Čak se i luksuzni SUV modeli muče sa zaštitom putnika na zadnjoj strani

Više slika

Više slika

Rezultati poslednje runde testova izvršenih od strane IIHS ustanove, u okviru novih pravilnika, zaključili su da svega tri luksuzna, srednja SUV modela nude dobru zaštitu za putnike na zadnjim sedištima, a to su Lincoln Aviator, Mercedes GLE-Class i Volvo XC60...

Nezavisna organizacija koja se bavi bezbednošću automobila nedavno je najavila da će izmeriti performanse kreš testova za putnike na zadnjim sedištima, kao dodatak bezbednosnim merenjima na vozačevim i suvozačevim mestima. IIHS agencija naglasila je da je zbog godina fokusiranja na bezbednost vozača, napredak u zaštiti tokom sudara putnika koji se nalaze pozadi potpuno zanemaren.

Uskoro su otkriveni rezultati kreš testova u brojnim segmentima i zaista, većina vozila koja je prošla unapređena testiranja zaštite ljudi na prednjoj strani prošla besprekorno, sada su počela da se bore zbog relativnog nedostatka bezbednosti za putnike koji se nalaze na zadnjim sedištima. Bilo kako bilo, sa pet od devet vozila u luksuznom SUV segmentu, koja su dobila prihvatljive ili bolje rejtinge, ovo je jedan od najboljih segmenata po pitanju bezbednosti u industriji.

Iako je tri vozila u ovom testiranju zaslužilo ’dobar’ rejting, odnosno najveći mogući, samo je XC60 model prevazišao sve, osvajajući maksimalne bodove u svakoj kategoriji zatite putnika, kako na prednjoj, tako i na zadnjoj strani. U međuvremenu, putnici na zadnjoj strani Mercedes GLE-Class modela podležu rizicima povrede vrata, dok su test lutke u Lincoln Aviator modelu prišle prednjim sedištima daleko bliže od optimalnog. Međutim, sveukupno, ovaj trio je osvojio ocenu ’dobar’.

Nešto niže na listi nalaze se Acura MDX i BMW X3 modeli, koji su osvojili ’prihvatljiv’ rejting na testovima. IIHS navodi da su povrede izmerene u oba ova vozila unutar prihvatljivih ograničenja, sa putnikom na zadnjoj strani MDX modela koji je skliznuo ispod pojasa i lutkom u X3 koja se približila opasno prednjem sedištu.

Audi Q5 i Lexus RX modeli jedva su uspeli da se izvuku sa ’marginalnim’ rejtinzima, najviše zbog ’podmornica’, odnosno proklizavanja putnika ispod dela pojasa koji ide oko struka, što je problem u oba vozila i može dovesti do povreda glave i vrata.

Na kraju, Cadillac XT6 je predstavio najgore performanse od svih testiranih modela, dobivši sveukupnu lošu ocenu, kako zbog pomenute podmornice putnika na zadnjoj strani, tako i zbog umerenih rizika za povredu vrata i glave, odnosno visokog rizika za nastajanje povreda grudnog koša.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group