će novi asortiman dodataka poboljšati avanturistički karakter Bigstera, čineći ga idealnim pratiocem za kampovanje i aktivnosti na otvorenom.

Komandna tabla Bigster automobila bi potencijalno mogla biti deljena sa sledećom generacijom Duster modela što se može posmatrati kao mera štednje. Najosnovniji ulazni model bi mogao odustati od ekrana osetljivog na dodir, birajući rešenja za integraciju pametnih telefona, i možda bi nedostajali napredni sistemi za pomoć vozaču (ADAS). Ovaj pristup usmeren na troškove ima za cilj da pruži pristupačnu opciju kupcima.

Na drugom kraju spektra, biće visokokvalitetni "Extreme" paket, popularan izbor u drugim modelima kompanije Dacia. Ovaj paket će uključivati veliki informativno-zabavni ekran i digitalnu instrument tablu, što će biti prvi put za ovu marku. Dodatne karakteristike mogu uključivati trajne i vodootporne presvlake za sedišta, šarene akcente širom kabine i teksturirane površine za poboljšanje osećaja tvrde plastike.

Najduža Dacia

Koncept Dacia Bigster merio je 4.6 metara (181 inča) u dužini, što ga stavlja u grupu sa vozilima poput Nissan X-Trail i Škoda Kodiaq u većem D-SUV segmentu. Ako se ova mera održi u serijskoj verziji, učiniće Bigster najdužim modelom kompanije Dacia, premašujući 4.547 mm (179 inča) Joggera.

Uprkos većem otisku, Bigster će koristiti CMF-B arhitekturu koja je obično rezervisana za manja vozila unutar Renault grupe. Ova platforma će postati osnova za celokupnu Dacia liniju, već služeći kao temelj za modele poput Sandero, Sandero Stepway, Logan, Jogger i Duster. Ova zajednička strategija arhitekture omogućava Dacia kompaniji da svoja vozila ponudi po pristupačnijoj ceni.

Benzinske i Hibridne Opcije

Očekuje se da će opcije pogonskog sklopa Bigstera biti usklađene sa onima sledeće generacije Dustera, obuhvatajući i benzinske i hibridne izbore. Kao rezultat, imaćemo Renaultov 1.2-litarski trocilindrični motor opremljen blagim hibridnim sistemom za smanjenje emisija od 48V, uparen sa e-AWD sistemom. S obzirom na važnost robusnih off-road performansi za vodeći Dacia SUV model, očekuje se da će i Bigster i Duster nuditi barem jednu konfiguraciju pogonskog sklopa koja pruža snagu na sva četiri točka.

Povećavajući igru elektrifikacije, postoji glasina da će Bigster biti dostupan sa samopunjenjem hibridnog pogonskog sklopa, različitog od trenutnog koji možemo videte u Dacia Jogger Hybrid, i verovatno će koristiti sledeću generaciju Renaultove E-Tech tehnologije. Dodatno, postoje spekulacije o mogućnosti plug-in hibridne (PHEV) verzije, što bi bio prvi put za Dacia kompaniju.

Poslednje, ali ne manje bitno, rumunska marka bi takođe mogla ponuditi SUV sa bi-gorivnim (LPG/benzin) motorom, služeći kao alternativa dizelu u smislu niskih troškova vožnje.

Cenovno pristupačno

Dacia ima za cilj da ceni Bigster konkurentno, usklađujući ga sa modelima iz nižeg segmenta. Ovaj položaj ga čini atraktivnom opcijom za one koji traže pristupačan, ali prostran i robusno izgledajući SUV. Očekuje se da će Bigster ciljati ulazne verzije vozila poput Škoda Karoq/Kodiaq i Citroen C5 Aircross, umesto da se takmiči sa skupljim SUV ponudama kao što su Peugeot 3008/5008.

Čitajući između redova, Dacia Bigster će verovatno biti najjeftiniji C-SUV u Renault Grupi, s cenom nižom od Nissan Qashqai i Renault Australa koji su zasnovani na sofisticiranijoj CMF-C arhitekturi. Cene bi mogle početi od samo €22,000, što predstavlja premiju od oko €3,000 u odnosu na sledeću generaciju Dustera.

Dacia Bigster stići će u evropske prodajne salone negde 2025. godine, godinu dana nakon usko povezanog Dustera. Očekuje se da će ovaj poslednji biti predstavljen kasnije ovog meseca, pre svog tržišnog lansiranja 2024. godine, dajući nam bolju ideju šta očekivati od njegovog većeg brata. Oba SUV-a će biti proizvedena u istoj fabrici u Mioveniju, u Rumuniji.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group