Nakon bezbednosnog skandala Toyota obustavlja isporuke Daihatsu modela

Kompanija Toyota se najverovatnije nadala da će bezbednosni skandal vezan za nameštene kreš testove njene Daihatsu podružnice do sada već biti rešena stvar...

Međutim, zahvaljujući otkrićima nezavisne istraživačke komisije, sve isporuke vozila brenda Daihatsu do daljeg su obustavljene. Proizvodnja ovih modela takođe će biti stavljena na čekanje, dok bi ovaj potez za Daihatsu vozila u Japanu mogao da se proširi i na druge proizvođače koji dele istu tehnologiju i platformu, uključujući kompanije Mazda, Perodua i Subaru.

Tokom prošle godine, ova kompanija prodala je 1,1 milion vozila, od kojih je 40% bilo za inostrana tržišta. Toyota je najavila da skoro svaki model Daihatsu ponude može biti pogođen neregulatornostima unutar kompanijinih bezbednostnih testiranja, datirajući još od 1989. godine. Ranije se smatralo da je svega nekolicina modela pogođena ovim problemom, ali je ta cifra revidirana na 174 slučaja u 64 vozila.  

Poslednje otkriće predstavlja težak udarac u podružnicu koja je u punom vlasništvu, donoseći 4% od ukupnog dohotka u prodaji kompaniji Toyota godišnje. Daihatsu je vodeći proizvođač Kei automobila, klase modela malih kapaciteta, dizajniranih kako bi se uklopili u uske fizičke dimenzije koje se kvalifikuju za poreske i parking dozvole u Tokiju. Ova kompanija drži 30% Kei tržišta, sa Cast opsegom koji se pokazao veoma popularnim, zajedno sa njihovim Toyota rođacima u formi Pixis linije.

Odluka da se obustave sve isporuke i izvoz Daihatsu modela najavljena je putem konferencije za novinare, dok je kompanija Toyota putem zvaničnog saopštenja potvrdila da istražni panel takođe sumnja da je kompanija Daihatsu falsifikovala podatke vezane za performanse svojih modela.

Glavni izvor zabrinutosti inicijalno je centriran oko performansi kontrolnih jedinica vazdušnih jastuka, sa primercima korišćenim u test vozilima drugačijim od jedinica prodavanih javno. Iako su se ugrađene jedinice kasnije pokazale u skladu sa propisima, dalja istraga otkrila je da su unutrašnje obloge prednjih vrata određenih automobila bile nepropisno modifikovane za testove sudara. Ovo je rađeno kako bi se sprečilo njihovo pucanje u komade sa oštrim ivicama, koje potencijalno mogu povrediti putnike prilikom aktivacije vazdušnih jastuka.  

Ova odluka za prekidanje isporuka i usporavanje ili zaustavljanje proizvodnje prilično je loš kraj veoma teške godine za kompaniju Toyota. Pored sumnji za lažiranje testova u Daihatsu, Toyota je prošlog maja potvrdila curenje podataka o dva miliona vlasnika zbog problema sa klaud serverskom konfiguracijom. Kao so na ranu, prošlog avgusta je stiglo naređenje da kompanija zatvori četrnaest svojih fabrika zbog kompjuterskog gliča, što je prema procenama koštalo ovog proizvođača oko 356 miliona dolara.

N.Đ.

Povezane teme

All Rights Reserved. | 2009 - 2024. Copyright© Mini STUDIO Publishing Group. | Uslovi korišćenja | Developed by Mini STUDIO Publishing Group