Tojoda se pribojava da njegov brend ponovo može postati 'dosadan'

Predsedavajući kompanijom Toyota, Akio Tojoda, predstavlja veoma retkog čoveka, šefa proizvođača automobila koji zaista voli četvorotočkaše, obožava da ih vozi, trka se sa njima i unosi zabavu na tržište kako bi i drugi ljudi mogli da dele njegovo uživanje...

Velikim delom čitav svet može zahvaliti Tojodinom uticaju zbog toga što danas posedujemo GR86, GR Corolla i GR Yaris modele, pa čak i činjenicu da je Prius danas brz i veoma lep automobil, štedljiv i zabavan za vožnju.

Unuk osnivača kompanije, Kičiroa Tojode, postao je glavni zamajac tokom poslednje dekade i polako pretvara japanskog proizvođača u nešto što se može rangirati prvim mestom po pitanju prodaje na globalnom nivou, koji je, kako bi stigao do te pozicije, bio primoran da prodaje prilično dosadne automobile, odnosno u brend koji shvata kako možete tonu metala pretvoriti u nešto više od obične "bele tehnike".

Međutim, tokom jednog intervjua prošlog meseca, tokom Japan Mobility Show sajma automobila u Tokiju, Tojoda, koji je istupio sa svoje dugogodišnje funkcije izvršnog direktora i predsednika početkom godine, postavši predsedavajući izvršnim odborom, priznaje da dileri imaju noćne more vezano za potencijalno vraćanje kompanije njenim dosadnim načinima kreiranja automobila.

„Konstantno se pribojavam da će se Toyota vratiti nazad i postati svakodnevna kompanija“, izjavio je Tojoda novinarima. „Kada se ovaj strah proširi kroz ovoliko veliki broj ljudi, tada će već biti kasno. Čak i sa titulom predsedavajućeg, trebalo mi je oko četrnaest godina da promenim kompaniju Toyota, ali stvari se mogu vratiti na staro u treptaju oka.“

Tojoda se prisećao šoka koji je doživeo kada mu je rečeno da je Lexus dosadan, prilikom predstavljanja 2013 GS modela na Pebble Beach događaju održanom 2011. godine, izjavljujući da je u tom momentu njegova želja za stvaranjem boljih automobila postala nezaustavljiva, uprkos tome što čak ni njegovi dizajnerski timovi nisu smatrali da je nešto potrebno menjati.

„Kada sam prišao inžinjerskim timovima u ’kuli od slonovače’, želeo sam da im pružim svoje mišljenje o našim automobilima, ali sam naišao na zid i prekid konverzacije kada su izjavili da nemaju nikakve podatke o bilo kakvim primedbama’, prisećao se predsedavajući. „Čak i kada sam promenio tok razgovora i upitao ih da voze nešto što smatram boljim radi boljeg poređenja, oni su mi rekli da su svi automobili isti na papiru. Bilo je nemoguće dopreti do njih.“

Kompanija koju je Tojoda nasledio kada je postao predsedavajući 2009. godine bila je fokusrana na udeo na tržištu i masovnu proizvodnju, ali je on izjavio novinarima da ove uspehe vidi kao rezultate, ne ciljeve, istovremeno priznajući da je snaga japanskog proizvođača definitivno povezana sa udelom na tržištu.

Tojoda se takođe dotakao i neminovnog prelaska na elektrifikaciju u okviru revolucije Lexus brenda, zajedno sa uticajem koje ovo ima na njegove verne kupce i obožavaoce. Za razliku od brenda Toyota, koji nije postavio tačan datum konačnog i kompletnog prebacivanja na električne jedinice, Lexus će postati isključivo električni proizvođač 2035. godine, što samo znači da neće svi koji trenutno mogu kupiti jedan od njegovih atuomobila to isto učiniti i u budućnosti.

„Oko milijardu ljudi širom sveta danas nemaju dovoljno električne energije, uključujući punjače i nedostatak infrastrukture“, izjavio je Tojoda, koji je veoma glasan kada su u pitanju sumnje vezane za globalni prelazak industrije na električne modele. „Ovo znači da će Toyota ponuditi punu globalnu postavku, u okviru koje će u brojnim regionima prodaje Lexus modela biti ograničene. Bićemo primorani da se suočimo sa ovakvim odlukama u nekoj skorijoj budućnosti“. 

@dopejapanmotorsports Morizo (president of Toyota ) casually powersliding a rally car like its nothing. #morizo#ceo#rally#fullsend#rally2#tokyodrift#nagoyadrift#puresound#fullsend#cartok#jdm#onthisday ♬ original sound - Dope Japan motorsports

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group