Neverovatni Volvo 262 kupe kreiran u pogonima italijanskog brenda Bertone

Više slika

Više slika

Ukoliko nikada niste videli bodibildera u odelu, onda ne znate koliko sumanuto oni izgledaju...

Podjednako neverovatan prizor nastao je onda kada je Volvo iz nekog razloga odlučio da svoju kockastu 200 Series sedan mašinu pretvori u kupe koji može da se pomeša sa Mercedes 280CE i Jaguar XJ6C modelima, što bi bilo potpuno apsurdno da je bilo ko predložio pre tog marta davne 1977. godine.

Međutim, na Geneva Motor Show sajmu automobila kompanija Volvo je otkrila svoju veličanstvenu ciglu koja je, možemo reći slobodno, lepa na neki svoj neverovatni način. Možda ne prelepa u očiglednom smislu, već onako interesantno, neobično, u unikatnom i sofisticiranom maniru. Ovaj model je bio 262C, odnosno Volvo Coupe kako je kasnije postao poznat.

Volvo je već ponudio verziju svojih 244 i 264 sedan modela u verzijama sa dvoje vrata, zajedno sa daleko poznatijim varijantama u karavan konfiguraciji sa četvoro vrata. Međutim, u poređenju sa sedan modelima sa dvoje vrata, kod kopea su A stubovi pomereni iza, tako da je krovna linija spuštena za šezdeset milimetara kako bi dodala sportski, daleko agresivniji stav automobilu uz desetkovan prostor za glavu.

Ovaj kupe predstavlja dizajn direktora dizajna kompanije Volvo, Jana Vilsgarda, ali pošto tadašnja fabrika u Geteburgu nije bila u mogućnosti da kreira ovakav vrhunski proizvod u ponudi, posao izgradnje 262C modela dobio je italijanski Bertone, koji je modifikovao karoserije i farbao ih u svojim pogonima. Prvi modeli koji su sišli sa linija ovog brenda bili su u srebrnoj boji sa crnim vinilnim krovovima, međutim, kupci su od 1979. godine bili u mogućnosti da ih poruče u zlatnim nijansama bez vinilnih krovova.

Ispod velike, široke haube nalazio se PRV V6 agregat, kreiran u saradnji sa kompanijama Peugeot i Renault, dok je kasnije, on mogao biti pronađen i iza sedišta DMC-12 modela Džona Delorena. Inicijalno dobar za 2,7 litara i rangiran na 141 ks, ovaj agregat dobio je povećanje od 2,8 litara i 155 ks početkom osamdesetih. Naravno, ovo je bio slučaj u našim, evropski specifikovanim modelima, dok su oni namenjeni putu preko okeana dobili katalizatore koji su ih gušili i smanjivali im snagu na 125 konja, što je ubrzanje do stotke podgilo na 11,1 sekund.

Ako performanse uglavnom nisu dostizale očekivanja nevezano sa verzijom, prodaja ovih modela svakako jeste. Volvo je planirao da kreira 800 kupea godišnje, ali je uprkos svojoj gotovo duplo većoj ceni od sedan modela kupe uspeo da pronađe čak 6.622 kupca između 1977. i 1981. godine. Poslednjih godina, ovi Volvo modeli predstavljaju kultne klasike, sa jednim izvarednim primerkom koji se pojavio na aukciji Collecting Cars brenda.

Ova posebna jedinica u beloj boji poseduje nešto manje od 156.000 pređenih kilometara, američki specifikovane farove iako se nalazi u Evropi, a uprkos tome što to nije mala kilometraža, neverovatni Volvo je itekako dobro podneo svaki metar pregaženog puta u poslednje 45 godine, dok je u vreme pisanja ovog članka na aukcijskom sajtu je dostigao cenu od 3.433 evra.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group