5 automobila koji bi bili lošiji sa ručnim menjačem

Više slika

Više slika

Po svemu sudeći, ručni menjači nisu uvek bolja varijanta…

Ljubitelji automobila uvek malo više hvale ručni prenos brzine u odnosu na automatski. Da, naravno, to je savršen izbor za one purist koji žele da uživaju u svakoj sekundi vožnje, a prava šteta je što sve više automobila ručni menjač uopšte ne nudi kao opciju. Ipak, ne bi svaki model automobila bio bolji kada bi imao ručni menjač. Zapravo, brojni neverovatni modeli koji su trenutno dostupni na tržištu bi bili daleko lošiji kada bi imali tu opciju. Mi vam predstavljamo pet modela kojima on nikako nije potreban.

Porsche 918 Spyder je automobil koji osvaja svet zahvaljujući svom 46 litarskom V8 motoru, koji je uparen sa hibridnim pogonom. Ova 918 šalje 886 konjskih snaga na sva četiri točka kroz sedmostepenu PDK transmisiju. Kombinacija brze PDK i AWD transmisije daju ovom modelu ubrzanje do stotke za samo 2.2 sekunde, što bi bilo nemoguće sa ručnim menjačem. Porscheov hiperautomobil prošle generacije, Carrera GT, bio je dostupan sa ručnim prenosom brzine i moćnim V10 motorom. Ovaj automobil je zver na svoj način, ali je 918 mnogo brži i mnogo napredniji od njega.

Iako nije na istom nivou po pitanju performansi kao 918, Nissan GT-R ima kombinaciju AWD transmisije i prenosa sa dva kvačila. Kada je ovaj model debitovao 2008.godine, dominirao je na praktično svakoj stazi. Egzotični automobili poput Gallardo i F430 modela su i dalje sputani zastarelim automatizovanim menjačima. GT-R je imao samo 480 konjskih snaga u modelu iz 2009.godine, ali je do stotke dolazio za nešto više od tri sekunde.

Čak su i automobili koji su više fokusirani na trkačke staze počeli da se kreću prema transmisiji sa dva kvačila. Modeli poput 911 GT3 su dobili tu promenu. Baš zato je McLaren 675 LT morao da dobije takvu transmisiju. Ako je poenta trkačkog automobila nenormalno ubrzanje, zašto bi onda njegov prenos brzina bio spor? 675 LT ima 666 konjskih snaga koje šalje na zadnje točkove, što bi bilo teško izvodivo sa ručnim menjačem.

Brzina nije jedini razlog zbog kog ručni prenos brzina nije uvek idealna opcija. Zapravo, ako želite da kreirate udoban automobil, glatka promena brzine je apsolutno neophodna. Baš zato Rolls Royce Dawn model koristi osmostepeni automatic, koji može predvideti promene brzina na osnovu GPS. Kada vozite Rolls, zaboravićete da ste za volanom i uživaćete u celokupnom iskustvu, što bi sa ručnim menjačem bilo uništeno.

Tesla Model S je očigledan izbor za automobil koji bi patio sa ručnom transmisijom. S obzirom na to da je u pitanju električni automobil, on na pravi način koristi instant obrtni momenat svojih motora, a posedovanje samo jedne “brzine” pruža vam glatko i neverovatno brzo ubrzanje.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group