Šok sa cenama električnih vozila: Mercedes EQS gubi gotovo polovinu svoje vrednosti za godinu dana

Prema novoj studiji, vrednosti električnih vozila (EV) pri preprodaji su niske, ali hibridi zadržavaju svoju cenu nakon godinu dana na putu...

Kupovina polovnih vozila sa malo kilometara je odličan način da se relativno ispravan automobil kupi po povoljnoj ceni, sve dok niste previše izbirljivi u vezi sa opcijama. Međutim, ne gubi svako polovno vozilo jednako na svojoj vrednosti.

Ako vas zanima samo iznos koji možete uštedeti, nema boljeg segmenta od EV. Nova tehnologija je bila skupa za razvoj, što je dovelo do povećanja preporučenih maloprodajnih cena (MSRP), ali je još uvek relativno nova, što znači da potrošači nisu sigurni koliko će baterije trajati.

Ti faktori, među ostalima, učinili su da EV postanu pet najagresivnije deprecirajućih automobila u Americi ove godine, prema studiji iSeeCars. VW ID.4, Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 i Nissan Leaf gube više od 30 posto svoje vrednosti u prvoj godini vlasništva.

Međutim, kralj deprecijatora je Mercedes-Benz EQS. Sa prosečnom polovnom cenom od 71,231 dolara, kupci mogu uštedeti do 65,143 dolara, ili 47,8 posto vrednosti vozila kada ga kupe iz druge ruke.

EQS ima nesrećnu kombinaciju toga što je i EV i premijum automobil, segment u kojem vozila obično ne zadržavaju dobro svoju vrednost. Uistinu, EQS je u društvu sa Alfa Romeo Stelvio, Giulia, Jaguar F-Pace i njegovim pandanom sa unutrašnjim sagorevanjem, Mercedes S-Class, među deset najvećih deprecijatora ove godine.

Ali ne gube sva luksuzna vozila iznenađujuće velike vrednosti nakon nekoliko meseci korišćenja. Zapravo, prema istoj studiji, jedino vozilo čija je cena zapravo porasla ove godine je Range Rover. Njegova prosečna polovna cena od 147,311 dolara znači da je polovna verzija vredna oko 4,000 dolara, ili 2,8 posto više nego potpuno nov primerak.

Međutim, Range Rover je izuzetak, a ne pravilo u industriji. Od deset vozila koja su najmanje izgubila na vrednosti u poslednjih 12 meseci, pet su hibridi. To se poklapa sa izveštajima da hibridna vozila postaju popularnija dok rast u EV segmentu usporava zbog visokih cena.

Cena je navedena kao jedan od glavnih faktora koji otežavaju rast prodaje potpuno električnih vozila, ali podaci iSeeCars sugerišu da ako su kupci spremni i voljni da kupe polovna vozila, postoje pristupačni EV modeli na tržištu. Na primer, nakon godinu dana, Nissan Leaf gubi 45,7 posto svoje vrednosti i prodaje se za prosečno 18,756 dolara.

Međutim, nije svaki EV je povoljna kupovina. Među vozilima koja su najmanje izgubila na vrednosti tokom poslednjih 12 meseci su Tesla Model X i Model Y. Dok je ovaj poslednji izgubio 8,3 posto svoje vrednosti, prvi je izgubio samo 6,9 posto, i oba su nadmašila industrijski prosečan gubitak od 12,8 posto.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group